Den fattiga femtonåringen
Aktiv medlem
Hjälp med del val för dirt hoj
Jag håller på at bygga up en dirt hoj. Jag är inte säker på vilka delar jag ska köpa. Just nu behöver jag ett baknav ett single speed set och ett par vevarmar
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad betyder kondift? Jag är lite ny till alla cykel tärmer.Shimano singelspeed de har samma drev som Sram smord upp sånt nav den har lite fjäder friktion axel för kondift i navet måste vara så funkar inte annars andra fabrikat om Sram och störmiarcher har singelspeed nav har inte kollat marknaden på de skall bli intressant se svar från de som har koll på de saken.
Öh va?Shimano singelspeed de har samma drev som Sram smord upp sånt nav den har lite fjäder friktion axel för kondift i navet måste vara så funkar inte annars andra fabrikat om Sram och störmiarcher har singelspeed nav har inte kollat marknaden på de skall bli intressant se svar från de som har koll på de saken.
Ska du bygga bakhjulet själv eller är det ett helt hjul du letar efter?Jag håller på at bygga up en dirt hoj. Jag är inte säker på vilka delar jag ska köpa. Just nu behöver jag ett baknav ett single speed set och ett par vevarmar
Jag letar bara efter ett nav. Jag har redan ett bakhjul men naven på det hjulet är trasigtSka du bygga bakhjulet själv eller är det ett helt hjul du letar efter?
Det är inte vad han söker. Vad är din budget?En dubbel kona som skruv tar i navet vid tramp framåt och vid bromsning skruvar sig mot bromsbands Konan den finns en lätt friktionen fjäder mot navaxeln lite skillnad mot gamla novo och torpedo boy där den ligger mot navet och inte är friktion vid trampning utan endast fri rullning det är konstant på Shimano både tramp och frirulla ända skillnaden på kon typ finns Torpedo och Peru rulle kona gammal konstruktion där rullar gör samma sak som kon nav men låsande rullar vid drift trampning och lättar vid frirulla och bromsning men där är kona till broms bands kona på de singelspeed naven har funnits varianter med samma grund funktioner för i tiden vilka som görs än för utom Shimano vet jag inte så mycket om men borde finnas de med koll på marknaden finns ju hela hjul på Biltema singelspeed Shimano de andra Google och se vad som finns.
Jag vill försöka att hålla vevarmarna singel speed setet och navet under 2500krDet är inte vad han söker. Vad är din budget?