Hjälp. Köptips!

DANO

Medlem
Hjälp. Köptips!
Tjena! Går i tankarna att köpa en ny cykel. Min senaste var en Avanti Hotdog med Bomber z2 gaffel, tror jag det var. Drygt 10år sedan jag härjade runt på den. :)
Vill ha något liknande, men helst så lågt pris som möjligt!
Färg, vikt, årsmodell osv spelar ingenroll! Jag är 191cm 95kg, så gärna en med rejäla komponenter.
Få växlar och skivbromsar vore trevligt.
Finns denna cykel någonstans? Och som sagt, lågt pris.
Tack.

Hjälp. Köptips!
JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad innebär "lågt pris" för dig?

Under 10k, och mycket gärna under 5k.. Gärna kring 2k! Är det möjligt?

Hjälp. Köptips!
zinkpasta skrev:
> Hur få växlar?

Räcker med ett drev fram och ett bak! Har börjat kika lite på heldämpade hojar också.. Verkar finnas helt ok för 5k-8k..

Hjälp. Köptips!
Kollar på hojar, men alla är ju storlek medium på ramen.. Riktigt djungel detta. Hittade en här på forumet, men det var en M, annars hade jag köpt den. Har sånt sjukt sugen efter att hojja!
Köper det jag hittar först av en DH eller dirt/street, bara ramen är i rätt storlek för en som är 191cm.
=)

Hjälp. Köptips!
Ingen som har en dh till salu som passar mig? Så länge dämpare, vevar osv är shyssta. Slitagedelar som däck, handtag, sadel går att byta.
Max 8000:-.

Hjälp. Köptips!
Okej, först letar du cyklar likvärdiga Avantin, sen Singelspeed-cyklar, sen börjar du snacka om fs för 5k och avslutningsvis har du börjat leta dh-cykel...

Hjälp. Köptips!
Tja! Tack för ditt hjälpsamma inlägg!
Jag söker alltså en cykel i prisklass max 10k, detta framgår. Är det billigare, så säger jag inte nej. Skriver att jag söker en HT först, men i nya inlägg framkommer det att jag även kan tänka mig en DH.
Vad jag vet finns det HT och DH cyklar som har singelspeed? Rätta mig om jag har fel.

edit: skriv gärna ett PM om du har något att tillägga.

Senast ändrad:
Hjälp. Köptips!
Problemet är att du inte snävar in specen på vad du vill ha, annat än billigt. Det blir omöjligt att ge konstruktiva tips om du likställer en singlespeed DH med en dito HT.
/Morgan

Hjälp. Köptips!
Men när jag själv läser igenom, så kommer jag fram till..

- Ram L
- HT eller DH
- Singelspeed eller inte
- 2-10k

Då jag inte vet vilka komponenter som gäller har jag lämnat det. Har fått mail, men då bara med M hojjar.

Hjälp. Köptips!
Du letar alltså efter

1:vilken HT som helst med ramstorlek L i prisklass 2000-10000kr

2: Eller vilken DH som helst med ramstorlek L i prisklass 2000-10000

3: eller vilken dirt/Street som helst bla bla bla.....

Komponenter får vara vilka som helst men vissa är trevligare.

Så det finns säkert 200000 nya cyklar till salu i Europa som fyller krav 1. Jag kan inget om DH men tippar att utbudet är snävare där men fortfarande orimligt stort.

Förstod du ens Morgan M:s inlägg ovan? Har du läst dina egna inlägg igen?

Med det sagt, jag gissar att du inte vill svettocykla i alla fall. Så vill du ha en HT för 10000kr som tål hård körning utför och lite huck och dirtåka titta på On-One eller Commencal med 26" eller 27,5". On-one.co.uk Probikeshop.com commencal-store.com

Hjälp. Köptips!
Okej, denna tråd har spårat lite och jag har frontat i ett träd!
Får tacka för era inlägg, jag är lite för ivrig i mitt letande och har ordbajsat iväg.. Är bara så grymt sugen på cykla!

Men ska kika på dina länkar, commencal sidan ser fet ut! Det är bra grejer där alltså?
Tack

Hjälp. Köptips!
DANO skrev:
> Okej, denna tråd har spårat lite och jag har
> frontat i ett träd!
> Får tacka för era inlägg, jag är lite för
> ivrig i mitt letande och har ordbajsat iväg.. Är
> bara så grymt sugen på cykla!
>
> Men ska kika på dina länkar, commencal sidan ser
> fet ut! Det är bra grejer där alltså?