mattihp
Aktiv medlem
Hur kassa är decathlons hardtails?
Låter utmärkt, tack för att du mätte!Hela anordningen är ca 30 cm bred, varav 5 cm ”bakom” stolpen sas.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låter utmärkt, tack för att du mätte!Hela anordningen är ca 30 cm bred, varav 5 cm ”bakom” stolpen sas.
Ja, att slå i pedalen i backen är livasfarligt, nöra på att köra omkull flera gånger för att man trampat i kurva för att inte tappa fart... ?Trampa ett halvt varv så att foten hamnar på den övre halvan av varvet så tar den inte i.
Eller skaffa en critracerram med högt BB och korta vevar.Trampa ett halvt varv så att foten hamnar på den övre halvan av varvet så tar den inte i.
Fast komponenter är ju inte kvalitén på cykeln. Om komponenterna var slitna så var den misskött från början. En scott, Trek eller annan premiumtillverkare med samma komponenter hade varit lika sliten av den användaren.Jag köper och säljer cyklar och har haft en sådan rockrider 530. Den har kostat mer än det smakar, kassetten blev skrot ganska snabbt då den hoppar konstant på belastning på den 3 högsta växlarna. Cykeln var mindre än ett år gammal när den kom till mig och redan "sönderkörd" i drivlinan. Det är ett märke som jag troligen kommer undvika i framtiden då komponenterna är för billiga och kostnaden att ersätta överstiger värdet. Denna kanske var ett måndags ex men jag har min bild klar av "kvaliteten"..
Hann aldrig köra in mig på min trek före den blev stulen, tidigare haft hybrider. Inser att jag behöver inköpa cykelskor. Idag var jag slut efter en hård arbetsdag så km slutade under 70, MEN jag testade köra mer aggressivt på mina korta rundor och tog vissa kurvor väldigt nära marken. Så skönt att göra med en hög cykel som rätar upp sig närmast automatiskt! Men skorna tog stryk ett par gånger.
Får öva på det där! Pedalen tog inte alls i marken, bara skon lite!Man lägger tyngden på den foten som är på utsidan av apex i en sväng. Alltid. DET är sedan gammalt.
Och då tar sko och pedal på insidan inte i marken heller, rent automagiskt. ?
Har Decathlon gett sig på att göra egna kassetter som hoppar?
Får öva på det där! Pedalen tog inte alls i marken, bara skon lite!
Jag tror att till stor del gjorde jag rätt, kom bara liiite för långt ner. Såsom cykeln stagade upp sig igen så var det väldigt likt när jag brukade köra motorcykel.Ja gör man det inte naturligt för man öva in det. Ytterligare en fördel är att cykeln inte läggs ner lika mycket med tyngden på utsidan och går därmed stadigare genom svängen med bättre grepp.
Det bör vara microshift advent som det står där.Hardtail MTB | Cykelsport | Decathlon
Här hittar du hela Decathlons utbud av hardtail MTB! Högsta kvalité till lägsta pris. Beställ här!www.decathlon.se
Är det en generisk kassett på den eller Microshift? Känns lite klurigt uppställt.
Visa bilaga 569812
Säkert tidigare användare som kört slut på det och åkt på någon smäll. Klassiskt lemon bike-manér. Plåstra ihop så det ser helt ut.Det bör vara microshift advent som det står där.
Det kan vara dålig kvalitet men jag tvivlar.
Decathlon har ju börjat rebranda produkter, inte bara Microshift och KMC, men lite över ett års cykling räckte kasetten som satt på original på min 520, ungefär lika länge som kedjan och vevpartiet...Det bör vara microshift advent som det står där.
Det kan vara dålig kvalitet men jag tvivlar.
Hade de rebrandat? Vad står det på kassetten? Du köper en begagnad cykel. Kedjan hoppar och ett år senare är allt kass?Decathlon har ju börjat rebranda produkter, inte bara Microshift och KMC, men lite över ett års cykling räckte kasetten som satt på original på min 520, ungefär lika länge som kedjan och vevpartiet...
Hur menar du med rebranda? Om allt ger upp på ca 1år så måste ju underhållet vara minimalt och kedjan gått långt över milen. I min värld håller billigt skit längre än dyrt för att det dyrare är av lättare material och därför känsligare för slitage. Ta till exempel en Tiagra-kassett på en landsvägscykel håller mycket längre än en dura-Ace men väger dubbelt så mycket, det säger ju en del.Decathlon har ju börjat rebranda produkter, inte bara Microshift och KMC, men lite över ett års cykling räckte kasetten som satt på original på min 520, ungefär lika länge som kedjan och vevpartiet...
Originalkasetten som satt på min cykel vid köp var dock en Shimano, växel en Microshift RD-M46L med reglagen Microshift TS39-8, de nya är exakt likadana men står BTWIN på dem. Nya kasetten stod det Decathlon 12×32 på lådan men är en Microshift CS-H082 12-32T... Lite lustigt för de säljer produkter med originalbranding med... ?Hade de rebrandat? Vad står det på kassetten? Du köper en begagnad cykel. Kedjan hoppar och ett år senare är allt kass?
Är det korrekt uppfattat?
