Hur funkar högprofilshjul?!

Köpt ny LVG, hur funkar såna här ? Pumpen passar inte?

Bilagor

• IMG_0362.JPG
    IMG_0362.JPG
    234.5 KB · Besök: 52
Finns även den varianten där man öppnar ventilen och skruvar på förlängningen. Själva övertrycket när man pumpar öppnar ventilen.

Grejen är ju den att pumpen passar inte. Men de har skruvat på förlängningen på ventilen, med kärnan kvar ? så lär jag av med slangen och ta ur kärnan och sätta den på förlängningen istället?

Reynolds-hjul va? Adaptern ska sitta ovanpå ventilen (kärnan flyttas ej). Att pumpen inte passar är ett problem jag har också...

Ny pump, ny slang eller förlängare där man skruvar ut kärnan.

Jag gillar inte alls förlängaren där man bara skruvar på ett rör över ventilen.

Har också Reynoldshjul med denna lösning.
Ett annat problem är att pumpens manometer inte funkar, så man får chansa.

Eller har jag missat nåt?

Blir till att köpa nya slangar som har rätt ventillängd från start, så att man slipper förlängarna...

Johanssonjens sa:
Aa precis, hur har du löst det?

https://xxl.se/continental-continental-ventilforlenger-40mm-fv-par-solv/p/1101532_1_style
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Pumpar/Handpump-med-manometer-Cykelpump-2000018124/

Sådana här där du flyttar ventilkärnan och biltemas "finpump" som hittills fungerat på alla ventiler som jag använt. Manometer stämmer ganska exakt med mina digitala mätare.

edit: ser ut som dom ändrat munstycket på biltemapumpen... jag har en äldre variant. Kan inte lova att det passar.

Senast ändrad:
Köpte mig en Aeroad på canyons rean nu.Det är Reynolds Strike Carbon Clincher hjul, ingen aning om de är bra eller inte, har inte kunnat prova! Men borde vara bättre än de som satt på min instegsracer från 2011 (canyon al någonting..? ca 15000kr). Förhoppningsvis hinner jag handla, få iordning och prova idag efter jobbet..

Ang. Ventilförlängarna...

Jag har en filosofi till ang längd...Använder jag t.ex. slangar med långa ventiler och om man under ett pass (ihop med andra) skulle få slut på slangar och behöver låna så kanske många använder slangar med "standard" 42 mm längd på ventilen, vilket kanske inte når igenom fälgen. Förlängaren går alltid att flytta över och således riskerar man inte att bli stående i en sådan situation.

Har förvisso aldrig hänt mig hittills men jag gillar att ha både livrem och hängslen. Cyklar man själv spelar det ju såklart ingen roll.

Tillbaka
Topp