Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
HåkanC sa:
+1Clark sa:Jag kör med en Lezyne Over Drive, http://www.lezyne.com/product-fpumps-hv-alloyovrdrive.php#.WlkPmvnMDqA, och är supernöjd. Känns väldigt välgjord och är skön att använda. Den är sk "high volume" och jag klarar tubeless med de flesta däck/fälgar. Det finns även en variant med extra luftkammare, men den har jag inte testat.
jonja sa:Rennkompressor lämpar sig för lvg och track, får man förmoda. Men manometern hade gärna fått sluta vid 9 bar. Vem som behöver 16 bar är fortfarande efter 30 år höljt i dunkel.
jonja sa:Rennkompressor lämpar sig för lvg och track, får man förmoda. Men manometern hade gärna fått sluta vid 9 bar. Vem som behöver 16 bar är fortfarande efter 30 år höljt i dunkel.
+1Konkret sa:Bruka allvar och köp rennkompressor!
Min steel floor drive känns lika bra som när jag köpte den för fyra år sen. Överlägset trevligaste munstyckena tycker jagD i U sa:Jag fick en Lezyne alloy drive i julklapp, känns gedigen, bara provpumpat en gång dock.
Bengt-re sa:jonja sa:Rennkompressor lämpar sig för lvg och track, får man förmoda. Men manometern hade gärna fått sluta vid 9 bar. Vem som behöver 16 bar är fortfarande efter 30 år höljt i dunkel.
Fast vemodrom cykel med 19mm däck kan behöva över 10 bar för tyngre piltoter.
Jag kör med Topeak Joe Blow Mountain som har lite grövre och längre luftkammare än den för många så heliga Rennkompressorn.Startgas sa:Tänkte köpa mig en golvpump och vill ha bra kvalitet. Kan ni rekommendera någon?
Har sett att en del finns med luftkammare för att få slanglösa däck på plats, nån som har någon sådan?
NLC sa:Bengt-re sa:jonja sa:Rennkompressor lämpar sig för lvg och track, får man förmoda. Men manometern hade gärna fått sluta vid 9 bar. Vem som behöver 16 bar är fortfarande efter 30 år höljt i dunkel.
Utan att vara sarkastisk så måste jag ändå erkänna att jag tycker det är viss humor i att HåkanC som länge förespråkat bredare däck och lägre tryck på LVG håller fast vid att rekommendera en pump modell som designats för att uppfylla kraven för 19 mm tuber. =)
JTF sa:Jag kör med Topeak Joe Blow Mountain som har lite grövre och längre luftkammare än den för många så heliga Rennkompressorn.Startgas sa:Tänkte köpa mig en golvpump och vill ha bra kvalitet. Kan ni rekommendera någon?
Har sett att en del finns med luftkammare för att få slanglösa däck på plats, nån som har någon sådan?
Behövs inte många pumptag för att fylla ett MTB-däck. Funkar fint även till Plus-däck. Borde funka fint även till tubeless.
Exempel på inköpsställe med bra pris -> http://www.chainreactioncycles.com/se/en/topeak-joe-blow-mountain-pump/rp-prod74895
Bengt-re sa:NLC sa:Bengt-re sa:jonja sa:Rennkompressor lämpar sig för lvg och track, får man förmoda. Men manometern hade gärna fått sluta vid 9 bar. Vem som behöver 16 bar är fortfarande efter 30 år höljt i dunkel.
Utan att vara sarkastisk så måste jag ändå erkänna att jag tycker det är viss humor i att HåkanC som länge förespråkat bredare däck och lägre tryck på LVG håller fast vid att rekommendera en pump modell som designats för att uppfylla kraven för 19 mm tuber. =)
Absolut!
Dock kan man byta till en bättre manometer på gamle SKS rennkompressen med ett område som passar bättre till dagens lite normalare tryck och även då få lite bättre upplösning och repeterbarhet.
Btw så har jag en gammal biltema golvpump som fungerar pinsamt bra. Det har dessutom bättre fötter så SKS pumpen bor på jobbet numera. Skönt att ha en bra pump med manometer där också.
Dock återigen. Högst troligen finns det bra golvpumpar som det inte står SKS på och som har manometer och kolvdiameter bättre lämpad för dagens cyklar.