Rebranda som i att sätta sitt eget varumärke på dem, just i andras fall kan jag inte säga i hur länge de håller men för mig som cyklar på jobbet för Foodora så har allt hållit mimst lila länge som delar gjort på min gamla cykel, dock till ett lägre pris...Hur menar du med rebranda? Om allt ger upp på ca 1år så måste ju underhållet vara minimalt och kedjan gått långt över milen. I min värld håller billigt skit längre än dyrt för att det dyrare är av lättare material och därför känsligare för slitage. Ta till exempel en Tiagra-kassett på en landsvägscykel håller mycket längre än en dura-Ace men väger dubbelt så mycket, det säger ju en del.
Låter helt jävla underbart, hoppas det fortsätter... ?Första 200km har känts riktigt bra! Lovande. Något strava-rekord slår jag varje runda utan att anstränga mig, vissa med flera km/h. Känner mig mer bekväm med att trycka på lite extra med den här cykeln än mina tidigare.
Imponerande, inte många som brukar sina cyklar på det sättet!Idag firade den sina första 50 mil. Fungerat utmärkt och förhöjt min upplevelse. Nu är det dags att börja pimpa med blå pedaler och handtag och trycka lite dekaler.
Hur brukar folk sina cyklar då? Jag tänkte att den mest skulle vara för cyklande :DImponerande, inte många som brukar sina cyklar på det sättet!
Jo men 50 mil på den tiden är det nog inte många MTBer som går. De flesta, inklusive min, får nog mer tid i garaget medan ägaren funderar på nästa uppgradering (de senaste 4 dagarna har min fått 16-17 mil, det räknar jag som mycket)Hur brukar folk sina cyklar då? Jag tänkte att den mest skulle vara för cyklande :D
Ah, förstår. För mig blir den mer som allroundmaskin, inte bara hårda pass i skogen. Så då blir det en milätare. 16-17 mil på fyra dagarär inte så olika från mina 50 söndag till söndag!Jo men 50 mil på den tiden är det nog inte många MTBer som går. De flesta, inklusive min, får nog mer tid i garaget medan ägaren funderar på nästa uppgradering (de senaste 4 dagarna har min fått 16-17 mil, det räknar jag som mycket)
Fast jag har fuskat och tagit liften upp?Ah, förstår. För mig blir den mer som allroundmaskin, inte bara hårda pass i skogen. Så då blir det en milätare. 16-17 mil på fyra dagarär inte så olika från mina 50 söndag till söndag!
Jag cyklar mest plant..Fast jag har fuskat och tagit liften upp?
Hur många P denna omgång då?Jag cyklar mest plant..
271854. Missade två veckor så dålig omgång. Ligger runt femma i UppsalaHur många P denna omgång då?
Härligt! Seriöst!271854. Missade två veckor så dålig omgång. Ligger runt femma i Uppsala
Just Dartmoorpedalen har jag tittat på, men grå eller grön till min ST520v2, fast får bli senare när ekonomin tillåter, sitter redan ett par https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykelreservdelar/pedaler/cykelpedal-bmxmtb-2000043567 på och har extra pins till, sitter dessutom likadana på min heldämpade ST530S... ?Tills jag känner mig redo för att testa klick så funderar jag på blå pedaler i aluminium istället för plast. Gillar bredden på mina och ser att dessa är pyttelite större.
Cykelpedaler - hitta billiga pedaler online
Köp Cykelpedaler hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Är det något jag behöver vara uppmärksam på när jag köper pedaler?
Dessa är på idag: https://www.decathlon.se/p/168761-1...02f74af41f479edfbd515e118012&objectID=2538930
Nu börjar arbetet med att göra den unik :D
Sen ska jag hitta snygga lite blåare handtag med bättre grepp eftersom jag känner att de som är på idag inte har något vidare grepp.
Vita pedaler kanske också hade varit tjusigt, matcha dämparen
Cykelpedaler - hitta billiga pedaler online
Köp Cykelpedaler hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
De ser rätt ok ut, synd att de är svarta!Just Dartmoorpedalen har jag tittat på, men grå eller grön till min ST520v2, fast får bli senare när ekonomin tillåter, sitter redan ett par https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykelreservdelar/pedaler/cykelpedal-bmxmtb-2000043567 på och har extra pins till, sitter dessutom likadana på min heldämpade ST530S... ?
Precis vad jag tyckte innan köp men de är faktiskt riktigt sköna och känns stabila, de passar dock helt ok på mina cyklar, priset är oslagbart med...De ser rätt ok ut, synd att de är svarta!
Sprack pedalen?! ? Det var oväntat!Sista turen före semestern så sprack pedalen xD blir till att beställa den vita darthmooren så den är i lådan när man kommer hem. Gick att cykla de sista kilometrarna på om man klämde till den.
Väldigt varmt och pressat lite för hårt sista 3 dagarna före (cykelfri) semester.. Fastnar på fel växel och tryckt till för hårt för många gånger antar jag. Hände mig en hel del i min ungdom, jag lyckas paja plastpedaler..Sprack pedalen?! ? Det var oväntat!
Tur att det gick bra! Trots att jag cyklat i 35år har jag missat det haveriet iaf.Väldigt varmt och pressat lite för hårt sista 3 dagarna före (cykelfri) semester.. Fastnar på fel växel och tryckt till för hårt för många gånger antar jag. Hände mig en hel del i min ungdom, jag lyckas paja plastpedaler..
Nu gäller det att matcha brännan. Likbleka händer från handskar och bruna armarTur att det gick bra! Trots att jag cyklat i 35år har jag missat det haveriet iaf.
Ha en bra semester nu! Det är du värd efter alla dessa mil på ganska kort tid! ?