HJÄÄÄLP! Bakdämpar-problem.

Soulquake83

Aktiv medlem
Hej. Jo, jag har lite bekymmer. Jag har en ram, en GT Zaskar Elite 100 9er, och jag har en Rockshox Monarch XX med rätt längd och slag. Jag har inga bultar, hardware, bussningar, distanser eller liknande och jag har ingen aning om vad jag behöver för att montera ihop detta. ? Jag har i nuläget exakt det som syns på bilden, varken mer eller mindre. Går det att montera ihop detta och vad behöver jag?

Bilagor

• PXL_20230626_203009333~2.jpg
    PXL_20230626_203009333~2.jpg
    612.4 KB · Besök: 112
Tjena! Axlarna är ju GT:s grejor. Bussningar ”mounting hardware” hör till dämparen och får köpas för sig.

Härom året hjälpte cykloteket mig att beställa axlar till min dåvarande GT. Cykloteket får ofta skit men de var väldigt hjälpsamma. Sen kan du mäta diametern på axlarna och beställa resten enl länken nedan. Obs, tror detta är rätt, har bara fixat m Foxdämpare.

Eller så ber du Cykloteket fixa allt när de ändå är igång.

Har för mig jag lyckades hitta sprängskisser från GT på nätet så jag hade m mig artikelnr till bultarna redan när jag gick till handlarn. Googla.

Senast ändrad:
Här har du lite läsning:

Nej? "Kollade upp artikelnummer innan jag gick till handlaren", kopplade inte att handlaren var Cykloteket.

Tror han syftade på det här:

Tjena! Axlarna är ju GT:s grejor. Bussningar ”mounting hardware” hör till dämparen och får köpas för sig.

Härom året hjälpte cykloteket mig att beställa axlar till min dåvarande GT. Cykloteket får ofta skit men de var väldigt hjälpsamma. Sen kan du mäta diametern på axlarna och beställa resten enl länken nedan. Obs, tror detta är rätt, har bara fixat m Foxdämpare.

och

Eller så ber du Cykloteket fixa allt när de ändå är igång.

Har för mig jag lyckades hitta sprängskisser från GT på nätet så jag hade m mig artikelnr till bultarna redan när jag gick till handlarn. Googla.

:)

Tillbaka
Topp