Hemmavasan i Göteborg

Hemmavasan i Göteborg
Hej,

Jag tänkte försöka cykla Hemmavasan 16 augusti. Finns det någon annan som planerar att göra detta i Västra Götaland/Bohuslän eller Halland? Känner att det skulle vara roligare att cykla med fler än att köra distansen själv.

Hemmavasan i Göteborg
Hej,
Jag och polaren ska köra. Nu på lördag och bor i partille.
Har du några tankar på vilka vägar som e bäst? Finns det några bra grusvägar tro?

Hemmavasan i Göteborg
Här är en tur på nästan bara grusvägar i Lerum, utanför Göteborg. Jag har stulit den från någon form av gravel-race för några år sedan, så den går att cykla på bockstyrecykel om man vill (men det gör väl cykelvasan också?). Det är den längsta sammanhängande grusturen jag på ett enkelt sätt kan skrapa ihop och dela utan att lägga för mycket tid. Förstår det som att vasan är 9 mil lång, så då får man köra två rundor. Skippar man transporten på asfalt i slutet/början så blir det ungefär så långt tror jag. Jag redigerade start och mål för rundan eftersom jag själv cyklade från annan ort, så man ska nog inte utgå från att starten ligger på bästa möjliga ställe avseende parkering osv..

Längesedan jag körde den så minnet är lite vagt, men jag tror att den är ganska fin! Känns lite nervöst att skicka ut folk på en halvt bortglömd tur, men jag är GANSKA säker på att den är korrekt och bra, som sagt.

Bilagor

Hemmavasan i Göteborg
I närområdet runt Gbg är det ju lite dåligt med grus. Jag sitter själv och kollar om det går att få ihop något runt Lindome- Annerberg - lygnern men har inte hunnit testa något.

Tips annars Är men på webb och sedan välja slitlager i menyn. Då kan man se alla vägar (och en hel del som inte varit väg på ett tag utan nu mer är stig) och om de är grus eller asfalt.

Jag följer tråden eftersom jag vill träna till nästa års vasa :)

Hemmavasan i Göteborg
Hej,

Jag tänkte försöka cykla Hemmavasan 16 augusti. Finns det någon annan som planerar att göra detta i Västra Götaland/Bohuslän eller Halland? Känner att det skulle vara roligare att cykla med fler än att köra distansen själv.
Den här banan la jag upp som turtips och kommer att köra på lördag. Den är trevlig!

Hemmavasan i Göteborg
Här är en tur på nästan bara grusvägar i Lerum, utanför Göteborg. Jag har stulit den från någon form av gravel-race för några år sedan, så den går att cykla på bockstyrecykel om man vill (men det gör väl cykelvasan också?). Det är den längsta sammanhängande grusturen jag på ett enkelt sätt kan skrapa ihop och dela utan att lägga för mycket tid. Förstår det som att vasan är 9 mil lång, så då får man köra två rundor. Skippar man transporten på asfalt i slutet/början så blir det ungefär så långt tror jag. Jag redigerade start och mål för rundan eftersom jag själv cyklade från annan ort, så man ska nog inte utgå från att starten ligger på bästa möjliga ställe avseende parkering osv..

Längesedan jag körde den så minnet är lite vagt, men jag tror att den är ganska fin! Känns lite nervöst att skicka ut folk på en halvt bortglömd tur, men jag är GANSKA säker på att den är korrekt och bra, som sagt.
Stort tack!

Hemmavasan i Göteborg
Tack för tipsen på rundorna. Tyvärr kan jag inte på lördag, så jag kan bara på söndag. (Eller nästa vecka)
Jag kanske kör nån av rundorna på söndag om nån vill köra också...

Hemmavasan i Göteborg

Bor i Lerum och körde just den turen för ett par veckor sidan. Otroligt fin grusrunda! :-)

Originalrundan (med asfaltstransport Floda-Lerum) finns här: http://www.ckaspen.se/grusduro

Edit: rätt länk

Hemmavasan i Göteborg
Grus finns ju i svarte mosse finns ju med.
13 varv ish.
+1066 höjdmeter

vasan_alt.PNG

Tillbaka
Topp