hjulköp

olawall

Ny medlem
hjulköp
Skulle behöva ett par nya hjul till min Racer men har lite problem med att jag väger runt 105 kg. hade tänkt köpa ett par högkantshjul. Vilka hjul har man då att välja mellan?

hjulköp
Både Mavic och Shimano har mycket frikostiga övre gränser för sina hjul så länge man håller sig på högprofil och inte de superlättaste/dyraste.
Bara att shoppa loss

hjulköp
Jag väger ungefär som dig, och Jag har testat ett par i olika prisklasser som funkar bra.
Shimano RS-30, Shimano Dura-Ace c24 och dom jag åker på nu; Planet X 60mm kanttråd.
Alla dom som jag listade har funkat kanon för mig. RS-30 kostar runt 1800-2000, c-24 kostar runt 6000har jag för mig och planet X hjulen kostar runt 5000. Vilka funkar bäst då? Ja det är väl en smaksak. Men jag gillar planet X hjulen bäst.

hjulköp
Cosmic carbon sl som nämnt tidigare är riktigt boomprof. Har en bekant på närmare 135kg som kör på sådana. Till och med hans är raka och fina fortfarande.

Kör även på dessa själv och mina har överlevt 2st påkörningar av bilar. Ena gången körde jag med shimano s30 fram och cosmic bak. Bakhjulet klarade sig utan några tecken på skador medan framhjulet (s30) blev skrot.
Fick bilen rakt i sidan så att hjulen bör fått nästan exakt samma påfrestningar i sidled.

Tillbaka
Topp