El Maco
Aktiv medlem
Hellas fetaste hoj - byggtråden (Nu med ny lack)
Fick nån galen tanke om att jag skulle skaffa mig en Pole eftersom nuvarande specialized enduro inte har några quirks, den är "för bra".. Så jag kontaktade min lokala cykellangare Sjölander och efter lite tjöt om först Evil sen Pole så hade jag köpt mig lång, hög och jätteflack långslagig 29a, närmare bestämt en Pole 150..
Enligt pole själva så ska den här cykeln vara gjord för enduro och downhill, det sket ju jag i... Lika bra att överbygga liksom.
Grejer som hamnar på cykeln.
Ram: Pole 150 2017
Gaffel: Oklart troligen Yari med AVA eller Öhlins 36 coil
Bakdämpare: RS monarch (följde med ramen)
Hjul: DT350 nav, Ryde trace 35 fälgar och DT 2.0/1.8 ekrar monterade med mässingsnipplar.
Växelgrupp: Sram Gx 11
Kassett: Sunrace 11-46
Vevparti: Race face Aeffect
Vevlager: Det som passar?
Styrlager: Nåt Cane Creek
Styrkombo: Oklart, nåt billigt...
Dropper: specialized 125mm standardpinne
Däck: Efter säsong
Bromsar: sram guide
Jag är inte tandläkare eller mäklare i NYC så det kan ta en stund att bygga hojen. Har de flesta delarna redan och det stora jag saknar är gaffel.
Vi börjar med grunden!
Enligt pole själva så ska den här cykeln vara gjord för enduro och downhill, det sket ju jag i... Lika bra att överbygga liksom.
Grejer som hamnar på cykeln.
Ram: Pole 150 2017
Gaffel: Oklart troligen Yari med AVA eller Öhlins 36 coil
Bakdämpare: RS monarch (följde med ramen)
Hjul: DT350 nav, Ryde trace 35 fälgar och DT 2.0/1.8 ekrar monterade med mässingsnipplar.
Växelgrupp: Sram Gx 11
Kassett: Sunrace 11-46
Vevparti: Race face Aeffect
Vevlager: Det som passar?
Styrlager: Nåt Cane Creek
Styrkombo: Oklart, nåt billigt...
Dropper: specialized 125mm standardpinne
Däck: Efter säsong
Bromsar: sram guide
Jag är inte tandläkare eller mäklare i NYC så det kan ta en stund att bygga hojen. Har de flesta delarna redan och det stora jag saknar är gaffel.
Vi börjar med grunden!
Senast ändrad: