Kristoffer R
Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Omtanke från oss alla, till oss alla.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
TristOm någon mot förmodan hittar ett ONEUP multiverktyg i Änggårdsbergen, förmodligen Preachers Flow så saknar jag det... Jättemycket.
(finns en egen tråd men förmodar att fler läser denna mer.)
Svårt att se, för mycket vatten!Trist
Var det lerigt runt Preacher’s?
Låter som att stigen svalde ditt verktyg som payback ?Svårt att se, för mycket vatten!
Körde där i onsdags och håller med det var rejält blött däruppe, grym skillnad mot hur det var uppe Furåstjärnen i DSO.Körde Horsickan XC idag. Första halvan (White Trail) var riktigt blöt, stora lerbad var 50:e meter typ. Andra halvan mådde lite bättre, även om det var en del pölar på hällarna också. Får nog vänta på att det varit riktigt torrt ett tag innan jag åker dit igen.
Horsikan är SÄMST när det regnat. Det är i princip bara torrt efter en lång torrperiod.Körde Horsickan XC idag. Första halvan (White Trail) var riktigt blöt, stora lerbad var 50:e meter typ. Andra halvan mådde lite bättre, även om det var en del pölar på hällarna också. Får nog vänta på att det varit riktigt torrt ett tag innan jag åker dit igen.
Det finns en röstningsfunktion ang svårighet. Sen kan admins gå in och justera om det känns berättigat.Inte svart enligt mig.
Jag körde Horsikan i slutet av mars och såg då ganska rejäla MC-spår bland annat på Slickrocks Södra, inledningen av Kraftledningen och sista delen av White Trail.Ang Horsickan så är ju t.ex. White trail rätt sönderkörd numera tyvärr. Det körs dessutom cross i området vilket inte direkt förbättrar läget.
Vill minnas att det var nån crosskille som dissade cyklister på insta där i trakterna i höstas/somras, kanske var det i GSC-subforat han uppmärksammades men kan minnas fel..Massor av hjulspår när jag körde igår, men trögtänkt som jag är så kopplade jag inte att det kunde vara MC. Rejält uppkört är det iaf, oavsett drivmedel.
Halv-OT: skall jag ersätta mitt Forekaster 2,35 bak med ett identiskt eller istället testa Dissector 2,4 (som nog preciiis får plats) för klassiskt göteborgsföre? Brukar stanna hemma när det är för blött, jagar inga tider vare sig uppför eller utför.
Mötte två mc på Kållerado när jag körde där i onsdags. Dom verkar köra en hel del på White trail.Massor av hjulspår när jag körde igår, men trögtänkt som jag är så kopplade jag inte att det kunde vara MC. Rejält uppkört är det iaf, oavsett drivmedel.
Vet du om det går att köra runt kottarna/sandiga eller ska man vänta lite till?Visa bilaga 489771
Fortfarande lite kladdigt här och var i ÄGB men ingen katastrof.
Idag körde jag Kotten original, Kotten/cutten, Kotten Alternativ, Pine Forest DH, Minidelikata.Vet du om det går att köra runt kottarna/sandiga eller ska man vänta lite till?
Jag irrade mig ner för Pine Forest, tyckte det var helt ok men när jag kom ner till transportstigen nedanför var det ju uppkörda lerpölar deluxe, kass PR även om det ligger i den stigens natur att blir lerkaos oavsett brukareFör att ge min syn på det hela så tycker jag det ser det för jävligt ut i Änggården nu (ikväll), framförallt kullen med Kotten osv, och jag pendlar mellan att skämmas å alla cyklisters vägnar eller att skita i det och känna allmän maktlöshet och bara köra på, det gör nog ingen skillnad. Lerigt som fan, nya linjer överallt, cutlines / brett som motorväg för att folk kör runt lerhålen som snart är större än torrytorna, osv..
Jaja, man ser väl olika på saker och ting, men jag tycker verkligen det är långt ifrån hyffsat, särskilt just det området.
Ja, Pine forest körs betydligt mindre än många av de andra i området så den klarar sig bättre, jag körde ffa på platten bort till nya spåret bredvid Pineforest och sen ner.Jag irrade mig ner för Pine Forest, tyckte det var helt ok men när jag kom ner till transportstigen nedanför var det ju uppkörda lerpölar deluxe, kass PR även om det ligger i den stigens natur att blir lerkaos oavsett brukare
Drog istället bort till stigarna vid fornminnet där solen oftast ligger på, vägen dit var fin och torr och Eklanda Switchbacks likaså, till den grad att jag inte fegade ur på sista branten där jag annars ofta bangar!
Visa bilaga 489905
För att ge min syn på det hela så tycker jag det ser det för jävligt ut i Änggården nu (ikväll), framförallt kullen med Kotten osv, och jag pendlar mellan att skämmas å alla cyklisters vägnar eller att skita i det och känna allmän maktlöshet och bara köra på, det gör nog ingen skillnad. Lerigt som fan, nya linjer överallt, cutlines / brett som motorväg för att folk kör runt lerhålen som snart är större än torrytorna, osv..
Jaja, man ser väl olika på saker och ting, men jag tycker verkligen det är långt ifrån hyffsat, särskilt just det området.
Grisryggen är helt klart mitt ”regnspår”. När det regnat mycket kör jag i princip bara Grisryggen och Minidelikata. Grisen är nästan alltid fin eftersom det är så mycket sten.Jag irrade mig ner för Pine Forest, tyckte det var helt ok men när jag kom ner till transportstigen nedanför var det ju uppkörda lerpölar deluxe, kass PR även om det ligger i den stigens natur att blir lerkaos oavsett brukare
Drog istället bort till stigarna vid fornminnet där solen oftast ligger på, vägen dit var fin och torr och Eklanda Switchbacks likaså, till den grad att jag inte fegade ur på sista branten där jag annars ofta bangar!
Visa bilaga 489905
Tja, det är ju mer genomblött ofta då, dock är det betydligt fler som cyklar nu på våren så min känsla är iaf att det pga detta slits mer nu.Absolut. Men är inte hösten/vintern ännu värre rent slitagemässigt?
Beror på vilken tid på dygnet man kör. Det var minusgrader när jag körde hela vintern och fram tills nyligen eftersom jag bara kör morgnar.Absolut. Men är inte hösten/vintern ännu värre rent slitagemässigt?
Bra initiativ, dålig timing för mig. Hoppas du kommer iväg!Eftersom mina cykelkompisar är bangare så undrar jag följande med kort varsel:
Någon som är sugen på att hänga på mig till Vallåsen imorgon? Jag har bil och takräcke med plats för fler cyklar. Skicka PM snabbt som satan i så fall. Kräver bara att du har körkort så du kan köra hem om jag bryter benet. :)