Hatkontot Direktörscyklisterna!?

Känns som om personen bakom kontot är en ledsen fru till en högre chef som enligt henne väljer att hellre spendera sin fritid på sadeln istället för med frun och familjen och som istället för att prata med maken bestämmer sig för att sprida lite näthat riktat mot alla som väljer cykeln framför bilen som transportmedel och därmed också enligt henne försakar sina fruar och familjer...
(Lång mening...)

Masjevel sa:
Känns som om personen bakom kontot är en ledsen fru till en högre chef som enligt henne väljer att hellre spendera sin fritid på sadeln istället för med frun och familjen och som istället för att prata med maken bestämmer sig för att sprida lite näthat riktat mot alla som väljer cykeln framför bilen som transportmedel och därmed också enligt henne försakar sina fruar och familjer...
(Lång mening...)
+1

Masjevel sa:
(Lång mening...)

Nä, mer en förbittrad otränad slyngel som inte accepterar att folk cyklar i städerna. Högst sannolikt en man.

Förstår absolut vad kontoägaren vill komma åt, dvs. lite lätta poäng nu i tider när det är så poppis att klanka ner på motionscyklister. Tycker dock det saknas humoristisk finess. Det hade kunnat vara så mycket roligare; nu är det mest stolpigt och mycket upprepningar.

Här kommer lite humoristisk finess. Man väljer själv om man tycker bilden är kvinnoförnedrande eller att män är idioter. Jag väljer det senare...

[Enormt provocerande och plump tecknad bild, som jag garvar åt är borttagen]

Senast ändrad:
Fyfan vilket dåligt skämt, är du helt jävla du i hu***#et eller, man ser ju inte ens vad det står.

GUBBE!!!!

Hoppas du blir bannad!

Vad får jag för att banna skogling?

Det där hatkontot kändes mest tråkigt. Hade kunnat vara extremt roligt, men nu var det bara tråkigt.

Lillgammal sa:
Tror ni tar det här lite för seriöst, det är ett humorkonto där cyklister är hans/hennes schtick.
Ja, typ som hipsterfotografen. Men seriöst, vi som cyklar till jobbet och ständigt arbetar för höjd hälsonivå ska hängas ut och vara farliga. Är det ens lagligt att hänga ut folk på detta vis?

Skogling sa:
Här kommer lite humoristisk finess. Man väljer själv om man tycker bilden är kvinnoförnedrande eller att män är idioter. Jag väljer det senare. (Förlåt för bilden Kristin)

Hänger inte med på vad den bilden tillför diskussionen förutom möjligen att fastslå att en del cyklister är idioter...finessen saknas definitivt...

Instagramkontot hade kunnat varit både roligare och träffat bättre om det varit skrivet med glimten i ögat. Nu känns det mest bittert...

Skogling sa:
Här kommer lite humoristisk finess. Man väljer själv om man tycker bilden är kvinnoförnedrande eller att män är idioter. Jag väljer det senare. (Förlåt för bilden Kristin)

Om det där är din version av finess... Stackare.

Aha... jag fattade inte att det var det du menade med stackare. ;)

Bilden är rätt lätt att hitta om man sett den en gång och har läst texten...

Google är fantastiskt ibland.

Äh, någon la upp en bild som tydligen var lite plump. Insåg det själv och tog bort den. Men självklart för sent för att inte några hetsiga stridsvilliga lirare som kom in i vardagsrummet lite senare och som vill ha någon att själva trycka ner och nyttja som plattform för att samla egna poäng, självklart maskerat med att dom själva är rättskaffens ryttare, och utan en tanke på att deras kommentarer kanske inte tillförde ett jävla dugg mer än lite sämre stämning.

Jag är inte helt säker, men jag tror ungefär så.....

Senast ändrad:
JPL sa:
Äh, någon la upp en bild som tydligen var lite plump. Insåg det själv och tog bort den. Men självklart för sent för att inte några hetsiga stridsvilliga lirare som kom in i vardagsrummet lite senare och som vill ha någon att själva trycka ner och nyttja som plattform för att samla egna poäng, självklart maskerat med att dom själva är rättskaffens ryttare, och utan en tanke på att deras kommentarer kanske inte tillförde ett jävla dugg mer än lite sämre stämning.

Jag är inte helt säker, men jag tror ungefär så.....

+1. Tycker det var en utmärkt summering av stora delar av happ.. den här tråden.

