Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är sant. De måste ju ha andra cyklar innan behovet av en gravel blir påtagligt.Jo, men många av dem lider nog inte främst av den för oss uppenbara gravelbristen.
Det är sant. Internet är inte bästa mediet för subtil kommunikation.Jag tror även det finns ett fack för folk som inte fattar när man skojar. Eller när man skojar med ett uns av allvar.
Jag är lite nyfiken på det här med klass. Vad definierar klass och vilka klasser finns det? Är lite intresserad av vad jag själv tillhör enligt de som fortf anser att det finns ett klassamhälle…
Är inte det där grundaren av AFA? Jag skulle nog föredra en lite mer objektiv källa.Klass - Magnus Hörnqvist - danskt band (9789147098200) | Adlibris Bokhandel
danskt band, 2016. Köp boken Klass av Magnus Hörnqvist (ISBN 9789147098200) hos Adlibris. Fraktfritt över 349 kr Alltid bra priser och snabb leverans. | Adlibriswww.adlibris.com
Klassamhället lever i allra högsta grad. Trots att det finns de som väljer att inte se...
Den typen av påståenden får du underbyggda med fakta och källa. Inte minst för din egen skull.Är inte det där grundaren av AFA? Jag skulle nog föredra en lite mer objektiv källa.
Det är bara att söka så hittar man info och domar, jag tänker inte länka här. Sedan kan var och en bilda sig sin uppfattning.Den typen av påståenden får du underbyggda med fakta och källa. Inte minst för din egen skull.
Läs på istället för att komma med ogrundade påståenden och "anklagelser".
Magnus (https://www.su.se/profiles/hornq-1.185258) har nog sällan stuckit under stol med sin politiska hemvist. Men att du inte tror att en professor klarar av att ge en objektiv bild av ett politiskt begrepp säger mer än dig än någon annan. Liksom det faktum att du uppenbarligen inte har läst boken i fråga enhet ens bemödat dig om att ta reda på tanken bakom serien den ingår i.
Har du någonsin fört en saklig diskussion? Så fort det inte handlar om att felcitera, misskreditera eller helt sonika strunta i att hålla sig till ämnet eller bemöta saklig argumentation så har du ingenting att tillföra.Det är bara att söka så hittar man info och domar, jag tänker inte länka här. Sedan kan var och en bilda sig sin uppfattning.
Ber däremot om ursäkt för triggerorden "politik" och "klass" som ledde till ett onödigt sidospår.
Vilka källor understödjer ditt påstående? Är detta din källa?Ja, det är tydligen jobbigt att få sina ”källor” ifrågasatta...
Men men, jag har nog ändå fått ett svar vad det är som definierar klass fr de som fortf anser att vi har ett klassamhälle. Det var det gamla vanliga fr det hållet.
Mycket av det "gamla vanliga" förändras inte. Eftersom inget nytt hänt. Du visste om vad som definierade klass (det gamla vanliga), men låtsades (förmodar jag) inte veta vad det var? Och sen avstod du, naturligtvis, från att kommentera de olikheter (som vissa kallar klass) som finns i samhället. De finns inte. Här kan man snacka om brist på klass (iofs inget nytt från det hållet).Ja, det är tydligen jobbigt att få sina ”källor” ifrågasatta...
Men men, jag har nog ändå fått ett svar vad det är som definierar klass fr de som fortf anser att vi har ett klassamhälle. Det var det gamla vanliga fr det hållet.
Vi kan skippa klass och köra på klan istället. Klanen bestämmer den politiska inriktningen och alla större val som görs angående partner och liknande. Är du en Jönsson från Ytterhogdal kan du såklart inte gifta dig med Hult från Bollnäs, då blir det slaggis.Är inte det där grundaren av AFA? Jag skulle nog föredra en lite mer objektiv källa.
Jag tänkte nog mer på historien kring cykeln.Säker på att det inte var i denna tråd du menade att posta detta inlägg?![]()
Stål är guld, guld är stål.Medan jag trampar runt på min stålcykel finns det minsann andra som trampar på cyklar i guld! Och sen säger vissa att det inte finns några samhällsklasser ?
