Hucktråden

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Hucktråden
Jag är avis på att Jofa har en hucktråd som bara gäller i Stockholm så jag tycker att vi har en allmän hucktråd :)
Så lägg upp alla fina kuckbilder nu :) å så beskrivning på vart det är.

IMAG0145_BURST009.jpg

Senast ändrad:
Hucktråden
Lars.E sa:
Snyggt!
Men borde det inte vara lag på att likt Jofa berätta var hucken är?

Jo klart det ska vara. Ska skriva in det i första inlägget på en gång? detta är i skärmarboda vid parkeringen på höger sida om man följer stigen åt höger. Sen får man klättra upp på en sten å hucka ner?

Hucktråden
Idag var det ett par riktiga jävla skyfall så jag tog en 3 mils runda & gissa vad hittade en ny sten :)
Denna ligger längst med Adofsberg i Örebro efter Försvarets magasin , brukade ligga lite roliga träd där men nu har vi en sten istället den borde de inte såga bort ;)

Å det måste väl för fan huckas mera i vårt land eller????

Hucktråden
dnleriksson sa:
Det där hucket i första inlägget är fan skithögt och har inte direkt en mjuk landning :-)

Japp ht å motlut i landningen på en sten som man måste stanna på annars är det ännu längre ner till många stenar? å ansats på ca 2 meter har jag för mig. Det är iallafall bara uppe på en sten.

Hucktråden
Jag har sneglat på detta hucket ganska länge nu, men fegat ur, inte så högt, men helt klart utanför min komfort-zon.
Men denna tråden triggade nånting inom mig, och det gick ju bra...
Det hittas i tylösand, vid trången

Hucktråden
Härligt? å kul att nån mera vågat å vill lägga upp! Det ska vara lite läskigt att leka, men jäkligt kul när man kommer över å vågar. Det skumma är att man oftast efteråt tänker att jaha vart det inte värre...

Hucktråden
Kul tråd, så provar posta här.
image.png

Detta är vid årvollåsen i Oslo som typ numera är hemmaplan för lattjo utför o uppför.
Höjd tror strax över metern, bottna gött iaf.

Hucktråden
Ere någon skillnad på ett huck och ett drop?
Här e 2 av det på sm-banan som går nästa helg i Värnamo.
Ena underifrån och ett annat ovanifrån.

20160707_165950.jpg

20160702_190853_001.jpg

Senast ändrad:
Hucktråden
hm sa:
Ena underifrån och det andra ovanifrån.

I min mening är det ett dropp om det är den primära vägen på stigen. Om du hoppade från första droppet(längst upp) och landade efter andra droppet, då är det självklart ett huck. Du väljer en väg som inte är egentligen tänkt att ta.

Hucktråden
BjornR sa:
hm sa:
Ena underifrån och det andra ovanifrån.

I min mening är det ett dropp om det är den primära vägen på stigen. Om du hoppade från första droppet(längst upp) och landade efter andra droppet, då är det självklart ett huck. Du väljer en väg som inte är egentligen tänkt att ta.

Då kanske jag huckade på första bilden då eftersom jag hoppade stenbranten fast det nog var mening man skulle droppa stockarna...

Hucktråden
Något OT men i princip samtliga sträckor på SBR'n i Gömmaren o Glasberga innehåller drops på 50-160cm med SBR Glasberga's Ladder på SS2 som mest anmärkningsvärt...

... även om jag personligen haft mera bekymmer med SS2'ans avslutande drop i Gömmaren...

Hucktråden
Anders P flyger över "4%-spärren" på leden "Vänsterpartiet" i Dillingby / Norrtälje. Adam K beskådar.
Den ordinarie linjen går aningens till höger och är en tvåstegstrappa.

Hucktråden
Ni får säga om det är en dropp eller en huck.
För mig som är en gammal snowboardåkare så är hucka att slänga sig, snurra,flippa som fan och hoppas på det bästa. Spin to win.
Klippet är taget i Söderköping 200-300 meter från mitt hus :)

Hucktråden
Huck i min värld är ett jäkligt ogynnsamt drop i låg fart, fett keff landning och ett rejält ryck i styret.
Ett vanligt hopp eller drop i en bana är något annat.

Om en Super Monster är lämplig för tillfället så är det per automatik ett huck, oavsett allt ovanstående.

Josh Bender. Säger bara det.

Hucktråden
Okej vi ssket i vad huck är. Å så postat vi bilder på när vi tar oss ner för saker som vi själva gillar. Jag hoppade högre med helstel hoj för 20 år sen än vad jag gör nu med en fet enduro cykel. Vi är bara glada gubbar som visar små höjdskillnader sen om nån har en större sådan så okej å vill man se fräna kort får man väl kolla på Pink bike. Så posta vidare jag gillart ?

Hucktråden
TM sa:
Huck i min värld är ett jäkligt ogynnsamt drop i låg fart, fett keff landning och ett rejält ryck i styret.

Om en Super Monster är lämplig för tillfället så är det per automatik ett huck, oavsett allt ovanstående.

Ogymsamt som för nötterna ;)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    422.6 KB · Besök: 161
Hucktråden
Rydell sa:
TM sa:

Ogymsamt som för nötterna ;)

Det såg inte så skönt ut, men det där var ett mjäkigt hopp :P

Hucktråden
Hehe bra tack då? men det blir ändå roligare om fler vill visa sitt hukande. Å efter ett tag så blir det hårigare & hårigare desto bättre de blir. Måste ju peppa folk till sånt som är kul?

Hucktråden
Håller med, kul att se lite skuttande! Själv kan jag tyvärr inte bidra eftersom jag är jättefeg vad gäller att hoppa utför kanter som är högre än knähöjd. Midjehöjd går bra ibland om landningen är snäll och jag faktiskt kan se hur det ser ut bakom, men det gör man ju sällan.

Hucktråden
EST sa:
Okej vi ssket i vad huck är. Å så postat vi bilder på när vi tar oss ner för saker som vi själva gillar. Jag hoppade högre med helstel hoj för 20 år sen än vad jag gör nu med en fet enduro cykel. Vi är bara glada gubbar som visar små höjdskillnader sen om nån har en större sådan så okej å vill man se fräna kort får man väl kolla på Pink bike. Så posta vidare jag gillart ?

+1 på EST

För mig är det oväsentligt om det kallas huck eller drop eller nåt annat, eller om Bender har huckat mer eller oftare eller högre eller hårdare än nån annan.
Den här tråden fick mig att utmana mig själv att ta mig ner för en höjdskillnad som jag bangat för tidigare, körde den typ fem gånger i måndags, (för att få sjyssta bilder) och idag var det en naturlig del av rundan, nästa vecka kanske jag hittar en ny "trottoarkant" att ta mig ner för

Hucktråden
Precis så kaxe är mitt tänk med mina rr det är främst att få andra att göra roliga saker. Å inte bara svetta förbi allt det fina! Fan jag lärde mig förra vintern att åka över kanter med blind landning tyckte det var svin snuskigt. Alla har ju olika bakgrund det som är pisslätt för en dh kille är svin läbbigt för en annan...nä nu ska jag leta rätt på ett huck när polarn kraschar?

Tillbaka
Topp