Hur hittar man cykelkompisar?

Köp en kolsyrepatron och se glad ut. Pump är för nostalgiker. Som jag. ☺️
Ses vi någon gång så har jag en sedlärande historia i vilken slutsatsen är att pump är högst nutid.... Dock innehåller histoien trots att den bara är verklighet och helt fri ifrån allt vad diskriminering heter ändå vissa inslag som gör att den enbart kan framföras till någon man kan se i ögonen.

Ses vi någon gång så har jag en sedlärande historia i vilken slutsatsen är att pump är högst nutid.... Dock innehåller histoien trots att den bara är verklighet och helt fri ifrån allt vad diskriminering heter ändå vissa inslag som gör att den enbart kan framföras till någon man kan se i ögonen.
IMG_2044.jpeg

Då ska jag springa imorgon och fixa pump och slang haha :D
Köp gärna minst två(2) slangar, däckverktyg och en lagningssats också. Det är inte helt ovanligt att man få genomslagspunka på både fram och bakdäck vid samma tillfälle.
Om, eller när, du får punka tar du med dig den punkade slangen hem och lagar den, sedan byter du tillbaka så att du har den lagade slangen i däcket och den andra med dig som reserv. Troligen blir det en minipump utan manometer du skaffar, då bör du prova att räkna hur många pumpslag ("fjutt") du behöver för att pumpa upp en tom slang till tillräckligt tryck.
Det finns även mer eller mindre färdiga kit; typ en sadelväska med slangar o däckverktyg

Köp gärna minst två(2) slangar, däckverktyg och en lagningssats också. Det är inte helt ovanligt att man få genomslagspunka på både fram och bakdäck vid samma tillfälle.
Om, eller när, du får punka tar du med dig den punkade slangen hem och lagar den, sedan byter du tillbaka så att du har den lagade slangen i däcket och den andra med dig som reserv. Troligen blir det en minipump utan manometer du skaffar, då bör du prova att räkna hur många pumpslag ("fjutt") du behöver för att pumpa upp en tom slang till tillräckligt tryck.
Det finns även mer eller mindre färdiga kit; typ en sadelväska med slangar o däckverktyg
Antal pumpslag med minipump tenderar att vara oändligheten - 1.

Troligen blir det en minipump utan manometer du skaffar, då bör du prova att räkna hur många pumpslag ("fjutt") du behöver för att pumpa upp en tom slang till tillräckligt tryck.
IMHO blir det väldigt många pumpslag med en minipump för att få rätt/rimligt tryck.
I stället för att räkna till låt säga +100 "fjutt", kan det vara en bra idé att pumpa på, och sen känna efter på däcket med fingrarna. Efter inte för många gånger lär man sig hur hårt/mjukt det ska vara för att vara "rätt" tryck.

Visst är det så. Men får väl anta att det rör sig om samma talmängd inom uttrycket, annars blir det ju kaos!

Jo men kanske läge släppa detta med mystiska oändligheter helt och låta tråden återgå till vad den ska handla om

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp