Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tillverkar de inte Schwalbe Marathon XR i storleken 26/2.10?? Ska cykla genom Afrika med start i Aug och vill verkligen ha Marathon XR. Har cyklat mycket i Asien med det märket och de är kanon..
Marathon XR kommer inte denna storlek. Om du har utrymme under packethållare tar 26 x 2.25 versionen (också känd som 57-559), annars blir det 26 x 2.00 (50-559). Ta kontakt med Håkan direkt för att hitta en butik som kan hjälpa dig:
Velo Sport Sweden AB
13226 Saltsjö-Boo
08 715 5144
velosport@telia.com
Daniel - Vanliga MTB däck har inte alls samma punkteringsskydd som Marathon XR, och de slitar ut sig mycket snabbare.
har ingen vidare koll på cyklar och alla dessa mått och centimeter och " osv..
Jag har köpt en Long haultrucker-ram som jag kommer bygga på framöver och den tar enligt pappren max 26/2.10 däck... är det alltså däcken som inte får vara bredare än 2.10 eller fälgen? För 2.25 däck går väl knappast på när de skriver att 2.10 är max till den ramen? Då är ju frågan om jag ska välja 2.00 däck och köra på Marathon XR som jag verkligen vill eller 2.10 däck av ett annat märke som jag inte vet ngt om?
Markus F hade sin LHT på Dr. Spoke i tisdags, (vet inte om det är fortfarande på plats) och jag har min SS med en NanoRaptor 2.1 däck (på en DH fälg iofs, men det blir bara lite bredare så.) Bara att fråga Markus om det är OK att byta bakhjul och kolla hur mycket utrymme som finns.
Markus har 2.1 Nokian dubbdäck på sin LHT och jag kan inte rekommendera större däck med denna ram. Även om de passade mellan kedjestagen så skulle det lämnar ingen utrymme för lera eller ekerbrott. Surly brukar stoltsera när det gäller utrymme för stora däck (Fatties Fit Fine) på ett flertal modelller, men det gör dem inte med LHT.
Mitt val skulle bli att börja med en Marathon XR 2.25 fram (gaffeln har mer utrymme än ramen) en 2.00 bak, en extra 2.00 XR, ett par extra slangar, lagningspatchar från Park och en riktig lagningssats med klister och sånt för reparationer när du har lite mer tid.
Daner: Lyfter på hatten! Janne känner jag till sen länge, de andra siterna ska jag kolla på.
David: nej, jag har ingen vidare koll på cyklar egentligen. Men Afrika går nog bra iaf. Klarade mig bra genom Europa och Asien. Javist ja, genom Australien också. Jag antar att du är en prylbög.
Nja jag skulle vilja kalla mig väldigt parant om jag får säga det själv. Vart prylarna kom med i bilden är jag inte riktigt med på. Jag tycker fortfarande du är modig.
Daner skrev:
-------------------------------------------------------
> Markus har 2.1 Nokian dubbdäck på sin LHT och jag
> kan inte rekommendera större däck med denna ram.
Jag lyckas med att delegera allting när det gäller mina cyklar. Snart behöver jag nog inte ens cykla själv.