Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Här har jag för mig att jag läste hur det funkade för ett tag sen, hittade dock inte på artikeln nu... Du kanske lyckas leta bättre än mig dock :) http://www.fotosidan.se/
Bra att tänka på är att försöka hålla kameran still, gärna stativ och köra med snabb slutartid. Det gör det mycket lättare att klippa ihop bilderna sedan.
det finns idag feta digitalsystemkameror som kan göra den där typen av foton direkt, man måste dock ha en fet kamera o låsa på objektet på någe vis, det var det jag syftade på innan.
orienteraren, om man har stativ, och en system-kamera med möjlighet att exponera flera gånger på samma bild så blir det så.
Vet inte hur det är med digitalkameror, men dom bör ha stöd för det (typ nikon d2h).
Har gjort en del med min F5:a på vanligt negativ dock.
Dock billigare att göra i photoshop
cal skrev:
-------------------------------------------------------
> Men det bygger på att bilderna inte behöver
> roteras eller?
Vi snackar ju PS så det kan trolla med knäna... Det går att vrida, skjuva och trixa lite hursomhelst. Men det blir inte bra om cyklisten (eller vad nu motivet är) överlappar sig själv. Då får man plocka bort lite bilder eller få cyklisten att köra snabbare :-)
Man kan också ta sådana bilder med en 35mm systemkamera som har möjlighet för dubellexponering och stativ. Rigga upp kameran så att den står stadigt och du får med hela bildserien i bildrutan, ställ slutartiden på det den tid du normalt skulle ha delat med de antaltider du avser ta. Sedan är det bara att ta. Dock kommer det rörliga motivet bli halvtransparent.