Hur fixar jag detta? Dropper post.

Jag skulle försöka att görs min dropper lite snabbare eftersom den var långsam och nu så förstår jag inte hur de här metall bitarna funkar elle hur dom ska sättas in.
1000004585.jpg

Jag skulle försöka att görs min dropper lite snabbare eftersom den var långsam och nu så förstår jag inte hur de här metall bitarna funkar elle hur dom ska sättas in.Visa bilaga 690373
Hylsan med ”minuset ” är gängad och ska skruvas på gängorna där nere, sitter en dammtätning på den så glider trögt men tryck den neråt på stolpen. Den är fingängad så det är många varv, skruva för hand tills det tar stopp.

Lossa sadelstolpsklämman och flytta upp stolpen en halv cm såg på bilden att O-ringen sitter kvar närmast ramen .

De "guldiga" sakerna som syns är styrstiften.
Och din stolpe är en JD-components components/Brand-X/Tranz-x/osv.
Kolla på youtube hur man servar dem, men börja med att demontera den så du kommer åt alla sidor.

Jag skulle försöka att görs min dropper lite snabbare eftersom den var långsam och nu så förstår jag inte hur de här metall bitarna funkar elle hur dom ska sättas in.Visa bilaga 690373
Metallbitarna borde sitta i utfasningar längre in i stolpen. Du har inte tagit isär stolpen mer och då när du återmonterade glömt att sätta i dem? De borde i mina ögon inte sitta där de sitter nu. Den länkade youtubevideon är bra.

Tillbaka
Topp