Hur många har en Camelbak?

Jag köpte en M.U.L.E 2006 och fick den igår. Satt och tryckte, klämde, glodde, kollade, inspekterade, verkligen ansträngde mig för att hitta NÅGOT som var mindre bra med den, men det gick inte! Det verkar som om Camelbak har tänkt på precis allt, det enda som var lite irriterande som jag kunde hitta med den var att den inte kunde stå på trägolvet utan att glida iväg.
Det viktigaste av allt var att jag tog på mig den och hade den helt fylld med vatten på mig i flera timmar när jag gick runt i huset och så kom bror min och berättade att jag hade en väska på ryggen. Den är så skön att jag glömde av den!

Camelbak är numera mitt absoluta favorit-extremakvalitetochgenomtänkthets-märke. :)

Ehhh, halva Happy har säkert en Camelbak vadan denna märkesfixering??? Själv har jag två, en Classic och en MULE. Annars så finns det ju likvärdiga vätskesystem från andra tillverkare, Source mfl...

Börjar ju låta som när man gick på mellanstadiet och alla skulle ha en Salomonrygga ;) (ja jag vet det var drygt 20år sedan)

jag har inte nån..

dock en über skön rygga, missionsix tror jag den heter, snowboard väska egentligen, men vem säger att man inte kan ha den på sommarn..

tips på vatten system att slänga i?

Jag har M.U.L.E och HAWG och hade en Zoid som jag sålde. Sen en extra vinterblåsa som e fodrad med isolerad slang och munstycke. Otroligt nöjd med dessa grejjer så genomtänkta!

Helt sjukt. Började räkna lite och insåg följande:

1 st Mule
1 st Scott
1 st Dakine
3 st Lidl
1 st Everest

Sedan en multisportrygga som jag slänger CB vattenblåsan i.

Vad gör dom här ryggorna, förökar sig genom delning eller?

Mattias L skrev:
-------------------------------------------------------
> Helt sjukt. Började räkna lite och insåg
> följande:
>
> 1 st Mule
> 1 st Scott
> 1 st Dakine
> 3 st Lidl
> 1 st Everest
>
> Sedan en multisportrygga som jag slänger CB
> vattenblåsan i.
>
> Vad gör dom här ryggorna, förökar sig genom
> delning eller?

Hmmmm kan de fortplanta sig över artgränserna.... kanske blir som mulor de kan i sin tur inte få avkomma...... ;)

OK, jag bumpar denna tråd, då jag inte fann någon bättre.
anderski: Jag har beställt en Camelbak LOBO -07.....Om du köpte en. Vad har varit bra/dåligt.
Själv köpte jag den, för att den kompromissar bra med vätska och utrymme. 3,3 liter till packning och 3 liter vätska tror jag passar mig bra som sniglar runt och svettas. Men ändå vill ha med mig lite verktyg och kanske något att tugga på.
Utan att störa på ryggen.
Lite skydd ger den väl också.

Jag vet att tråden är gammal..........anm undanbes ;)

Bilagor

• Camelbak LOBO-07.jpg
    Camelbak LOBO-07.jpg
    12.2 KB · Besök: 36
Senast redigerad av en moderator:
Nån som tävlar med dom? Jag funderar på att köpa och ha på långloppen för jag har så stort "team" att jag kan få langning 2ggr per lopp på utvalda ställen.

Jävligt praktiskt med en camelbak då, men ser kanske lite fånigt ut=)

Är det här den mest raciga? http://www.cyclecomponents.com/cgi-...0&visa=1-30&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=

Jag hade en från 1997 innan det var bara en "påse" för gummibälgen utan fickor, det var ganska racigt

Senast redigerad av en moderator:
Jan Ullrich skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som tävlar med dom? Jag funderar på att
> köpa och ha på långloppen för jag har så
> stort "team" att jag kan få langning 2ggr per
> lopp på utvalda ställen.
>
> Jävligt praktiskt med en camelbak då, men ser
> kanske lite fånigt ut=)
>
> Är det här den mest raciga?
> http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.
> fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=220&artnr=CA710&limi
> t=000&extra=000&avd=5&varumarke=000&btg=0&visa=1-3
> 0&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=

har just den camelbaken, kan inte säga så mycket om det ser fånigt ut eller inte, men den funkar riktigt bra på tävling då den inte sitter ivägen för ryggfickorna som många andra gör. min flickvän brukar dock tracka mig för att den ser ut som en ryggsäck för en förstaklassare :)

Jag tävlar med en Camelback Classic. Man kommer åt cykelfickorna på ryggen utan problem. Skönt att alltid kunna dricka. Hade jag haft langning på tävling hade jag kört utan Camel, men vill man inte stanna och fylla flaskor i depåerna är det en OK lösning med Camel. Jag har i princip alltid en Camel när jag tränar så det blir ju knappt någon skillnad på tävling.
/E

Tillbaka
Topp