Hur får jag loss växelwiren från växelhandtaget?

lagrave

Aktiv medlem
Vad ska man lossa på på den här bilden för att få loss wiren? Och får man ihop det efteråt???

IMG_20210327_185920.jpg

Så här ser det ut från "andra sidan". Ser inget uppenbart att lossa på som har med växel att göra.
IMG_20210327_191021.jpg

IMG_20210327_191045.jpg

Finns det inget lock att skruva av?
Det gråa som det står nexus på, ser ut att finnas en skruv där

Mitt handtag ser annorlunda ut. Det finns bara en skruv (på en annan plats än på skissen) som sitter på locket. Den har jag tagit bort. Sedan finns det två andra skruvar som sitter i andra delar av handtaget, men att lossa på dem gjorde ingen uppenbar skillnad (det kan ju föralldel bero på att locket "klibbat fast" lite eftersom jag aldrig öppnat detta tidigare).Visa bilaga 478086
Ja, men principen kommer att vara densamma. Jag skulle ta och bända lätt med en tunn mejsel utefter kanten där Herr Wire går in i hålet. Det ser tyvärr ut som att justerskruven för att ställa in spänningen på vajern har brutits av (plastpluppen som dinglar där) -- kanske går att limma. Om allt verkligen skiter sig är det ju också inte hela världen eftersom det är en billig del som är lätt att byta ut.

Håller på och monterar ihop detta nu och det är några delar som jag är lite osäker på var de ska sitta och i vilken ordning. Jag tror att dessa ska sitta vid drevet (och alltså inte vid handtaget). Stämmer det? Ser ordningen och riktningen korrekt ut? (Fram på cykeln är åt höger)
IMG_20210409_151516.jpg

Tillbaka
Topp