Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jättefort, fast inte lika fort som vissa men betydligt fortare än andra. Har även cyklat jättelångsamt, så långsamt att jag nästan stannade helt... ;-)
Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------
> 70 (asfalt) på skogsdäck och lite skramlig Scott
> Tampico :)
>
> På vägen från Vissvass upp mot Tyresö Slott
> finns en herrejössesbacke med tjockhultsmått
> mätt
Den brukar jag köra uppför och då går det inte lika fort.
thomaz skrev:
> Skogling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Felkalibreringar är lätt gjorda... :o)
>
> Har hört att det är lättare hänt att
> felkalibrera en våg...
Faktum är att jag har vägt min giantgaffel på en brevvåg som stämmer och den vägde 541 gram på den och 540 på min BT-våg. Så den kan du lita på. Fast den är kalibrerad från fabrik och inte av dig.
77 km/h nedför Old Stage Road utanför Boulder med racern - en grum nedförsbacke.
51 km på platten fast det var inte så långt och jag hade medvind och en liten svacka ...
Hmm ang skador vid vurpa så kan jag iaf garantera att om någon får för sig att knäcka världsrekordet i hastighet med MTB och vurpar så kan det se ut ungefär såhär:
Så vad ni än gör så kör inte över 170 km/h om ni inte har sjukvårdare med er. =)
Pacat bakom en Volvokombi i starkt nedförslut i 100 km/h. Svår kommunikation med föraren genom den öppna bakluckan för att inte tvingas bromsa alternativt hamna för långt bakom och hamna ur suget.
Men min laptop är snabbare. Placerade oförsiktigt min (sladdlösa) Blackburn-mätare på datorn en gång och då visade hastighetsmätaren 199,99 km/h. Det tycker jag är ganska snabbt.
Enligt pulsmätaren har dessutom Nokian (telefonen. Inte däcken) en puls på 85.
Tyder på lätt anstränging även i viloläge. Dåligt Nokia.
85+ km/h på den här cykeln, men inte nedför Mount Hamilton (berget i bilden). Det var på väg nedför Highway 38 från Onyx Pass mot Forest Falls, övanför Redlands i södra California.
Ungefär 90 blås. Det var på ett påsk-träningsläger (lvg) i Eksjö i början på 80-talet. Det var långrunda den dagen 14-15 mil. Lite trötta på hemvägen. Tränarna fällde upp bakluckan på sin Ford Granada-kombi. Blev en fin spoiler. Sen låg 15 man och pressade i utförsbackarna, livsfarligt!
Ska finnas en videosnutt eller foto har jag för mig, en av tränarna satt i skuffen med en kamera har jag för mig.
Skulle aldrig göra om nåt liknande idag!!
151 km/t på rulle - 54/13 i utväxling
111 km/t, eller var det 114 km/t i värsta backen på Lanzarote
Drygt 100 km/t - Pace bakom klubbvolvon i början av 80-talet
45.335,18 meter på en timme
26,7 i snitt på Ekerö - senaste passet!
Nog faan borde man kunna knäcka en 150 blås bakom rätt bil...
Patrik2 skrev:
> Många har visst kört i 60/80 km/h. Någon som
> vet hur farligt de tär att trilla i dessa
> hastigheter?
> Inte vet jag, vill man veta?
Jag kraschade i knappa 60. Jag kunde själv gå in i ambulansen, antar att jag hade sjuk tur.
Jag har kraschat i 50km/h. Det gör ont på asfalt, fruktansvärt ont. Cykeln brukar inte må så bra heller. I 90 är man lite skitnödig faktiskt, speciellt om man måste köra om massa hyrbilar oxå=)
Jag hävdar fortfarande att de hastigheter ni påstår ovan är fysikaliskt omöjliga på en vanlig cykel. En cykel är helt enkelt en för klen konstruktion och skulle slitas sönder i de hastigheterna av g-krafter, luftmotstånd osv.