Hur länge har ni cyklat MTB/Racer ?

• Trådstartare Trådstartare Plush
  • Start datum Start datum
2006 var första riktiga racern, en scatante alu-ram med ultegra för kanske 1000 dollar i ett platt Oklahoma med väldigt raka vägar. Sen blev det en Gary fisher mtb 2009 och sedan dess har det bara gått utför.. inne på 4:e racern och 7:e mtbn..

Hade dock en cresent mtb i slutet av 90-talet men blev ingen seriös cykling av det

Edit: bild från första dagen med fincykel, tänk om man visste då vilken dyr hobby man skaffat sig.. hade nog varit bättre att satsa på pingis =D

IMG_2690.jpeg

Senast ändrad:
2006 var första riktiga racern, en scatante alu-ram med ultegra för kanske 1000 dollar i ett platt Oklahoma med väldigt raka vägar. Sen blev det en Gary fisher mtb 2009 och sedan dess har det bara gått utför.. inne på 4:e racern och 7:e mtbn..

Hade dock en cresent mtb i slutet av 90-talet men blev ingen seriös cykling av det

Edit: bild från första dagen med fincykel, tänk om man visste då vilken dyr hobby man skaffat sig.. hade nog varit bättre att satsa på pingis =D

Visa bilaga 727472
Fickpingis?

Tävlade på senare halvan av 80-talet och precis lite in i 90-talet. Cyklade innan iofs oxå och slutade aldrig. Lite uppehåll såklart, men kommer att cykla så länge kroppen tillåter det i den omfattning som går.

köpte en begagnad Peugeot sommaren 1987, började träna triathlon på hösten samma år och hade licens mellan 1988 och 2010. Har tappat räkningen på hur många cyklar jag ägt sedan starten, men som BJS skriver, cyklingen kommer alltid finnas kvar

Köpte min första (riktiga) mtb när jag praoade på något ställe som låg där trek ligger idag på övre husar i gbg (tror en av de som drev det sen startade något i Kungsbacka.) Måste varit 1998 eller något sånt.
Hade fuskat lite i delsjön med mina gamla barncykel innan dess.

Men för att återkoppla till Ts fråga. Intresserad av cykling som åskådarsport och ha koll på vilka namn som är aktuella, dit kom jag aldrig.

Min första och hittills enda riktiga lvg köpte jag 2009 och den tuffar på bra. Även om jag inte direkt sliter ut den med mina 8 vändor per sommar.

Senast ändrad:
Min första MTB fick jag som liten ca 1986 och cyklade mest genom rabatter och annat. Sedan var man hooked. 90-talet var en magisk tid att köra (och leva) MTB. Höjdpunkten varje månad var när senaste numret av Mountainbike Action landade hemma direkt från USA. Då var det ju dessutom ekonomiskt rimligt att köpa top-of-the-line-modellerna (cycle pro, nishiki, scott, miyata, ...). Idag bygger jag mina cyklar själv.

Min första MTB fick jag som liten ca 1986 och cyklade mest genom rabatter och annat. Sedan var man hooked. 90-talet var en magisk tid att köra (och leva) MTB. Höjdpunkten varje månad var när senaste numret av Mountainbike Action landade hemma direkt från USA. Då var det ju dessutom ekonomiskt rimligt att köpa top-of-the-line-modellerna (cycle pro, nishiki, scott, miyata, ...). Idag bygger jag mina cyklar själv.
Fan va lyxigt att kunna prenumerera, själv fick jag åka till presstopp på Sveavägen å hoppas på att de tagit hem den😜

Började träna hårt 1982, första två åren med den här herren. Trea på JSM där Segersäll vann. Tufft att tävla mot Segersäll och Prim.

Bilagor

• Skärmavbild 2024-09-19 kl. 20.12.25.png
    Skärmavbild 2024-09-19 kl. 20.12.25.png
    217.2 KB · Besök: 21
  • Skärmavbild 2024-09-19 kl. 20.46.35.png
    Skärmavbild 2024-09-19 kl. 20.46.35.png
    133 KB · Besök: 29
Senast ändrad:
Började träna hårt 1982, första två åren med den här herren. Trea på JSM där Segersäll vann. Tufft att tävla mot Segersäll och Prim.
Minns en löparrunda med Becke, på 14 km Svettis-Sunnersta ToR. Första gången jag fick blodsmak i munnen, nedför sjukhusbacken.

Tillbaka
Topp