Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MiniGordini sa:Några fler som handlat från Light Bicycle?
Letar efter bra/prisvärda hjul med Micro Spline body.
Inte hittat särskilt mycket negativt om Light Bicycle.
De jag kollat på verkar ju på pappret okej, DT 240s, Sapim CX Ray, mässingnipplar och väger ~1340gram.
Priset är ju dock inte helt gratis med tanke på valutakursen just nu.
$1245 för hjulen och $189 för frakt/moms/tullavgifter (de påstår iaf att inga övriga avgifter ska tillkomma).
Någon här som kör på deras mtb hjul?
Jensen sa:Vet inget om de är hjulbyggare. Men deras fälgar har väldigt bra rykte. Annat tips är velotek här i Sverige som bygger hjul med kolfiberfälg, dt240, dt revolution och mässing nipplar, 30mm utvändigt på fälg, 1310g för typ 13500kr. Erkänt duktiga på bygga hjul.
MiniGordini sa:Några fler som handlat från Light Bicycle?
De jag kollat på verkar ju på pappret okej, DT 240s, Sapim CX Ray, mässingnipplar och väger ~1340gram.
$1245 för hjulen och $189 för frakt/moms/tullavgifter (de påstår iaf att inga övriga avgifter ska tillkomma).
Peth sa:MiniGordini sa:Några fler som handlat från Light Bicycle?
Tror inte att det stämmer att det inte skulle tillkomma andra kostnader. Momsen i Sverige är 25% och läggs på varuvärdet och frakten. Det borde alltså tillkomma ytterligare ca 3500kr.
julgus sa:Låter bra! Men vilka ska man välja?
Manurhin2 sa:julgus sa:Låter bra! Men vilka ska man välja?
Vad söker du för egenskaper?
M
julgus sa:De ska sitta på min Oltre Xr4 disc, tubeless, 25-30mm däck, vara mina permanenta hjul - dvs jag avser inte att ha några träningshjul. Träning och en del motionslopp samt kanske lite längre lopp, vr.. typ.
M
Manurhin2 sa:julgus sa:De ska sitta på min Oltre Xr4 disc, tubeless, 25-30mm däck, vara mina permanenta hjul - dvs jag avser inte att ha några träningshjul. Träning och en del motionslopp samt kanske lite längre lopp, vr.. typ.
M
Relativt lätta men ändå aero alltså.
Jag byggde med deras uformade 25mm breda 35mms fram och mer v-formade 28 breda 46mm höga bak.
Blir sub 1500g med dt 240 och aerocomp drivsidan bak.
Gillar man inte "triathlonstuket" hade jag valt 46mms-fälgen även fram.
Kör 25mm fram och 28mm bak, pro one
Helnöjd med hjulen.
Om lätt är viktigt hade jag valt min framfälg på bägge hjulen.
Finns väl betydligt bredare tyngre fälgar nu också om komfort är prio.
M
Mitt inlägg finns på 1a sidan av den här tråden; https://happyride.se/forum/read.php/1/3480184/3480458#msg-3480458Manurhin2 sa:Några sidor tillbaka i hjulbyggartråden beskriver HåkanC skillnaden i sitt eget och mitt köp av fälgar från LB.
Prepaid verkar funka och blir då billigare än att betala avgifter på ett till hälften nedskrivet värde.
julgus sa:Tack! Låter genomtänkt!
Manurhin2 sa:julgus sa:De ska sitta på min Oltre Xr4 disc, tubeless, 25-30mm däck, vara mina permanenta hjul - dvs jag avser inte att ha några träningshjul. Träning och en del motionslopp samt kanske lite längre lopp, vr.. typ.
M
Relativt lätta men ändå aero alltså.
Jag byggde med deras uformade 25mm breda 35mms fram och mer v-formade 28 breda 46mm höga bak.
Blir sub 1500g med dt 240 och aerocomp drivsidan bak.
Gillar man inte "triathlonstuket" hade jag valt 46mms-fälgen även fram.
Kör 25mm fram och 28mm bak, pro one
Helnöjd med hjulen.
Om lätt är viktigt hade jag valt min framfälg på bägge hjulen.
Finns väl betydligt bredare tyngre fälgar nu också om komfort är prio.
M
julgus sa:en fråga: Man kan välja mellan att ha hål i fälgbanan eller ej. Är de tubeless om man väljer utan hål och att man då slipper fälgband? Eller vad är skillnaden och vilket ska man välja?
velovin sa:julgus sa:en fråga: Man kan välja mellan att ha hål i fälgbanan eller ej. Är de tubeless om man väljer utan hål och att man då slipper fälgband? Eller vad är skillnaden och vilket ska man välja?
Utan hål behöver du inte tejpa, men det blir väldigt krångligt att få nipplarna till rätt ekerhål. Du måste ha en stark magnet, och skruva i något magnetiskt i varje nippel.
Välj med hål, och tejpa när du byggt klart.
julgus sa:en fråga: Man kan välja mellan att ha hål i fälgbanan eller ej. Är de tubeless om man väljer utan hål och att man då slipper fälgband? Eller vad är skillnaden och vilket ska man välja?
+1velovin sa:Välj med hål, och tejpa när du byggt klart.
+1julgus sa:men man kanske ställer till det för sig om man får ekerbrott?
Manofmanymissions sa:Varför handlar ni inte från Slowbuild.eu? Jag är inte helt insatt i LB:s sortiment men 29” hjulset på 1130 gram för ca 900 € känns svårslaget. De har andra hjul också som verkar ge bra pang för pengarna.