Kärringen med norsk brytning i Fäbodjäntan håller inte med.Konkret sa:Storleken har ingen betydelse kära du ;)
Rattnalle sa:Min steel floor drive känns lika bra som när jag köpte den för fyra år sen. Överlägset trevligaste munstyckena tycker jagD i U sa:Jag fick en Lezyne alloy drive i julklapp, känns gedigen, bara provpumpat en gång dock.
JTF sa:Kärringen med norsk brytning i Fäbodjäntan håller inte med.Konkret sa:Storleken har ingen betydelse kära du ;)
#falukorv
Den såg fin ut och verkar bra, nästan Öhlins-pris och finish på den. :o)marr sa:Extremt trevlig till mtb :)
https://www.bike-components.de/en/Lezyne/Digital-Over-Drive-Standpumpe-p60445/
En pump som används så är nog outslitlig. Inte undra på det goda ryktet i det avseendet ;-)pnkcow sa:+1 för Lezyne Over Drive (min är faktiskt före versionen Dirt Drive och funkar fortfarande lika bra som när den köptes).
Håller Rennkompressor lika bra när den får bara stå längst bak i förrådet för att den inte passade för ändamålet? ;)
+1marr sa:Rennkompressor är inte bra till mtb, så är det bara. Sen kvittar det hur länge den håller.
Tillverkar inte BACHO någon pump?JTF sa:+1marr sa:Rennkompressor är inte bra till mtb, så är det bara. Sen kvittar det hur länge den håller.
Många som missat att läsa startinlägget...
Nej, men BAHCO gör det!Henrik_E sa:Tillverkar inte BACHO någon pump?JTF sa:+1marr sa:Rennkompressor är inte bra till mtb, så är det bara. Sen kvittar det hur länge den håller.
Många som missat att läsa startinlägget...
Vill man ha allt-i-ett eller tre separara delar som kan användas var för sig? Båda har sina för- och nackdelar. Fördel med lösa delar är att de är mindre/smidigare per styck, kan bytas ut individuellt om någon av dem pajar, lös tryckmätare kan tas med i fält, ibland (ofta) behöver man bara pumpa utan att använda luftkammare etc. Kostnader.Startgas sa:Tänkte köpa mig en golvpump och vill ha bra kvalitet. Kan ni rekommendera någon?
johan44 sa:Min Rennkompressor har använts använts frekvent sen 1981, den pumpar som om den vore ny! Även mtb-däck, men upplösningen på manometern är inte optimal för under 2 kg...
Lika långsamt som om den vore ny? :)johan44 sa:Rennkompressor...den pumpar som om den vore ny...
Jaså? I de flesta produktbeskrivningarna står att de ska gå att använda som vanligt också. Har dock inte provat någon själv.pnkcow sa:En sak att tänka på är att sådana allt-i-ett pumpar med luftkammare måste oftast 'fyllas' först för att kunna pumpa något (detta baseras på mina erfarenheter av Bontrager Flash Charger och Joe Blow Booster så det kan finnas andra, bättre). Av den anledningen valde jag hellre en bra pump och en airshot för de tillfällen när pumpen inte räcker.
pnkcow sa:En sak att tänka på är att sådana allt-i-ett pumpar med luftkammare måste oftast 'fyllas' först för att kunna pumpa något (detta baseras på mina erfarenheter av Bontrager Flash Charger och Joe Blow Booster så det kan finnas andra, bättre). Av den anledningen valde jag hellre en bra pump och en airshot för de tillfällen när pumpen inte räcker.
Hur snabbt släpper den trycket? Jag har bara tittat på när en snarlik pump användes och den kändes som att luftflödet var ganska hårt strypt, inget riktig "pop" som med en petflaska :-)marr sa:pnkcow sa:En sak att tänka på är att sådana allt-i-ett pumpar med luftkammare måste oftast 'fyllas' först för att kunna pumpa något (detta baseras på mina erfarenheter av Bontrager Flash Charger och Joe Blow Booster så det kan finnas andra, bättre). Av den anledningen valde jag hellre en bra pump och en airshot för de tillfällen när pumpen inte räcker.
Min joe blow fungerar utmärkt som en vanlig pump med. Du måste göra fel.
Sixten Fors sa:Lika långsamt som om den vore ny? :)johan44 sa:Rennkompressor...den pumpar som om den vore ny...
Sixten Fors sa:Del 2. Luftkammare för TL (laddas via valfri ev. befintliga pump):
630 kr PRO Team Kompressor https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=188073