JPL sa:
...deras kommentarer kanske inte tillförde ett jävla dugg mer än lite sämre stämning.
De gjorde att bilden försvann från happymtb. Case closed. Synd att Skogling som verkar vara en hyvens kilke fick ta lite skit för att han råka tabba sig lite men vadå shit happens ibland liksom. Jag har själv skrivit ännu mycket dummare saker på det här forumet. Kan vi inte diskutera nåt roligare nu?

Tabba sig? Jag tycker bilden är rolig. Och nej den "passade inte in" eller "tillförde något". Precis som Land Rover-bilden som jag är skyldig till. Jag har kanske lite skev humor. Jag vet.

Släpp det.

Som grottmänniska blev jag extremt kränkt av bilden, bra att den togs bort. Fixar du så att den tas bort från övriga internet också, eller vem ska man prata med då?

Blir lite nyfiken, var går egentligen gränsen till "onödigt dyr cykel"?

Jag antar att happykollektivet har en ur "Svenssons" synvinkel lite skev uppfattning om det.

Jag vet iofs att tex en kollega till mig klagade på att asylsökande hade onödigt dyra cyklar "de har ju till och med bockstyre"...nu pratade vi ändå begagnade gamla cyklar.

För mig ligger gränsen till en riktigt dyr cykel runt 25....var ligger er gräns?

Skogling sa:
Tabba sig? Jag tycker bilden är rolig. Och nej den "passade inte in" eller "tillförde något". Precis som Land Rover-bilden som jag är skyldig till. Jag har kanske lite skev humor. Jag vet.
Släpp det.

OK, jag hade tänkt att släppa detta och tog därför bort mina kommentarer där jag förklarade varför jag tyckte bilden var hemsk. Men eftersom budskapet inte gick fram så gör jag ett nytt försök att lite utförligare förklara varför jag tycker att det var ett misstag att lägga upp bilden på happymtb.

Bilden föreställde alltså två kvinnor som ligger och nakna och skrevar i sanden efter att ha slagits medvetslösa av två män med påkar. Den ena mannen säger (typ, kommer inte ihåg exakt) till den andra att ska släpa dom i håret och inte i benet (underförstått för att kvinnan inte ska få så mycket sand i underlivet när han sen ska våldföra sig på henne).

Jag kan förstå att vissa skämt kan uppfattas som roliga just för att de är så absurt råa och jag har säkert skrattat själv någon gång åt denna typen av skämt. Men någon stans går gränsen för vad som känns OK att skämta om tycker jag, och våldtäkt berör mig för mycket för att jag ska tycka detta är det minsta roligt. Var går gränsen för vad som är OK? Lite roligt ritade bilder med övergrepp på små barn kanske kan vara kul? Eller går gränsen kanske just där, övergrepp på vuxna kvinnor = OK, övergrepp på minderåriga = inte OK?

Och hur tror du att det känns för någon av alla de tusentals kvinnor i Sverige som har blivit våldtagna någon gång (eller har en vän, dotter eller mamma som fått sitt liv förstört efter att ha blivit våldtagen) som ser bilden och inser att det finns män som sitter och skrattar åt dessa kvinnor som har slagits medvetslösa och ska våldtas?

Jag vill inte ha denna bilden på happymtb och jag hoppas nu att det nu framgår varför. Tänker inte diskutera detta något mer.

"Och hur tror du att det känns för någon av alla de tusentals kvinnor i Sverige som har blivit våldtagna någon gång (eller har en vän, dotter eller mamma som fått sitt liv förstört efter att ha blivit våldtagen) som ser bilden och inser att det finns män som sitter och skrattar åt dessa kvinnor som har slagits medvetslösa och ska våldtas? "

Skäms Patrik, skäms!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

h.g.j sa:
Blir lite nyfiken, var går egentligen gränsen till "onödigt dyr cykel"?

Jag antar att happykollektivet har en ur "Svenssons" synvinkel lite skev uppfattning om det.

Jag vet iofs att tex en kollega till mig klagade på att asylsökande hade onödigt dyra cyklar "de har ju till och med bockstyre"...nu pratade vi ändå begagnade gamla cyklar.

För mig ligger gränsen till en riktigt dyr cykel runt 25....var ligger er gräns?

Problemet låg nog i att dom fick cyklarna gratis. Det är klart det svider hos vissa när skattepengarna går dit. :)

Hipsterfotografen var roligare.

Ja tror jag ska skapa ett nytt Instagramkonto! :-)
2016-04-0622.56.28.jpg

Nuförtiden verkar ironi ha reducerats till någon slags räddningsplanka för humorlösa när dom drar ytterligare ett totalt humorbefriat "skämt", "det var ironiskt" liksom.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp