Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om happy hade varit som tinder så hade vi matchat ?Lindestaf sa:Fy fan så fet, stekigt och porrigt bygge. Ser fram emot fler bilder och speciellt på dig Max!
happymtb.fr sa:370mm, eller vad det nu var, känns ganska högt för att vara bb-höjd...
Går det inte att få dit en kortare dämpare, leva med något mindre slaglängd bak och ha ett trevligt låg och förtroendegivande bb-höjd?
Helt ärligt så är det inget problem. På min enduro är det ett vevarmsslagsmål hela tiden. Sen är cykeln lång dessutom så det är rimligt att ha högre BB. Det blir inte en kortare dämpare, isf offset bushings så man får en 4mm "kortare" dämpare. Sen 1-2 graders angle set för brantare gaffelvinkel.happymtb.fr sa:370mm, eller vad det nu var, känns ganska högt för att vara bb-höjd...
Går det inte att få dit en kortare dämpare, leva med något mindre slaglängd bak och ha ett trevligt låg och förtroendegivande bb-höjd?
roskai sa:Mordposten har skickat min gaffel till Visby (där jag är skriven) jävla skit...
roskai sa:Mordposten har skickat min gaffel till Visby (där jag är skriven) jävla skit...
Allt är deras fel... ;) Skulle ändå dit nästa helg men får bli denna helg istället :)Luthman Photography sa:roskai sa:Mordposten har skickat min gaffel till Visby (där jag är skriven) jävla skit...
Det är dock inte säkert att det är Postmords fel. Vissa försäljare skickar inte grejer till andra adresser än där man är skriven. Jag hade lite problem med det under semestern när min telefon pajade och jag försökte få en ny skickad till stugan.
happymtb.fr sa:370mm, eller vad det nu var, känns ganska högt för att vara bb-höjd...
Varför?feeblesmith sa:happymtb.fr sa:370mm, eller vad det nu var, känns ganska högt för att vara bb-höjd...
Den långa baktriangeln mår bra av att matchas med högt BB.
Riktigt najs! Gillar färgen. Jag har lite planer på att sysselsätta mig ikväll med att skära ut loggor i kameleontvinyl (typ oljefärgad, alltså grön-lila). Räknar med att min kommer väga ca 15 kg.... ;)burgars sa:Kul att du också bygger 29er med Evolink 150-ramen!
Här är min, jag har använt Pike 140 från förra cykeln, men har också funderat på ovan nämnda ombyggnad för 160-gaffel.
Jag har också provat med 160 27,5-gaffel men cykeln känns snabbare som 29a.
Min väger in på 14,2 utan pedaler.
RS Pike 140
XTR Trail vevparti 175 mm, 34t (har en oval 32 som väntar, 34 är för stort med tanke på hur brant man egentligen kan klättra med denna
cykeln)
OneUp övre kedjestyrare
Ryde Trace Enduro med Sapim X-ray på DT240 (ca 1700 g)
Maxxis HRII 2,3 Exo, Huck Norris, slanglöst
Schwalbe MM 2,4 Trailstar, slanglöst
Sram Guide RS, 200/180
Sram X01
BikeYoke Revive 160
Specialized Henge Comp
Race Face SixC 35x800/Easton haven 32 mm/Ergon slim
Ja det hela är ganska enkelt och logiskt, låt säga att cykeln ska ta sig över ett objekt. Vi har två cyklar med samma BB-höjd och lika lång hjulbas.happymtb.fr sa:Varför?feeblesmith sa:happymtb.fr sa:370mm, eller vad det nu var, känns ganska högt för att vara bb-höjd...
Den långa baktriangeln mår bra av att matchas med högt BB.
Förklara gärna lite mer
Äntligen får jag stöd av en respektabel forumanvändare! :)jofahjalm sa:Njej, det köper jag inte som förklaringen.
Varför inte? Cykeln blir dessutom lättare att få upp på bakhjulet med högre BB.jofahjalm sa:Njej, det köper jag inte som förklaringen.
burgars sa:Kul att du också bygger 29er med Evolink 150-ramen!
Här är min, jag har använt Pike 140 från förra cykeln, men har också funderat på ovan nämnda ombyggnad för 160-gaffel.
Jag har också provat med 160 27,5-gaffel men cykeln känns snabbare som 29a.
Min väger in på 14,2 utan pedaler.
RS Pike 140
XTR Trail vevparti 175 mm, 34t (har en oval 32 som väntar, 34 är för stort med tanke på hur brant man egentligen kan klättra med denna
cykeln)
OneUp övre kedjestyrare
Ryde Trace Enduro med Sapim X-ray på DT240 (ca 1700 g)
Maxxis HRII 2,3 Exo, Huck Norris, slanglöst
Schwalbe MM 2,4 Trailstar, slanglöst
Sram Guide RS, 200/180
Sram X01
BikeYoke Revive 160
Specialized Henge Comp
Race Face SixC 35x800/Easton haven 32 mm/Ergon slim
roskai sa:Varför inte? Cykeln blir dessutom lättare att få upp på bakhjulet med högre BB.jofahjalm sa:Njej, det köper jag inte som förklaringen.
Okej, ja nej jag vet inte, brainstormade mest men förklaringen är säker en av flera anledningar.jofahjalm sa:roskai sa:Varför inte? Cykeln blir dessutom lättare att få upp på bakhjulet med högre BB.jofahjalm sa:Njej, det köper jag inte som förklaringen.
Jag tyckte bara det lät som en jättekonstig teori kring varför man skulle ha högt bb. Jag har sett den där ramen cyklas jättefort, så jag tror säkert det går bra med högt bb. Men förklaringen till varför cykeln ser ut som den gör borde inte vara den du gav.
Jo, men som sagt inte tandläkare. Kanske när de har fått igång service av dem..Henrik83 sa:Asbesviken på att det blev en Yari istället för Öhlins :-)
roskai sa:Kanske när de har fått igång service av dem..Henrik83 sa:Asbesviken på att det blev en Yari istället för Öhlins :-)
Enligt lösa rykten går det inte att serva dem i Sverige..Jimel sa:roskai sa:Kanske när de har fått igång service av dem..Henrik83 sa:Asbesviken på att det blev en Yari istället för Öhlins :-)
??
roskai sa:Enligt lösa rykten går det inte att serva dem i Sverige..Jimel sa:roskai sa:Kanske när de har fått igång service av dem..Henrik83 sa:Asbesviken på att det blev en Yari istället för Öhlins :-)
??
roskai sa:Enligt lösa rykten går det inte att serva dem i Sverige..Jimel sa:roskai sa:Kanske när de har fått igång service av dem..Henrik83 sa:Asbesviken på att det blev en Yari istället för Öhlins :-)
??
Fast kön när alla som äger en Specialized ska serva sina Öhlinsgafflar. Jag väntar helst inte en månad på att få en gaffel servad. Men motbevisa mig gärna med att det går fort så kan jag överväga det svenska guldet ;)Jimel sa:roskai sa:Enligt lösa rykten går det inte att serva dem i Sverige..Jimel sa:roskai sa:Kanske när de har fått igång service av dem..Henrik83 sa:Asbesviken på att det blev en Yari istället för Öhlins :-)
??
Åfan, servar JBP bara deras dämpare?
Misstolkade ditt svar som nåt drygt ? men JBP än så länge. Nu när Ö blivit en dussinprodukt med bara ett servicesställe så känns det sådär.Jimel sa:Jag har ingen aning, därför jag frågar ?
roskai sa:Misstolkade ditt svar som nåt drygt ? men JBP än så länge. Nu när Ö blivit en dussinprodukt med bara ett servicesställe så känns det sådär.Jimel sa:Jag har ingen aning, därför jag frågar ?
Tror man kan göra enklare service själv men dämparen är nog inget man pillar med :) Nu frukost, sen börjar jag riva enduron och bygga Polen!Jimel sa:roskai sa:Misstolkade ditt svar som nåt drygt ? men JBP än så länge. Nu när Ö blivit en dussinprodukt med bara ett servicesställe så känns det sådär.Jimel sa:Jag har ingen aning, därför jag frågar ?
Ja det kan man ju faktiskt få det till om man vill men är inte dryg utan sugen på en Öhlins gaffel så nyfiken :)
Haha pole är inte snygga ?Erik O sa:Snygg i svart.