danne
Aktiv medlem
Hjulval till Cervélo Soloist Team
SebastianP skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick ett erbjudande om att köpa en uppsättning
> nya Nishiki Lite högprofilkolfiber.
>
> Kan det vara något tro?
>
> Danne, du hade väl kört med just den modellen?
Visst har jag det och jag är väldigt nöjd med dem. Nej, det är inte de lättaste hjulen man kan hitta och nej, det är med största sannolikhet ej heller de som är mest aero. Men jämfört med andra hjul av samma typ (i mitt fall då CaneCreek, Corima, Cosmic Carbone och obrandat kinakolfiber) så är de helt klart i paritet prestandamässigt. De har klarat sig bra på gatstens-GPn, åtskilliga hårda klubbträningar och, om man får skryta lite, så lyckades jag ta mig i mål som trea på CykelCity Gran Fondo Stockholm med dem.
Och sen tycker jag att de är snygga också:
-------------------------------------------------------
> Fick ett erbjudande om att köpa en uppsättning
> nya Nishiki Lite högprofilkolfiber.
>
> Kan det vara något tro?
>
> Danne, du hade väl kört med just den modellen?
Visst har jag det och jag är väldigt nöjd med dem. Nej, det är inte de lättaste hjulen man kan hitta och nej, det är med största sannolikhet ej heller de som är mest aero. Men jämfört med andra hjul av samma typ (i mitt fall då CaneCreek, Corima, Cosmic Carbone och obrandat kinakolfiber) så är de helt klart i paritet prestandamässigt. De har klarat sig bra på gatstens-GPn, åtskilliga hårda klubbträningar och, om man får skryta lite, så lyckades jag ta mig i mål som trea på CykelCity Gran Fondo Stockholm med dem.
Och sen tycker jag att de är snygga också: