Hur många mil fick ni ihop 2019?

ers

Medlem
150,8mil fick jag ihop. Målet var 100mil så jag är nöjd. Men nästa år blir det mer... :)

Senast ändrad:

Jimel

Aktiv medlem
128 :/ dåligt år men haft det lite tungt med motivationen tyvärr, siktar på att komma över 130 iaf :) (bara skog så inga rando turer :))

mikipedia_

Aktiv medlem
Jimel sa:
128 :/ dåligt år men haft det lite tungt med motivationen tyvärr, siktar på att komma över 130 iaf :) (bara skog så inga rando turer :))
Ähh det är ju ett bra år!

Själv ligger jag på 74h / 67mil å bara loggat skogscykling så pendlat lite oxå.

Arsozath

Ny medlem
250, och det är i princip bara pendling ☹. Riktigt skitår. 7 veckor semester och jag hann med en cykeltur... Dags att sälja av lite cyklar tror jag...

Raggamuffin

Aktiv medlem
eucalyptus sa:
OnT: ni som zwiftar, räknar ni in de milen i vad ni presterat under året? Är ju lite missvisande kan man tycka.
Ja då borde jag kunna få lägga in de 1250 mil jag körde bil med cykeln på taket :)

Kurt Searvogel ångrar nog att han inte körde sitt världsrekord nere i källaren bara.

SGS

Medlem
Siktar på 500 mil vilket borde gå vägen. Är däremot i valet och kvalet om jag ska öka målsättningen till nästa år eller skippa den helt. Mer kvalitet, mindre kvantitet och allt det där.

Jimel

Aktiv medlem
mikipedia_ sa:
Jimel sa:
Ähh det är ju ett bra år!

Själv ligger jag på 74h / 67mil å bara loggat skogscykling så pendlat lite oxå.
Jo det får väl duga egentligen men hade en liten förhoppning i början utav året att komma upp till 200 iaf men milen är ju inte det viktigaste utan att man har kul :)

Rattnalle

Aktiv medlem
Påfallande många som inte cyklar så mycket ändå. Jag tyckte jag hade haft ett rätt dåligt år men då är jag ju i gott sällskap :)

En snabb summering av årets två resor med 4-7 mil om dagen *12 cykeldagar plus lite olika lite längre turer t ex upp till Blåhammaren och åtminstone några cykelturer hemma landar nog åtminstone över 200 mil på MTBn.

Så närmare 400-450 mil totalt kan det säkert vara. Mer än jag trodde.

Herrcykel

Ny medlem
Har fått ihop 605 mil hittills i år, varav nästan 10% av dem avverkades under min "soloidiotresa på ett dygn" Nybro-Uppsala i somras. Det var kul så jag ska nog försöka köra något brevetlopp nästa år :)

clnr

Aktiv medlem
170 mil lvg
2029 minuter MTB
485 minuter inomhuscykling.
Ffa borde det vara mer MTB.
Pendlingsmilen ologgade men ligger väl på ca 150-200 mil per år skulle jag tro.

Senast ändrad:

ejma

Medlem
830 mil, 320h. Har knappast cyklat från början av september, men är nöjd med mängden fram till dess.
Knappa 50 mil stigcykling, men gjorde bra framsteg.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
5663 km enligt Strava. Ett skitår med knäproblem, krascher, handfraktur, hjärnskakning, revbensskada och fotledsfrakturer.
Södertälje sportgrus blev enda loppet.
Hoppas 2020 blir lite bättre.

attbresinhand

Ny medlem
Känns lite fånigt att räkna in zwift. Räkna in kilometrarna på spinningcyklarna också då!
Tid är väl mer relevant på tvspel och spinning. Jag ska summera ikväll...

Lingon

Aktiv medlem
1151 mil och 159083 höjdmeter. En del liftåka och några vändor upp för alpe du zwift ingår. :)
Annars har det blivit mest MTB i år.

GoranS

Aktiv medlem
attbresinhand sa:
Känns lite fånigt att räkna in zwift. Räkna in kilometrarna på spinningcyklarna också då!
Tid är väl mer relevant på tvspel och spinning. Jag ska summera ikväll...
Jag räknar alltid med milen på spinningcykeln. Den har dock fortfarande inte rört sig en endaste meter så bidraget är tyvärr noll.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
320 km loggade i Strava, är jag sämst? Skyller på två barn i blöjålder + ett äldre. Uppskattningsvis 200 mil till i samband med pendling och ett gäng till för vardagscykling hemma så max 250 mil.

