Hjälp jag får inte loss mitt Force x1 vevparti

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Alltså inget är self extracting på något sätt, vad gör jag fel alternativt, vad har jag tappat bort?
IMG_20230505_113706.jpg

Skruva tillbaka allt du skruvat av. (Om du har tappat det i skogen så får du köpa det som Berk länkar till.) Sen sticker du in en rejäl insex 8 och vrider med tills armen hoppar av.

HT-8_002.jpg

Senast ändrad:
Har du tappat muttern + brickan och bara har skruven kvar, så har jag mutter + bricka liggande i bra-å-ha-lådan.
Behöver inte dem själv i alla fall.

Hej jag har allt som Berk visar på bilden och när jag skruvar dit brickan och sedan bulten som är 8mm (dvs hägst upp i vänstra hörnet) men trotts att jag skruvar åtden allt jag har medsols så händer inget. Tanken är väl att skruven ska trycka ut veven?

Hej jag har allt som Berk visar på bilden och när jag skruvar dit brickan och sedan bulten som är 8mm (dvs hägst upp i vänstra hörnet) men trotts att jag skruvar åtden allt jag har medsols så händer inget. Tanken är väl att skruven ska trycka ut veven?

Först skruva dit bulten, sen muttern. Då drar du ut bulten igen och tar den med vevarmen.

När brickan och muttern sitter på plats, så skruvar du bara ur skruven med 8 mm insex. Till slut så tar skruvskallen i brickan/muttern och börjar att trycka lös vevarmen.
Så skruva ur skruven tills vevarmen lossnar!

Jag trodde ju att jag kom ihåg hur man gjorde ju...

Jag skulle jag isf också ha missat den här känlsomässiga berg-och-dalbanan och känslan av tacksamhet mot mina med-happyiter!

Jag ångrar inget.
Precis, det är ju standardförfarande. Försök först, bli förbannad för att det inte går som en vill. Sedan läs manualen och få en aha-upplevelse.

Det är hemskt och förnedrande att behöva gå och hämta ett annat verktyg, men det är mycket mycket värre att behöva hämta manualen.

Tillbaka
Topp