Hur får man bort solid klibban från ramen?

kimkimano

Medlem
Här kommer en kontroversiell fråga som det vart en del storm kring sist jag frågade i samband med att jag skulle måla om en kolfiberram.
Lösningen då var att slipa bort den eftersom färgen ändå skulle bort.

Har köpt en ny hoj och där sitter en ful stöldskydds klibba från Solid som är sne och fult placerad på ett ogenomtänkt sätt. Inget jag vill ha min min hoj. Undrar därav hur man bäst får av denna, från en alu ram?

Om ni nu tror att jag stulit hojen så kan ni kolla in länkarna nedan, för att se vem jag är innan ni skriver något samt söka efter mina inlägg här i forumet.

www.instagram.com/kimkimano &

Vänligen!
Kim Alexander cyklist och medlem i CK Fix (ingen cykel tjuv)

värmepistol eller hårfön så borde väll lim släppa

Funkar inte det så kan du prova att pilla bort så mycket som möjligt, sen tejpa över med silvertejp eller liknande & dra bort limresterna med. Funkar fint!

Det bästa sättet att ta bort klistermärken på är genom något sorts matfett, t ex, rapsolja. Smeta på och låt sitta något dygn.

Bör sedan gå att ta bort lätt.

Försök få bort så mycket som möjligt och använd citrusavfettning för att få bort klisterrester
Bilvax på ramen sen är bra

Brukar inte vara problem, när de är nya. Däremot sätter sig klistret med tiden och märket blir mer bräckligt. Städerskor brukar vant klara av klistermärken väldigt smidigt. Utan högre utbildning.

Vet inte vad det är i "lighter fluid" men en snubbe som renoverar gamla leksaker på YouTube använder det med gott resultat på plastleksaker när han ska ta bort gamla klistermärken, borde vara safe på en bongoplastcykel?

Ren bensin har alltid funkar bra för mig vid borttagning av limrester efter dekaler.

present5.JPG

frid!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp