Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beror på däcken. De ska passa ihop. Inte breda, inte smala, men rätt.Bengt-re sa:Men de skall nog vara breda.
HåkanC sa:Happy har ändrats
Du får vänta på rätt postare
Nu är det bara Sixten som får tycka om hjul.
/Håkan
HåkanC sa:Happy har ändrats
Du får vänta på rätt postare
Nu är det bara Sixten som får tycka om hjul.
/Håkan
Sixten Fors sa:Till TS.
För de som inte redan känner dig och din cykel är det bra om du kan berätta mer.
Din vikt.
Typ av cykling.
Typ av cykel: HT, FS, axlar, kassett.
Vilka däck och dimension.
Andra önskemål och prioriteringar.
Annat av intresse.
Sixten Fors sa:Mavic verkar envisas med 19-20 mm smala fälgar och jag orkar inte bry mig om dem längre.
Å faan? När jag titta på Mavic -fälgar för XC och AM så är de bredare. Men när du säger det så måste det ju ändå vara så de inte är så breda. Det är ju alltid som du säger...Sixten Fors sa:Mavic verkar envisas med 19-20 mm smala fälgar och jag orkar inte bry mig om dem längre.
Sixten Fors sa:...
Mavic verkar envisas med 19-20 mm smala fälgar...
Miss Lycka sa:Jag gillar Mavic Paris-Roubaix, Gel 280 och Gel 330.
Äh, perfekta för 24 och 21 mm tuber.JT sa:Fornlämningar!Miss Lycka sa:Jag gillar Mavic Paris-Roubaix, Gel 280 och Gel 330.
Matchbox20 sa:Nu har ju TS redan köpt hjul men har ändå en fråga:
Crest Mk3 rekommenderas ju friskt i flera trådar och även här till TS som väger 90 pannor, röd/svart cykling och långlopp. I konfigurationerna med Crest Mk3 står "Note! Max. Rider Weight 86Kg!" i description-fältet.
Tycker fälgen känns rätt med sina 23 mm och låg vikt men tvekar. Väger själv in på just 86 och med 10 kg cykel känns det lite vågat även för typ Vasan-underlag. Är jag feg eller är rekommendationerna vågade?
Och då tillåts man dessutom spänna ekrarna - vilket är bra för hela hjulets livslängd.NickPick sa:Jag skulle förmodligen köpa arch-fälgarna om jag var orolig över vikten. Väger "bara" 160g till (vikt är 464g per fälg).
NickPick sa:Jag är dålig på att cykla så jag får rikta mina hjul lite då och då, trots att jag är lätt.
Ang "låg vikt" så väger nya crest mk3 i princip lika mycket som gamla crest. Det "varnade" actionsports mig för (hade mailkontakt då hjulen inte fanns på hemsidan än). Det skiljer 10 gram mellan hjulen med min våg. Båda samma konfiguration utom nav då ena var shimano och andra xd.
Se själv:
https://r2-bike.com/NOTUBES-Rim-29-ZTR-Crest-MK3 "real weight" samt uppgiven (378g riktig vikt).
https://www.notubes.com/crest-rims uppgiven vikt på gamla (380g).
Jag skulle förmodligen köpa arch-fälgarna om jag var orolig över vikten. Väger "bara" 160g till (vikt är 464g per fälg).