MTBemil
Aktiv medlem
Hbtq+ och mtb
hhahhahah jo det är det ocksåTack, då vet jag! Eller, det visste jag ju redan och är ungefär det jag skrivit hela tiden. 😉 Skönt att höra att det inte var din åsikt i alla fall.
Gonatt.
hhahhahah jo det är det ocksåTack, då vet jag! Eller, det visste jag ju redan och är ungefär det jag skrivit hela tiden. 😉 Skönt att höra att det inte var din åsikt i alla fall.
Gonatt.
Jag tror inte man väljer sin ideologi heller utan människor är olika funtade. Utmaningen är väl att ”göra det bra för alla” och det gör man uppenbarligen inte genom att förbjuda grabbighet och homofobi.man kan inte välja om man är hbtq+, men man kan välja sin politiska ideologi, och om man väljer en ideologi som motsäger sig resten av rörelsens mål så får man skylla sig själv.
Då tappade du raskt all min eventuella sympati. Startar en tråd om inkludering och så visar det sig att du själv är öppet exkluderande. Ridå.hhahhahah jo det är det också
Du kom, du bekräftade det du trodde innan, du segrade.Då tappade du raskt all min eventuella sympati. Startar en tråd om inkludering och så visar det sig att du själv är öppet exkluderande. Ridå.
Tror inte jag behöver argumentera mer. Lycka till med självmotsägelserna.
Post hoc ergo propter hoc heter detta på på latin.Varje gång någon blir positivt särbehandlad blir någon annan negativt särbehandlad.
Något för många att fundera över tycker jag.
Öh? Han undrade väl om det fanns nån hbtq-grupp att cykla med, inte om det fanns nån hbtq-höger-grupp att cykla med. Du har ju misslyckats att visa att det ens finns en hbtq-höger.Då tappade du raskt all min eventuella sympati. Startar en tråd om inkludering och så visar det sig att du själv är öppet exkluderande. Ridå.
Tror inte jag behöver argumentera mer. Lycka till med självmotsägelserna.
främst konservatism, liberalism i helhet är väl svårare. socialliberalism är inte alls motsägande rörelsens mål, medans nyliberalismen helt självständigt stått för många av rörelsens bakslag.Jag vet iofs inte vad du lägger in i betydelsen ”höger”.
Veni, Constituo fides, Vici heter detta på latin när vi ändå är på ämnet.Du kom, du bekräftade det du trodde innan, du segrade.
Det kan vi ta i pm. Låter intressant. Den här tråden har ju passerat politik-gränsen för länge sedan. 😉främst konservatism, liberalism i helhet är väl svårare. socialliberalism är inte alls motsägande rörelsens mål, medans nyliberalismen helt självständigt stått för många av rörelsens bakslag.
Den extrema hbtq-vänstern har kanske tvingat hbtq-högern längst in i garderoben?Öh? Han undrade väl om det fanns nån hbtq-grupp att cykla med, inte om det fanns nån hbtq-höger-grupp att cykla med. Du har ju misslyckats att visa att det ens finns en hbtq-höger.
Jag lägger ingen värdering i detta, men rätt ska vara rätt
Tänkte skicka en rotfl-smiley först men jag insåg att kanske har du rätt, även om du förmodligen var ute efter smileyn.Den extrema hbtq-vänstern har kanske tvingat hbtq-högern längst in i garderoben?
En politiktråd, på det stora hela utan de utmärkande personangreppen. Jag tycker det är ett riktigt bra betyg.Det kan vi ta i pm. Låter intressant. Den här tråden har ju passerat politik-gränsen för länge sedan. 😉
Godnatt.
Jag tror/gissar mer (inte bara baserat på det som skrivits denna tråd) att hbtq-högern har svårare att komma ut än hbtq-vänstern. Lite lösare tyglar vänsterut (gissar jag, eftersom jag är en medelålders man med begränsad insyn i hbtq-världen). Hbtq är hbtq och politik är politik. Flera saker som kan samverka. Eller skära sig. Och människor (oavsett läggning/åskådning) är människor. Det är tryggt i sin grupp. Och andra grupper är annorlunda. Varför kan de inte vara samma lika?! Nä, nu börjar jag bli trött...Gonatt.Tänkte skicka en rotfl-smiley först men jag insåg att kanske har du rätt, även om du förmodligen var ute efter smileyn.
Din MES! (Just det, inte keps)Jag tror/gissar mer (inte bara baserat på det som skrivits denna tråd) att hbtq-högern har svårare att komma ut än hbtq-vänstern. Lite lösare tyglar vänsterut (gissar jag, eftersom jag är en medelålders man med begränsad insyn i hbtq-världen). Hbtq är hbtq och politik är politik. Flera saker som kan samverka. Eller skära sig. Och människor (oavsett läggning/åskådning) är människor. Det är tryggt i sin grupp. Och andra grupper är annorlunda. Varför kan de inte vara samma lika?! Nä, nu börjar jag bli trött...Gonatt.
Vilket premiärinlägg. +1@Korgen Hjärtligt välkommen till forumet!
Jag ber om ursäkt om jag är okänslig.Jag har tyvärr inte heller något tips till trådstartaren, men har också letat efter en förening som visar upp hur de aktivt arbetar för inkludering.
Önskar att jag i övrigt kunde hålla mig ifrån att svara i den här typen av tråd, men jag blir verkligen arg. Ett återkommande fenomen som HBTQ-person är individer som vill argumentera för att minoriteter är de som egentligen diskriminerar när de skapar och letar efter (1) sammanhang som aktivt inkluderar HBTQ-personer eller (2) sammanhang som är separatistiska
👍Det är inte bara historielöst utan också respektlöst mot de enorma mängder HBTQ-personer som mött hot, hat och våld i sitt liv och därför söker efter platser där de känner sig trygga. Att eftersöka trygghet är inte att anklaga någon annan person för något, och känner du dig ändå anklagad kanske du ska fundera varför det är så.
Jag har själv inte blivit diskriminerad i specifikt cykelsammanhang, men många av de situationer där jag upplevt mig otrygg, faktiskt blivit hotad eller utsatt för våld på grund av min läggning har varit i sportsammanhang. Därför är jag också extra känslig i sportsammanhang. De som hör om detta kan välja mellan att känna empati för detta eller att inte känna empati för detta, så enkelt är det. Det går inte att i förväg veta vilka gånger som det "bara var ett skämt".