Vänta nu, har jag sagt nåt sånt? Knappast. Och jag skulle aldrig dra upp några gamla tävlingscyklister. Men Varberg har haft cykelkultur, antar att andra städer där cykelfabriken var en av de största arbetsplatserna också hade nån form av cykelkultur. Då det speglar den politik som såväl företagsledning som lokalpolitiker ville ha.
Och det är jag som är anarkist, det där är två socialliberaler.
Innan du börjar yra om storstadsbo och akademiker, så är jag arbetarklass från Norrland. Och mountainbikehatare hittar du inte utanför den vanliga gruppen av stövelslickande smygfascister bland hund- och skogsägare, där dom är en minoritet, och kommer så att förbli.