Hur få ut nippeln???

Selast

Ny medlem
Hur få ut nippeln???
Tjena, Igår smällde jag av en eker på bakhjulet, schysst smäll och ganska ovalt hjul men jag kom hem i alla fall. Nu är problemet att nippeln ligger innuti fälgen och skramlar, jag har försökt skaka ner den till ventilhålet och skaka ut den men det går inte för mig. Finns det något gammalt trick hur man löser detta? Känns så där att låta den ligga kvar och sätta i en ny nippel och eker. Tack på förhand

Hur få ut nippeln???
Inget jag testat, men skulle du inte kunna ta ett sugrör och skala av nån centimeter på ena sidan vid kanten, så du får en "skopa". Stick in röret i ventilhålet och rotera hjulet tills nippeln landar i röret. Då borde den själv rotera i rätt riktning och sen halka ner i sugröret.

Hur få ut nippeln???
Jag har lyckats få ut en trilskande nippel med hjälp av en eker och silvertejp. Ta lite tejp med klibbig sidan utåt runt en eker stoppa in i ventilhålet. Nippeln fastnar och kan sedan tas ut. Kanske inte superelegant men det har funkat för mig.

Hur få ut nippeln???
BFS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skakar ilsket och okontrollerat tills den
> ramlar ut.

Been there, done that, got the T-shirt.... Skakade så jag tappade koncepten själv nästan och nippel dj..ln vägrade komma ut, den bara skrammlade retfullt. Ska testa eker och klibb får vi se, problemet är att jag ännu inte sett nippeln via ventilhålet...

Hur få ut nippeln???
Brukar oftast göra som BFS, har alltid funkat. Så tipset är att skaka ännu mer, var lite tjurskallig för fan :P

Senast redigerad av en moderator:
Hur få ut nippeln???
Ta bort en ekernippel där du hör nippeln som är i hjulet, skaka, skaka, skaka. Använd eventuellt en eker för att hjälpa till.

Hur få ut nippeln???
flexmaster B skrev:
> Brukar oftast göra som BFS, men om fälgen är i
> alu/icke-magnetisk och nippeln stål kan du ju
> testa om du får ut den med en magnet.

Det är ovanligt med stål-nipplar. Dessutom är stål inte särskilt magnetiskt, åtminstone inte jmf med järn.

/Håkan

Hur få ut nippeln???
HåkanC skrev:
> Det är ovanligt med stål-nipplar. Dessutom är
> stål inte särskilt magnetiskt, åtminstone inte
> jmf med järn.
>
>
> /Håkan

Hehe ja, hur tänkte jag nu? Mässing brukar de ju vara. =)

Tillbaka
Topp