Höstjacka för mtb

• Trådstartare Trådstartare omp
  • Start datum Start datum
Höstjacka för mtb
På mån kan du fynda för 169:-
59189_03_teaser1x1.jpg

http://www.lidl.se/cps/rde/SID-88BA..._se/hs.xsl/2715.htm?action=showDetail&id=5031

/Håkan

Höstjacka för mtb
Har kört med en Endura Convert II med avtagbara ärmar. Går att packa ner jackan i en ficka som sedan kan spännas på exempelvis styret. Inte den mest kompakta jackan när man inte har den på sig, men möjligheten att konvertera till väst och att den fungerar hyggligt under nederbörd i kombination med en vettig prislapp gör att jag tycker den är prisvärd.

En liten videorecension som jag hittade på nätet:

Höstjacka för mtb
Helt ärligt, den där Lidl-jackan är kass. Har en själv, den andas inte över huvud taget, den är inte lätt, den har dålig passform. Med det i åtanke förstår jag prissättningen. Galon är också billigt och ännu vattentätare.

Höstjacka för mtb
Om du vill ha en jacka som motstår vind och är något regntät så vill jag slå ett slag för castellis gabba. Lätt och fin jacka som är superskön. Rekommenderad för temp mellan 10-18 grader
ca. Men med lite mer kläder under tror jag den går att använda ner mot nollan faktiskt.
Har använt den i temp 17-18 grader och då var den nästan för varm.

Höstjacka för mtb
Har de senaste åren kört med en Norröna Fjörå-jacka när jag pendlat. Trivs väldigt bra med den. För utpräglad svettocykling i skogen kan den dock bli lite för tät, men är regnskyddet viktigt, så är den ett bra alternativ.

Höstjacka för mtb
ebefeldt skrev:
-------------------------------------------------------
> Är också på jakt efter jacka, har kikat lite
> på Marmots utbud, verkar vara ganska schysta
> tycker jag!?
>
> Här är en variant för 559:-
>
> http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=MARMOT
> TRAILWINDHOODYM&_cid=21_1_-1_0

Problemet med vanliga jackor är att de ofta blir för korta i ärmar och rygg om man sätter sig på en cykel. En jacka skuren för klättring är isf ett bättre val, men bäst är såklart en som är skuren för just cykling, då sitter den bäst för just cykling.

Höstjacka för mtb
Jag kör på Craft AB Convert och använde den på Lidingöloppet MTB med en underställströja samt en kortärmad funktionströja trots 6 grader vid start och jag frös aldrig.

Jag har även en Pearl Izumi Elite jacka som jag använder på pendlingen när det är lite kallare (alltså under 6-8 grader) med diverse lager under beroende på kylan. Den är dock jävligt mycket varmare än man tror så jag använder Craften så långt som möjligt fast med fler lager under.

Höstjacka för mtb
Jag kör med Mavic Echappe jacka som jag tycker funkar bra. Väldigt slitstark, tål att krascha på svartis och glida längs asfalten utan en skråma. Vattenavvisande men inte vattentät, håller dig varm även om du är dyngsur. Den ser f.ö. ny ut efter två år.

(Har jag underställ på så funkar den även i 10 minusgrader. Jag ska dock utöka med någon mer vinterjacka i år, för ökad komfort på de kallaste vinterdagarna.)

Höstjacka för mtb
mbee skrev:
> Jag har också en elite barrier, men jag vet inte
> om den är så bra för regn?
> Den känns lite väl tunn för det.

Jo jag tycker den tar en del. Inte ihållande spöregn men en skur funkar & den torkar på nolltid.

Höstjacka för mtb
Böjd att hålla med. Helt ok för priset men toppklass är den inte. Blir varm o blöt ganska snabbt i den om man trycker på.

smogz skrev:
> Helt ärligt, den där Lidl-jackan är kass. Har
> en själv, den andas inte över huvud taget, den
> är inte lätt, den har dålig passform. Med det i
> åtanke förstår jag prissättningen. Galon är
> också billigt och ännu vattentätare.

Höstjacka för mtb
Castelli Muur, billigt på XXL. Castelli äldre "Solo" - går att fynda på Cykelcity i Lund för 799:- Jag gillar även Izumis Elite Barrier - men alla dessa är väl mer pendling/ lvg.

Tillbaka
Topp