Jag kan nämna om det är den vita Balfan i sthlm med en vit omlackad 888RC att den inte är i så gott skick. Framgaffeln behöver service, hjulen och bromsskivorna är vinda / ej raka. Kejdan är för kort, och cykeln har gått med för kort kedja ett tag. Kedjan är så kort att man ej kan få ut hela slaget på alla växlarna. Den vita Balfan är storlek Large, säljaren uppgav Small innan jag åkte dit och tittade. Killen är supertrevlig men cykeln är inte i så bra skick.
Det finns en till balfa till salu i Åre, röd storlek Regular. Den är mycket finare skick och har finare komponenter.
Balfan är en kanonskön hoj och du lär inte bli missnöjd, men köp inget du inte tittat på först.
888RC är en kanonfin gaffel att åka på om du vill ha mycket åkning och lite mekning. Den är lätt att byta olja och meka med (finns tråd här på happy). Om du vill ha mera racig gaffel så kan boxxern vara ett alternativ, men var beredd på att meka mera.
888VF och VF2 är INTE samma gaffel som RC, lika utanpå helt olika egenskaper i backen. RC är helt klart min favorit även om den inte är varken modern eller har den bästa dämpningen, den fungerar dock ALLTID!
//K