Helt jäkla OT: "24"

Crossmax

Aktiv medlem
24, teveserien alltså. Jag blir så in i h*lvete arg varje gång de klipper avsnittet just då men helst vill se mer, var bara tvungen att få det sagt. I övrigt måste den serien vara den bästa som går på teve, möjligen också "Vänner", och om ni också vill förlora ert liv (man brukar säga att teve-tittare inte har ett "liv") så är denna serie ett bra sätt att göa det genom.

Back to bikes...

Det är psykologi på hög nivå det, för du är redan inställd på att titta på nästa avsnitt som också kommer att klippas av mitt i det mest spännande :-)
Så programmakarna har lyckats i sitt uppsåt, men visst är det irriterande.

bosse

Eller så laddar man ner DVD'n med alla avsnitt när den släpps osså kör man en mastodont-helg med "24" 24h/dygn. ;)

Det ställde till stora problem för mig under säsong ett. Hade förstås tankat ner den eftersom jag sällan tittar på tv och omöjligt kan följa en serie. Då KAN man ju se nästa avsnitt direkt, vilket jag också gjorde. Egentligen en rätt kass serie som blev ännu sämre efter det 12:e avsnittet i första säsongen (då serien egentligen skulle varit slut), men de är duktiga på cliffhangers.

S2 struntade jag i och det har jag gjort med efterföljarna också.

Hr dom inga köer där? Den där polisen som blev dödad på fängelset, han var ju på plats vid cellen efter bara 2 minuter (jag kollade klockan). Otroligt snabbt!

Å ananrs, från ena änden av Los Angeles till andra sidan på nån minut! De ni Stockholm!

Varför sprida ett virus på det sättet? Vore det inte bättre med ett privatflygplan på lagom höjd över LA?
Mycket som inte stämmer så jag lägger ner 24 men första serien var spännande.

Ska snart fortsätta med avsnitt/timme tretton -Import DVD.
Håller med Crossmax om att det är bland det bästa som visas på burken. Och hur många filmer/serier av actionkaraktär är realistiska egentligen?

Jag kan berätta slutet sen... ;)

Satt och slöade framför TVn igår när 24 skulle börja. Såg sammanfattningen av föregående avsnitt och konstaterade att det verkade vara ännu en fördummande serie. Så jag stängde av och gick ned i tvättstugan istället :)

Den logiska luckan som jag stör mig mest på är att de tickar fram tiden fyra och en halv minut under reklamen, men inget händer i serien. hur går det till?
antingen borde tiden stoppas under reklamen, eller så borde man missa 4 minuters handling. eller hade folk blivit mer irriterade på reklamen än vanligt då? ;)

staffan Skrev:
-------------------------------------------------------
> Den logiska luckan som jag stör mig mest på är att
> de tickar fram tiden fyra och en halv minut under
> reklamen, men inget händer i serien. hur går det
> till?
> antingen borde tiden stoppas under reklamen, eller
> så borde man missa 4 minuters handling. eller hade
> folk blivit mer irriterade på reklamen än vanligt
> då? ;)

Varje avsnitt är bara 55 minuter, inklusive reklamen. Så effektiv tid borde va runt 50 min. Så det fattas 16,67%.

bruse Skrev:
-------------------------------------------------------
> staffan Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den logiska luckan som jag stör mig mest på
> är att
> > de tickar fram tiden fyra och en halv minut
> under
> > reklamen, men inget händer i serien. hur går
> det
> > till?
> > antingen borde tiden stoppas under reklamen,
> eller
> > så borde man missa 4 minuters handling. eller
> hade
> > folk blivit mer irriterade på reklamen än
> vanligt
> > då? ;)
>
> Varje avsnitt är bara 55 minuter, inklusive
> reklamen. Så effektiv tid borde va runt 50 min. Så
> det fattas 16,67%.

Det fattas mer än så, varje avsnitt är bara runt 42 minuter styck på dvd'erna, fram till eftertexterna i alla fall, men det är ju då klockan blir en hel timme, sen kan man ju säkert räkna bort över en minut i början under sammanfattningen också, så det fattas nog nästan en tredjedel av timmen...

Köp er lyckliga, säsong 3 kostar bara 35 pund inkl frakt:
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=166266

//Micke

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp