hattråd

hattråd
hat.jpg

hattråd
Jag som läste hat-tråd, som tur är så hatar jag hattar, så det blev rätt ändå!

Edit:
Men länken länkade till just en hat- (inte hatt-)tråd, trots att det står hatt i beskrivningen i första inlägget, så nu är förvirringen total??? Tror jag går och lägger mig....

Senast redigerad av en moderator:
hattråd
Jag såg en film från en Fredrikshofträning tidigare i veckan, låg på YouTube men är numer borttagen. Hade jag kommit ifatt den klungan när jag körde bil hade jag garanterat sympatiserat med trådstartaren på bukkakefallos.

hattråd
Tja, det där är väl ett hästforum, och alla dessa livrädda hästar som är ute i trafiken, ofta med en mellanstadietjej på toppen, är inte så jävla roligt för andra trafikanter heller. Men man får anpassa sig. Jag brukar köra om dem längst ut på motsatt sida vägen.

hattråd
Simpanovic skrev:
-------------------------------------------------------
> Smarta är de i alla fall:
>
> "...det finns faktiskt ett ord för det: Fy Fan!"

Det är ju två ord! :)

hattråd
Lågflyga skrev:
> the_TnT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > *Bludder!* ...bukkakefallos.
>
> Ha, ha! You!

Prfhhaaha.

hattråd
Lågflyga skrev:
> the_TnT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > *Bludder!* ...bukkakefallos.
>
> Ha, ha! You!

Hahaha LOL!! Och så fick man skumma blickar från kontorsgrannarna igen, tack för den! :D

hattråd
OBS! INTE MITT HAPPY KONTO!

Det finns gott om idioter i hästbranchen!
Men ibland skäms man nästan för att ha häst, som när man läser tråden på bukefalos....

//Amanda med lånad identitet

hattråd
Jag läste tråden på bukefalos och blev tvungen att regga mig här. Min fråga är: blir man tjurig och otrevlig för att man skaffat häst, eller skaffar man häst för att man är tjurig och otrevlig?

hattråd
OBS! FORTFARANDE INTE MITT HAPPY KONTO!

Jag tror man blir tjurig och otrevlig av att ha häst. Någon sport med mindre laganda är svårt att hitta =/

Sen finns det jättemånga trevlig, hänsysfulla och bra hästägare, men långtifrån alla...

/Amanda
som saknar cyklarna i lägenheten=(

hattråd
nilssa skrev:
> Jag läste tråden på bukefalos och blev tvungen
> att regga mig här. Min fråga är: blir man
> tjurig och otrevlig för att man skaffat häst,
> eller skaffar man häst för att man är tjurig
> och otrevlig?

Ja det har jag också funderat över. Eller är dom flesta hästtjejjer på kant med människosläktet av olika anledningar, och väljer att ty sig till hästar istället?

hattråd
Intressant att folk här uttrycker samma typ av hat mot hästfolk.

Finns hur många inlägg som helst på Happy där folk spyr galla över hästar och hästfolk. Bristande insikt i varandras intressen tror jag ligger till grund för det hela...

Hästägare är inte otrevliga. Cyklister är inte otrevliga. Det finns otrevliga hästägare. Det finns otrevliga cyklister.

Det finns otrevliga människor som varken är cyklister eller hästägare. Mind fuck.

hattråd
Tänk om alla kunde fatta att det är bäst att alltid köra bil. Det är ju den naturligaste transportformen, den har varit här sedan urminnes tider, mycket längre än cykling och framförallt det här nya korkade påhittet att förflytta sig till häst. Dessutom är ju bilkörning det bästa för miljön, både vad gäller kemi och bullernivå.

Vidare är det lämpligast att färdas en person i varje bil, gärna trängas 90 minuter enkel väg till och från jobbet varje dag och givetvis betrakta hastighetsskyltarna som rekommendationer för minsta tillåtna hastighet.

Jag är övertygad om att alla bilister som så innerligt hatar alla cyklister (i synnerhet trikåklädda) alltid följer lagen, har hundra procent koll på högerregeln och alltid tillämpar den, aldrig kör ens 0.1 mm/år snabbare än tillåten hastighet eller felparkerar, låter tomgången gå osv.

Framförallt beaktar de alltid och följer slaviskt trafikens grundregel.

KÖP EN RIKTIG CYKEL OCH GE DIG UT OCH RÖR PÅ DIG OCH FÅ MOTION DITT JÄVLA FETTO!

hattråd
42Hz skrev:
> Devo brukar ha roliga hattar!

Fast den roligaste är ingen hatt, det är en "energy dome":
classictracks01_l.jpg

hattråd
Mårten skrev:
> Det finns otrevliga människor som varken är
> cyklister eller hästägare. Mind fuck.

Det där tror jag inte på.