Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du lite salt oxå, lr =o|
>
> Tog mitt imellan alternativet som dom beskriver
> enlig nedan:
>
> "Parcel Force International
> Our recommended, best value and most popular
> express delivery service via the General Parcel
> network. Delivery to most major European
> destinations within 2-4 working days and Worldwide
> within 4-6 working days. Signature required on
> delivery. Detailed online tracking information is
> available."
>
> "... most European destinations within 2-4 working
> days ..."
>
> Få se nu; det borde betyda:
> fredag
> :
> måndag <--- I bästa fall
> tisdag
> onsdag <--- I värsta fall
>
> Hur är det igentligen:-? Vad har happy för
> erfarenhet av PFI?
Gick du på den lätte? Grattis! :-D Det är sant det CRC skriver, men när väl paketet hamnar i Danmark, Nederländerna, så tar Schenker hand om det och sen tar det tiiiiid...men fram kommer det någon gång till slut. Mitt värsta minne av Schenker var när jag beställde en ram, fick avin efter en vecka och skulle hämta ut det hos mitt "Schenker paketombud", den lokala livsmedelsaffären. Killen bakom kassar går iväg, hämtar ett litet paket i storleken 30x30x20cm. Sedan glad i hågen säger han, "- Varsågod, här är ditt paket!" Försöker förklara att jag beställt en cykelram och den kan omöjligtvis få plats i paketet, som dessutom hade en avsändaraddress där det stod "Madrass INDIA" någonting. Otroligt nog satt det en klisterlapp med Schenker och mitt namn och adress på lådan, men det var inte mitt paket. Kallsvettig knallade jag hemåt, utan att tagit med det Indiska paketet, som självklart var någon annans. Ringdge Schenker dagen efter och förklarade att min cykelram var borta, trodde det värsta och väntade bara på att få det bekräftat att paketet var utlämnat till någon annan. Efter en kvart ringde Schenker tillbaka och som tur var så låg paketet faktiskt kvar hos Schenker, deras terminal på Hisingen. Avböjde vänligt men bestämt deras förslag om utkörning till mitt lokale paketombud, åkte direkt till terminalen och hämtade paketet för att inte bli av med det en gång till... :-) Så skoj kan man i värsta fall ha med PFI och Schenker...
/Leo
/Leo