Hisingen ck-amatörer?

Hisingen ck-amatörer?
HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> harley_1 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kom hem från Vr-för en stund sedan...måste
> bara
> > ställa en fråga....Hisingen Ck, är det ett
> > gäng amatörer?
>
> Alla cyklister i VR är väl amatörer?
>
>
> /Håkan

+1 Inte konstigt att cyklister beter sig lite orutinerat, gapar när dom är trötta, vinglar eller cyklar in i varann... T

Hisingen ck-amatörer?
Har cyklat vr många gånger men tycker att loppet tappat sin charm och har därför inte cyklat de senaste åren. På 17 000 startande är en eller två slutna klungor inget problem. Men när det blir för många slutna klungor kan det bli jävligt trångt ibland och då är det lite svårt för mindre gruper och singelåkare att få plats. När jag körde fanns 04:16 gruppen. Där åkte alla som ville köra fort och det var aldrig några problem. Var det någon som inte viste hur det skulle gå till fick han en snabbinstruktion av de andra. Sen är det ju alltid roligt att träffa lite nytt folk som de året när Bernt Johansson bara dök upp som gubben i lådan efter att legat på 30:de hjul i 20mil utan att göra sig till känna.
Olle

Hisingen ck-amatörer?
Jag har ungefär samma erfarenhet som Jocke av den där klungan, hamnade också mitt i då jag rullade om i nedförsbacke där halva klungan bromsade vilket jag inte hade lust med. Jag köper inte argumentet med den råa men hjärtliga tonen, jag har själv en sådan jargong med mina vänner, men det jag hörde från den här klungan saknade helt och hållet humor, skärpa och värme.

Hisingen ck-amatörer?
fredrikw skrev:
> unwanted skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...
> > Till slut höll det på
> > att bli en liten incident när vi tröttnade
> på
> > deras irriterande upptåg och trängde oss
> förbi
> > på insidan och skrek högt och irriterat
> hååll
> > vänster idioter!! Irritation uppstog och jag
> > funderade ett tag på om man skulle behöva
> kasta
> > in vattenflaskorna i deras klunga. Helt fel
> tankar
> > och uppförande från min sida men
> "snabb"grupper
> > som beter sig som idioter framkallar en hel del
> > irritation.
>
> Exakt hur skiljer sig din idioti från den gruppen
> som du var irriterad på? Att köra om på
> vänster sida, skrika idioter och vilja kasta
> flaskor är bra mycket värre än att skrika
> "håll höger" och köra ryckigt skulle jag säga.

Ingen alls ville bara skriva av mig!
Har redan gjort bot.

Hisingen ck-amatörer?
Följde med en Hofvet-klunga då och då som höll ungefär 9 tim-tempo och där man ropade "omkörning" vilket lät mkt trevligare och mer neutralt än "höger". En snabbare Hofvetklunga var inte likak trevliga...

Hisingen ck-amatörer?
Vi hade som initial idé att vi ville gå runt i klungan med de som startade tillsammans pga att man hade någon känsla för vad det var för folk och vad de klarade av, däremot var det ok att ligga efter klungan vilket känns som är en helt ok lösning antar jag. De som vill hänga på är väl trots allt mest intresserade av draghjälp :)

Hisingen ck-amatörer?
Undrar om inte detta är en del av VR? Själv hann jag upp en Fredrikshof klunga och låg och vilade lite bakom. Sedan blev det en lucka på ca 4-5 meter och jag gick upp. Då börjar en liten gammal pelle på en stor cykel gorma och hojta och vara allmänt otrevlig. Förstod senare att han nog var tänkt som grindvakt. Fast han höll inte vänster led utan vinglade på lite var stans. Jag föll genast tillbaka men den grinpellen fortsatte att predika. Så jag gav upp och cyklade ifrån dem och såg sedan inte till dem mer.

Strax efteråt hann jag upp en grupp från Vallentuna CK. Det var en mindre grupp men med en betydligt trevligare attityd. Tyvärr fick en av dem punka (nära Jönköping).

Förstå mig inte fel nu, jag respekterar klungor och grindvakter.

Hisingen ck-amatörer?
Har funderat på att testa landsvägshoj men efter att ha läst denna tråd näää..

Att sitta inträngd bakom en skog av rövar för att slippa fartvinden låter lika kul som att sitta i en spinninglokal.
Sedan att folk skriker åt en att man skall hålla sig till deras oskrivna regler låter otrevligt.

Jag fortsätter nog cykla i de djupa skogarna på min o-tävlingsmässiga MTB

Hisingen ck-amatörer?
sikkel skrev:
> Har funderat på att testa landsvägshoj men efter
> att ha läst denna tråd näää..
>
> Att sitta inträngd bakom en skog av rövar för
> att slippa fartvinden låter lika kul som att
> sitta i en spinninglokal.
> Sedan att folk skriker åt en att man skall hålla
> sig till deras oskrivna regler låter otrevligt.
>
> Jag fortsätter nog cykla i de djupa skogarna på
> min o-tävlingsmässiga MTB

Det räcker långt att undvika Vätternrundan.

Hisingen ck-amatörer?
sikkel skrev:
> Har funderat på att testa landsvägshoj men efter
> att ha läst denna tråd näää..
>
> Att sitta inträngd bakom en skog av rövar för
> att slippa fartvinden låter lika kul som att
> sitta i en spinninglokal.
> Sedan att folk skriker åt en att man skall hålla
> sig till deras oskrivna regler låter otrevligt.
>
> Jag fortsätter nog cykla i de djupa skogarna på
> min o-tävlingsmässiga MTB

Obs att detta var den enda tillfället jag blev irriterad. Resten av loppet var kanon.
Jag hoppas verkligen du inte avskräcks utan testar att cykla klunga i någon lokal klubb.
Jag håller med "tillmann". Faktiskt enda loppet som jag blivit irriterad. På andra...

Hisingen ck-amatörer?
trampa skrev:
> Obs att detta var den enda tillfället jag blev> irriterad. Resten av loppet var kanon.
> Jag hoppas verkligen du inte avskräcks utan
> testar att cykla klunga i någon lokal klubb.
> Jag håller med "tillmann". Faktiskt enda loppet
> som jag blivit irriterad. På andra...

Tror det delvis har med antalet deltagare att göra. På Vasaloppet, Marathon och Lidingöloppet är det ju ofta också trångt och ibland irriterat när långsammare inte ligger till höger.

Jag tycker det är rätt häftigt att vara med på de här stora loppen med så många startande och ofta proffsigt arrangemang bakom.

Hisingen ck-amatörer?
Lösningen:
• Motionslopp utan tidtagning från fredag kväll till midnatt på natten mellan lördag och söndag. Kvarvarande krav på sex timmars vila före bilkörning.
• "Elitmotionslopp" (gran fondo?) på söndag med tidtagning (den nuvarande varianten) och masstart kl 05.00, med startled och placering i startled baserat på tidigare års resultat. Målet stänger kl 17.00, så totalt max 12 timmar. Inget krav på sex timmars vila före bilkörning.

Då slipper man blanda folk som bara vill cykla med folk som jagar tider i gigantiska klungor. Den största andelen deltagare kommer att cykla och åka hem på lördagen, och den mindre skara som cyklar på söndagen slipper väldigt mycket trafik. För de snabbare blir det säkrare eftersom man i ganska liten utsträckning kör om andra, samtidigt som trafiken är lugnare (söndag).

Tillbaka
Topp