Sprungit ungefär 40 mil också och är rätt säker på att jag väger mindre än jag gjort de senaste 15-20 åren så all is not bad.

ejma

Medlem
attbresinhand sa:
Tid är väl mer relevant på tvspel och spinning.
Tid är väl en bättre indikator på träningsmängd än sträcka?
De som cyklar ofta i klunga kan snitta över 40 km/h under lång tid och få ihop många mil, medan de som trampar lerig stig får vara glada om de når 10 km/h.
Enskilda parametrar är ganska intetsägande utan ett sammanhang.

JockeS

Aktiv medlem
Än är året inte slut.. men 100 mil mer än 2018 än så länge.... visst mkt inomhuscykling på Zwift räddar mina siffror

km.JPG

Spacekitty

Aktiv medlem
3200 km riktigt cykel, mitt år är slut nu. (på trainern har det blivit mer om jag ska räkna om timmarna till nån slags distans)

Senast ändrad:

r72

Medlem
ejma sa:
attbresinhand sa:
Tid är väl mer relevant på tvspel och spinning.
Tid är väl en bättre indikator på träningsmängd än sträcka?
De som cyklar ofta i klunga kan snitta över 40 km/h under lång tid och få ihop många mil, medan de som trampar lerig stig får vara glada om de når 10 km/h.
Enskilda parametrar är ganska intetsägande utan ett sammanhang.
Tänker lite samma och kommer nog sätta tidsmål nästa år istället för sträcka som jag kört tidigare.

IngvarW

Aktiv medlem
Randonneur-rundor av olika slag, dvs först serien på 20, 30, 40 och 60 mil och sedan PBP som var 121 mil.

Totalt 550 mil på tvåhjulingarna, inget rekord precis....

jonte987

Aktiv medlem
jomper sa:
320 km loggade i Strava, är jag sämst? Skyller på två barn i blöjålder + ett äldre. Uppskattningsvis 200 mil till i samband med pendling och ett gäng till för vardagscykling hemma så max 250 mil.

Sprungit ungefär 40 mil också och är rätt säker på att jag väger mindre än jag gjort de senaste 15-20 åren så all is not bad.
Nej, jag ligger nog runt det samma. Också små barn

Grimpeur

Ny medlem
1361 mil enligt Strava. Transportcykeln är inte kopplad till Strava så det är enkom dedikerad nöjescykling. Det är även lite oklart hur duktig jag är att med att koppla upp Strava så med lite tur har det varit ännu mer nöjescykling (frun har 1474 mil och jag tror mig ha cyklat lite längre än henne). Första året med Zwift så mycket inomhusmil i början av året (och förhoppningsvis snart igen). Det är ett ovanligt bra år ur milsynpunkt för mig. Fick inte till formtoppningen inför PBP och var rejält orolig men det gick bra ändå på något obegripligt sätt. Hade gärna varit utan erfarenheten av bruten framgaffel och följande asfaltskänning, men återhämtade mig förvånansvärt snabbt även där. Massor av roliga cykelminnen blev det också. Känns som om det var få orter i Sverige som jag inte cyklade igenom i år ;). Med facit i hand och efter en cykelvänlig höst så måste nog sägas att det blev ett riktigt höjdarår!

Hasse#7

Aktiv medlem
Grimpeur sa:
1361 mil enligt Strava. Transportcykeln är inte kopplad till Strava så det är enkom dedikerad nöjescykling. Det är även lite oklart hur duktig jag är att med att koppla upp Strava så med lite tur har det varit ännu mer nöjescykling (frun har 1474 mil och jag tror mig ha cyklat lite längre än henne). Första året med Zwift så mycket inomhusmil i början av året (och förhoppningsvis snart igen). Det är ett ovanligt bra år ur milsynpunkt för mig. Fick inte till formtoppningen inför PBP och var rejält orolig men det gick bra ändå på något obegripligt sätt. Hade gärna varit utan erfarenheten av bruten framgaffel och följande asfaltskänning, men återhämtade mig förvånansvärt snabbt även där. Massor av roliga cykelminnen blev det också. Känns som om det var få orter i Sverige som jag inte cyklade igenom i år ;). Med facit i hand och efter en cykelvänlig höst så måste nog sägas att det blev ett riktigt höjdarår!
Hatten av för er två. Ni säger aldrig nej till en långtur. Kanske tappade ni lite form när jag störde er uppladdning inför PBP. Hursomhelst är det ju inte konstigt att det känns svårt/omöjligt att hänga med när man knappt cyklar alls i jämförelse. Men nu har jag inte ont i knät så nästa år är helt upp till mig att träna.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer