Hellas newbies nästa helg

TinaSalokas

Ny medlem
Jag är rätt newbie på skogcykling men har ett grymt sug för att bli bättre. Jag tänkte sticka ut till Hellas nästa helg, kanske både lördag och söndag, och cykla ett par timmar, blir väl runt 12-snåret och nån av de lättare stigarna. Om det är någon som vill följa med, newbie eller proffs, så blir det ännu roligare, och man kanske kan få sig ett tips eller två;-)
Om det dessutom finns någon som har grym koll på området så är ju det förstås uppskattat.

Hör av er om ni vill haka på. Kan mejlas till Tina@salokas.se också.

mamme1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är väl snarare tvärtom?
> Fullt med folk i skogen = många att cykla med!

Ja..Du tänker så.. ;-) Det är ju förstås alltid trevligt:-) Då är jag med igen då mao. Hör av er om ni vill haka ändå.

TinaSalokas skrev:
> Rippa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kommer vara fullt med folk i skogen den helgen:
> > http://happymtb.org/forum/read.php/1/920888
>
>
> Attans. Hur kunde jag missa en sån grej!! Ja, då
> får jag leta mig nånannanstans då mao:-)

Alltså, det var ju menat som en uppmaning att komma dit snarare än att hålla sig undan. Det kommer mao vara fullt med folk som gillar cykling där. Bara att dyka upp ju.

Du är förstås välkommen att ställa upp i SBR också, det finns damklass med inte så många anmälda så det är stor chans att hamna på prispallen:-)

Jag har lyckats lura med min dotter på lite stigcykling under ett par timmar på söndag, så kombon sovmorgon&lätta stigar blir utmärkt :D
Träffpunkt HBB 12.00, sen blir det en variant på Jerrys stigval från i går kväll:

HBB - Bruses Backe - Kolonilotterna - Champs elysé (det gäller att passa på innan den är helt förstörd av skogsmaskiner/sågspån :( )- VÄ, korsa Ältavägen - småstigar förbi Hästhagen - Lätta vägen upp till Nackamasterna - Gröna spåret - VÄ mot grusvägen innan spängerna - HÖ grusvägen 50 meter - HÖ stig mot Gröna spåret - Gamla Gröna - Johnnys rek - VÄ Gula (strunta i branta backen) - Korsa Ältavägen vid Snörom - Tresnåret - FIKA på Hellasgården- cykelbana till kyrkogården - valfri stig tillbaka genom Sicklaskiftet eller cykelbana hela vägen.

Då kanske jag dyker upp med, jag har ju sååå nära nu och har inte cyklat mycket under sommaren.

Kul att se mammelucken igen också. :)

Stervelo skrev:
> Då kanske jag dyker upp med, jag har ju sååå
> nära nu och har inte cyklat mycket under
> sommaren.
>
> Kul att se mammelucken igen också. :)

Skulle vara kul att se din Ibis, och inte minst, kul att se dig!

kalis skrev:
> Jag dyker kanske också upp om jag hinner ner till
> HBB i tid.

Lång tid, inget se! Det var Ursprungs-HBAWen senast, om jag inte minns fel?
Ja, häng med, det skulle va kul!
Mitt nr står i profilen, slå en signal om du blir sen (vi lär inte ha hunnit särskilt långt :D)

När vi rullade ner till grusparkan vid HBB var tr1cky redan på plats, vi gav eventuella eftersläntrare ca. 10min respit, dock utan något resultat.
Off we go, det blev ungefär enligt färdplanen, med den skillnaden att jag och floppen rullade cykelbanan från skjutbanan, medans tr1cky fortsatte mot hemmet via tresnåret.

En på det hela taget lyckad dag, dom vurpor som skedde ledde inte till några bestående men, vädret var toppen, sällskapet trevligt och fikat mumsigt.

Jaevla bra hobby man har! :D

Ja jäklar, jag tog fel på dag, hade fått för mig att det var lördag.
Har inte internet hemma just nu så kunde inte kolla.
Var ute fredag, lördag och söndag. Trist att jag missade tiden.

Tillbaka
Topp