Hur hitta till Bokskogen/Skabersjö parkering?

• Trådstartare Trådstartare ma.
  • Start datum Start datum

ma.

Ny medlem
Ska vara chaufför till Malmö imorgon förmiddag och tänkte då passa på att cykla en sväng.

Har sökt forumet i ett par timmar, hittar mängder av trådar om Bokskogen/Skabersjö men inte hur man hittar till denna parkering alla verkar utgå ifrån.

Sen undrar jag om det är lönt att åka dit och cykla när man inte hittar, verkar ju som många av stigarna är extremt off limit just där?

Är det bättre att åka till Genarps idrottsplats? Och samma sak där, kan man få ut en 1-1,5 timmas runda genom att följa skyltar när man inte hittar?

Tack på förhand.

Vägen till Torup får du köra på eniro eller maps.google.se

Här är en karta till Torup cirklen visar parkeringen.
torup.JPG ht=369

Om man kommer från Bara och kör vidare från "slottets" parkering så hamnar man vid Skabersjö parkeringen. Pilen visar vart du kommer ifrån.
skabersj.JPG ht=372

/Jerka

Om du är sugen så kör vi några timmar från klockan 10:00, samling vid Saxtorpsrondellen
Pilen visar om du kommer från malmö.
saxtorp.JPG ht=378

Tusen tack för hjälpen! Tyvärr får jag tacka nej, ska vara i malmö vid 10.30.

Vart cyklar man i saxtorp, är det inte helt platt och dåligt med skog?

ma. skrev:
-------------------------------------------------------
> Tusen tack för hjälpen! Tyvärr får jag tacka
> nej, ska vara i malmö vid 10.30.
>
> Vart cyklar man i saxtorp, är det inte helt platt
> och dåligt med skog?

Tyvärr ganska platt men massor av snabba fina stigar. Man kan lätt jobba sig ner mot Välandalen och över till järavallen och därifrån över cykelbron till havssidan av området.

2-3 timmar är inga problem att få ihop.

/Jerka

Jaha där ser man, det gäller att ha fantasi! =) Hoppas det gick bra för er och att ni hade mindre lerigt än vad jag hade i bokskogen!

Tillbaka
Topp