Hjälp läckage i min broms

Hang lose

Ny medlem
hjälp jag har läckage i min frambroms det låter som det pyser till lite när jag tryckt
in handtaget lite och det kommer från dom hålen i den röda fattningen som fäst på styret. kansle kan någon här vara till hjälp,är jag helt fel ute,vad kan jag göra? tacksam för alla svar. mvh

Bilagor

• 20171009_200921.jpg
    20171009_200921.jpg
    446.3 KB · Besök: 31
Hang lose sa:
hjälp jag har läckage i min frambroms det låter som det pyser till lite när jag tryckt
in handtaget lite och det kommer från dom hålen i den röda fattningen som fäst på styret. kansle kan någon här vara till hjälp,är jag helt fel ute,vad kan jag göra? tacksam för alla svar. mvh
Byta till Shimano XT.

Haft både dom nya och dom äldre XT rena skiten tar aldrig på samma plats, Lyssna på JTF om du vill ha skit min egen erfarenhet, Reklamera dina magura om du ej köpt beg.
JTF sa:
Hang lose sa:
Byta till Shimano XT.

Senast ändrad:
Ja sant mina har varit kassa kanske ej dina men skulle aldrig rekommendera dessa till någon, Som sagt RMA till Magrura.
JTF sa:
ms88 sa:
Haft både dom nya och dom äldre XT rena skiten tar aldrig på samma plats, Lyssna på JTF om du vill ha skit min egen erfarenhet, Reklamera dina magura om du ej köpt beg.
Tur att vi inte haft samma exemplar :-)

Senast ändrad:
Hade samma problem på mina Magura mt2 som ju ändå är konstruerade på samma sätt, fast med mer basic materialval. Det enda jag gjorde var att sätta dubbelmutter på och drog åt pinnarna en smula, bytte belägg, gjorde rent och luftade. Har aldrig haft bekymmer igen och det var 400mil sedan.

Tillbaka
Topp