Hur cyklar man från Göteborg till Trollhättan?

Big Sur

Medlem
Jag har fått för mig att göra en sådan tripp i helgen, men frågan är hur jag cyklar enklast? Vill helst slippa cykla på 45:an.

Senast redigerad av en moderator:
Hej Danne.

Tack för ditt svar. Problemet är bara hur jag ska veta hur vägarna går. Verkar inte helt enkelt?

Hade du GPS eller liknande?

Hej,
jag tror att du hittar när du väl är i Kungälv.
Föreslagen rutt är en jättefin "ordinarie landsväg" som går upp mot Lilla Edet, och sen via Hjärtum till Trollhättan. Kolla en bilkarta typ, svårare än så är det inte att hitta, det räcker med vanliga vägskyltarna.

När du väl hittat vägen som går från Kungälv mot Diseröd så är det bara rakt fram hela vägen till Trollhättan.

Är det cykelväg hela vägen från göteborg till kungälv? Det är ju skyltat på cykelvägen på hisingen mot kungälv iaf. Jag är lite sugen på samma tripp. Från kungälv till trollhättan är lätt att hitta som sagt, inne i centrum finns det en skyltning mot Lilla Edet, och det är bara att följa den vägen ända fram till trollhättan utan att svänga av.

Ja, imorgon är det dags! Synd bara att åkdonet är en aning tråkigt (Kona Fire Mountain) men det ska väl lösa sig.

Tack för alla svar!

Ja, då var det gjort.

Tog mig 4.5 timmar med tung packning och tung MTB utan SPD. :( Vad gäller vägen så var det enda problemet att hitta i Kungälv. Fick fråga efter vägen mot Romelanda. Sväng till höger vid kyrkan var svaret.

Big Sur skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, då var det gjort.
>
> Tog mig 4.5 timmar med tung packning och tung MTB
> utan SPD. :( Vad gäller vägen så var det enda
> problemet att hitta i Kungälv. Fick fråga efter
> vägen mot Romelanda. Sväng till höger vid
> kyrkan var svaret.

Hehe ja det var lite roligt svar, blev det så att du körde längs älven efter kyrkan då?

Hehe jag var nog otydlig i förra svaret. Förvirring rådde efter cyklingen.... I Kungälv ska man svänga höger vid kyrkan och ta vägen mellan kyrkan och Fars Hatt. Sedan är det bara att ladda på utmed älven. :)

Hej alla cykelfantaster,

i detta fina vädret passar det utmärkt att testa denna rutten, tänker jag. Ska transportera mig från Vänersborg till Göteborg. Kör med en cross cykel utan vidare packning. Jag räknar med 4h. Hur kuperad är den sträckan??

Mvh

lastkajen sa:
Hej alla cykelfantaster,
i detta fina vädret passar det utmärkt att testa denna rutten, tänker jag. Ska transportera mig från Vänersborg till Göteborg. Kör med en cross cykel utan vidare packning. Jag räknar med 4h. Hur kuperad är den sträckan??
Mvh
Över sollebrunn eller lilla edet?

Tillbaka
Topp