Hör upp, cykel i media-tråden

Ni som skriver "Betalvägg", skulle ni gilla att jobba gratis?
Jag skriver det delvis som information till den som postar länken. Om man själv är prenumerant och kan läsa hela texten är det inte alltid uppenbart att alla andra inte kan göra detsamma alternativt kanske man glömmer bort det när man postar länken. Kommentaren visar då att alla andra inte kan ta del av den fulla informationen i länken, vilket kan påverka vad som är rimliga kommentarer.

Is eller grus, pest eller kolera. När dagsmejan smälter plogvallar, som svallar in över gruset får man bägge två. Att vara väghållare är inte lätt.

Edit: och ibland känns det som att man inte ens försöker göra jobbet bra/bättre/alls (som väghållare).

Senast ändrad:
I morgon fredag 22/3 kl 14.00 visas SM i e-cykling på SVT Play från SM-veckan i Luleå. I år körs tävlingen i Zwift.

Lite mer info här:

Och här:

Ingen nyhet för en van pendlare men men bra att strålkastaren riktas i alla fall
Om du syftar på något mer än det som syns för icke-prenumeranter vore det kanske en poäng med en sammanfattning på ett par meningar.

1711537367591.png

DN - betalvägg

– Vi är den enda sporten som inte anpassar oss, vi dödar fortfarande folk, säger Pascal Chanteur, ordförande för franska cyklisters fackförbund.

“The most dangerous part of cycling is the riders, we take the risks. I also take risks because I also join the party. If you want to win, you have to be there. That's the problem. Everybody wants to be in front at the same point and it's just not possible."

F1 ja. De har gjort enorma framsteg och bland annat bytt däck som skrivs. För att minska hastigheten.
Skillnaden är att de har gjort väldigt mycket kring själva krocksäkerheten också. Det skulle väl motsvara att cykla med rygg och knäskydd.

Jag slutade kolla någonstans vid de skårade däcken....Men de är väl borta sen länge skulle jag tro.

Kan det möjligen vara att cyklisten som korsar ”vägen från höger sida” befinner sig på en cb? Då undrar man ju vem som korsar vems väg… Ska farbror kanske ta om sitt körkort?

vi har ju vår egen variant, av det provokativt tveksamma slaget...

På tips från Lagom kondition https://pca.st/podcast/44a3f5d0-7c1b-0135-9036-63f4b61a9224 har jag just lyssnat på Escape collectives 4delars serie om cykelindustrin under covid. Rätt intressant!

Tillbaka
Topp