Hör upp, cykel i media-tråden

Hör upp, cykel i media-tråden
Lite tveksamt om detta är rätt tråd, men i alla fall publicerad av norska TV2.
Såg detta på Expressen/Aftonbladets (någon av dom) instagram också. Blandade reaktioner bland kommentarerna såklart där bilister gläds åt att cyklisterna fick ont och att det var bra gjort av damen, blandat med mer normal sympati för dom drabbade.
 
Hör upp, cykel i media-tråden
Lite tveksamt om detta är rätt tråd, men i alla fall publicerad av norska TV2.
Det är lite svårt att se men man kan ju tycka att även eldre damer på permobil bör titta åt sidan innan de korsar vägen. Ser ju även ut som hon tränger sig mellan åskådarna.
Ja ja, trist för alla.
 
Hör upp, cykel i media-tråden
Äntligen en studie som tittar bortom den uttjatade frågan om infrastruktur.

En punkt till som jag inte ser i undersökningen.

Om man inte har det gott ställt, och har en cykel, då är det troligen ett tungt och tråkigt härke som är jobbigt att cykla med till bussen. Att då ta den ytterligare x antal km till jobbet är nog inte så lockande.
 
Tillbaka
Topp