Ähh det är ju ett bra år!Jimel sa:128 :/ dåligt år men haft det lite tungt med motivationen tyvärr, siktar på att komma över 130 iaf :) (bara skog så inga rando turer :))
Ja då borde jag kunna få lägga in de 1250 mil jag körde bil med cykeln på taket :)eucalyptus sa:OnT: ni som zwiftar, räknar ni in de milen i vad ni presterat under året? Är ju lite missvisande kan man tycka.
Jo det får väl duga egentligen men hade en liten förhoppning i början utav året att komma upp till 200 iaf men milen är ju inte det viktigaste utan att man har kul :)mikipedia_ sa:Ähh det är ju ett bra år!Jimel sa:128 :/ dåligt år men haft det lite tungt med motivationen tyvärr, siktar på att komma över 130 iaf :) (bara skog så inga rando turer :))
Själv ligger jag på 74h / 67mil å bara loggat skogscykling så pendlat lite oxå.
+1.Paco sa:För få....
Jag räknar alltid med milen på spinningcykeln. Den har dock fortfarande inte rört sig en endaste meter så bidraget är tyvärr noll.attbresinhand sa:Känns lite fånigt att räkna in zwift. Räkna in kilometrarna på spinningcyklarna också då!
Tid är väl mer relevant på tvspel och spinning. Jag ska summera ikväll...
Sällan har väl en cykeltur gett så mycket mersmak?bigmollo sa:Strax över 1000 mil i år. Har knappt cyklat sen slutet av augusti.
Tid är väl en bättre indikator på träningsmängd än sträcka?attbresinhand sa:Tid är väl mer relevant på tvspel och spinning.
Tänker lite samma och kommer nog sätta tidsmål nästa år istället för sträcka som jag kört tidigare.ejma sa:Tid är väl en bättre indikator på träningsmängd än sträcka?attbresinhand sa:Tid är väl mer relevant på tvspel och spinning.
De som cyklar ofta i klunga kan snitta över 40 km/h under lång tid och få ihop många mil, medan de som trampar lerig stig får vara glada om de når 10 km/h.
Enskilda parametrar är ganska intetsägande utan ett sammanhang.
Nypåmtb sa:Vilken koefficient används för att omvandla brötiga skogsmil till asfaltsmilsekvivalenter?
Nej, jag ligger nog runt det samma. Också små barnjomper sa:320 km loggade i Strava, är jag sämst? Skyller på två barn i blöjålder + ett äldre. Uppskattningsvis 200 mil till i samband med pendling och ett gäng till för vardagscykling hemma så max 250 mil.
Sprungit ungefär 40 mil också och är rätt säker på att jag väger mindre än jag gjort de senaste 15-20 åren så all is not bad.
Hatten av för er två. Ni säger aldrig nej till en långtur. Kanske tappade ni lite form när jag störde er uppladdning inför PBP. Hursomhelst är det ju inte konstigt att det känns svårt/omöjligt att hänga med när man knappt cyklar alls i jämförelse. Men nu har jag inte ont i knät så nästa år är helt upp till mig att träna.Grimpeur sa:1361 mil enligt Strava. Transportcykeln är inte kopplad till Strava så det är enkom dedikerad nöjescykling. Det är även lite oklart hur duktig jag är att med att koppla upp Strava så med lite tur har det varit ännu mer nöjescykling (frun har 1474 mil och jag tror mig ha cyklat lite längre än henne). Första året med Zwift så mycket inomhusmil i början av året (och förhoppningsvis snart igen). Det är ett ovanligt bra år ur milsynpunkt för mig. Fick inte till formtoppningen inför PBP och var rejält orolig men det gick bra ändå på något obegripligt sätt. Hade gärna varit utan erfarenheten av bruten framgaffel och följande asfaltskänning, men återhämtade mig förvånansvärt snabbt även där. Massor av roliga cykelminnen blev det också. Känns som om det var få orter i Sverige som jag inte cyklade igenom i år ;). Med facit i hand och efter en cykelvänlig höst så måste nog sägas att det blev ett riktigt höjdarår!