Hayes Stroker frambroms

Hayes Stroker frambroms
Har precis den bromsen.

Kör in den ordentligt!

D.v.s hög hastighet, stjärten långt bak och bromsa allt du har, se bara till att inte låsa eller tilta över styret om det är frambroms. Jag lovar att den blir tyst efter några sådana dragningar..

K

Hayes Stroker frambroms
okay då har jag varit ute en timme och nött frambroms, det enda som hände var att ljuded varrt ännu värre, känns som att klossarna inte går tillbaks i ursprungsläge efter att man bromsat, kraften försvinner såklart men de ligger kvar och nuddar skivan.

borde jag skita i att skruva på dom och lägga några hundringar på en cykelmek ?

Film på åbäket:

Ja det är kass kvalite och man får skruva upp ljuded som faen för att det ska höras.

:(

Hayes Stroker frambroms
löste problemet genom att klämma in ett kreditkort på varje sida om skivan samtidigt som jag höll i bromsen och skruvade åt paketet :)

Hayes Stroker frambroms
Min grabb har sådana bromsar på sin Marin och har kört med dem i ett år. De skriker fortfarande men tar väldigt bra. Han har förvisso inte kört dem i så mycket smuts och lera. Mest pendling.
Justeringen var lite strulig. Trots att man håller bromsen intryckt under fastdragningen så hamnar de snett. Du får olja skruvarna och dra åt dem lite taget och ev hålla emot med handen.

Hayes Stroker frambroms
Lyckades få tyst på mina genom att shimsa dvs använda tunna brickor för att centrera oket.Lyckades inte heller med den vanliga centreringen där man lossar skruvarna bromsar och skruvar åt.

Lycka till !

Tillbaka
Topp