Snygg flaska iaf?Jag hade en guldcykel en gång. Gick som det gick :(
Visa bilaga 521386
Typ 7903808016 fack?Jag tror att alla människor går att placera i fack.
Man måste bara gör tillräckligt många fack...
Precis. Eller så placerar man alla i samma :)Typ 7903808016 fack?
Jag vill inte vara i facket!Typ 7903808016 fack?
Är det verkligen till mataffären alla som både morgon och kväll sitter i köer är på väg?Han skriver det som om det vore något problem. Lastcykel eller cykelkärra så är det bara att trampa.
Kommentar i artikeln om bilister tar andras plats.
Visa bilaga 521505
Ja, annars så måste man inte åka bil enligt herr Stenborg i kommentaren.Är det verkligen till mataffären alla som både morgon och kväll sitter i köer är på väg?
Förstår inte hur man kan ställa cyklar till ett värde av nästan 6 miljoner kronor utomhus utan uppsikt. Kan ju vara så att artikeln i kvalitetstidningen Aftonbladet inte har fått detaljerna korrekt återgivna... annars luktar det lite inside-jobb.![]()
Stulna VM-cyklar hittades i en knarkräd
Italien vann VM-guld i velodrom i förra veckan. Efter tävlingen blev landslagets cyklar stulna. En vecka senare hittades de av en slump – i en knarkräd i Rumänwww.aftonbladet.se
Nu var det ju dock inte riktigt fullt så illa. Om kollar artikeln ovan som postades efter stölden hänt.Förstår inte hur man kan ställa cyklar till ett värde av nästan 6 miljoner kronor utomhus utan uppsikt. Kan ju vara så
Mer cykelstölder, men på en liten annan nivå här...
![]()
VN ticker: Italian track team bikes stolen, Van Aert-Nuyens legal battle rumbles on, Sobrero joins BikeExchange
Here's the news making headlines for Saturday, October 23.www.velonews.com
artikeln i kvalitetstidningen Aftonbladet inte har fått detaljerna korrekt återgivna... annars luktar det lite inside-jobb.
Ja, aningen bättre kanske men hur kan tjuvarna veta att team-lastbilen (för det är väl en sådan) inte var tom? Jaja, kanske bara proffsiga cykeltjuvar som testar på vinst och förlust när de ser en teammålad lastbil.Nu var det ju dock inte riktigt fullt så illa. Om kollar artikeln ovan som postades efter stölden hänt.
De stod i ett fordon, på en privat hotellparkering. Fortfarande slarvigt dock. Att de inte hade egen uppsikt över dem om de nu valde flytta dem från arenan, är förstås svårt att förstå.
4 papperspåsar i ösregn är väl lite som att säga att det är omöjligt att handla med bil när motorn havererat eller när vägen till butiken stängs av pga en olycka.Ja, annars så måste man inte åka bil enligt herr Stenborg i kommentaren.
Man får väl hoppas att de satsar lite på kontroller så att folk lär sig. Normalt brukar de köra typ en kväll på hösten, sedan är de som bortblåsta och allt är som vanligt, dvs total anarki. De borde stå morgon och kväll och haffa på löpande band tills det åtminstone är 90% som kör lagligt.![]()
Cykling utan lampor kan stå dig dyrt | Sveriges Radio
När mörkret faller tidigare under dagarna påpekar polisen vikten av att ha lysen och reflexer när du cyklar.sverigesradio.se
Det är hopplöst hur dåligt en del ute i trafiken syns nu på höstkanten.Man får väl hoppas att de satsar lite på kontroller så att folk lär sig. Normalt brukar de köra typ en kväll på hösten, sedan är de som bortblåsta och allt är som vanligt, dvs total anarki. De borde stå morgon och kväll och haffa på löpande band tills det åtminstone är 90% som kör lagligt.
Ett fack! Du får vara ensam i det!Jag vill inte vara i facket!