Hjälp med Tallboy spec
Tänkte att jag skulle uppgradera från min Specialized Enduro från 2004 till en SC Tallboy. Har precis flyttat utomlands och här är priserna klart bättre än hemma i Sverige så nu är det dags.
Jag måste dock berätta för butiken hur jag vill att de ska bygga den och jag har aldrig gjort något liknande förut så jag tänkte se om man kan få lite input från detta eminenta forum.
Jag har läst och googlat på nätet och har kommit fram till att jag vill ha en set up som är mera trail än XC. Och därmed så har jag kommit fram till följande:
* Santa Cruz Tallboy, medium, black
* Shimano XT 2012
* Front der, 10 SPD
* Rear der, 10 SPD
* Shifters
* Crankset 24/32/42, 10 SPD
* Casette 11-36
* Brakes w 160 mm Ice Tech rotors
* SPD pedals - Shimano PD-M530 Trail
* Bars - Easton Monkey Bar EA 70 Riser
* Stem - Easton EA 70 (length to be decided)
* Headset- Canecreek 40
* Seat post - Thomson Elite
* Wheels -Mavic TN 719 disc rims laced to DT 350 15 mm front hub and DT 350 rea hub w/ DT 15/15 gauge spokes, brass nipples
* Tires - Maxis Crossmark 2.1
* Fork - 120 mm Fox
* Saddle - Fizik Gobi XM Wingflex 2011
Är detta tokigt eller ..? All input tas tacksamt emot.
Jag måste dock berätta för butiken hur jag vill att de ska bygga den och jag har aldrig gjort något liknande förut så jag tänkte se om man kan få lite input från detta eminenta forum.
Jag har läst och googlat på nätet och har kommit fram till att jag vill ha en set up som är mera trail än XC. Och därmed så har jag kommit fram till följande:
* Santa Cruz Tallboy, medium, black
* Shimano XT 2012
* Front der, 10 SPD
* Rear der, 10 SPD
* Shifters
* Crankset 24/32/42, 10 SPD
* Casette 11-36
* Brakes w 160 mm Ice Tech rotors
* SPD pedals - Shimano PD-M530 Trail
* Bars - Easton Monkey Bar EA 70 Riser
* Stem - Easton EA 70 (length to be decided)
* Headset- Canecreek 40
* Seat post - Thomson Elite
* Wheels -Mavic TN 719 disc rims laced to DT 350 15 mm front hub and DT 350 rea hub w/ DT 15/15 gauge spokes, brass nipples
* Tires - Maxis Crossmark 2.1
* Fork - 120 mm Fox
* Saddle - Fizik Gobi XM Wingflex 2011
Är detta tokigt eller ..? All input tas tacksamt emot.