Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Jeppe_E sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
vardagscykling har jag faktiskt ingen bra koll på.
Varför inte dra till med 400-500?

Då drar jag till med att jag förmodligen cyklat runt 4-5000 mil. Har inte så bra koll. Ja, alltså förutom i trainern, för där har jag ju suttit 254*2*12*3 = 1828 mil

Måste återuppta seriositeten helt klart. Svårt dock när kroppen ska jävlas.
Åt lite kakor och annan svenssondiet när jag var sjuk men nu är vikten nere på 68 kg igen, bara återuppta målet att ner till 65kg.

Rent allmänt behöver jag få in mer utfyllnad, är inte mycket för trampning på 20% av 20% av när man börjar känna sig ansträngd. Har ett sådant driv att mina pass tenderar att alltid sluta i imaginär eller verklig tävling mot något eller någon

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
ohellstrom sa:
Henrik_E sa:
Jeppe_E sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Då drar jag till med att jag förmodligen cyklat runt 4-5000 mil. Har inte så bra koll. Ja, alltså förutom i trainern, för där har jag ju suttit 254*2*12*3 = 1828 mil
Men till skillnad från lyktstolpen har du ju inte hållit 400+ watt under 98% av dina mil.

Jeppe har kört +500W på sina 1828mil... ingen orkar väl sitta och köra återhämtningspass på trainern?

Men Jeppe skyller väl i vart fall inte på sina överlägsna genetiska anlag utan helt enkelt på att han tränar flitigt även om han precis som alla oss andra är en b-människa i jämförelse.

För egen del?
C-människa.
[~500mil plus ~250mil pendling plus ~100mil ölsvängar.]
[Men pendling och ölsvängar går tungt så de borde räknas dubbelt :-) Säg mellan C och CC -människa då :-) ]]

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
emmer sa:
ohellstrom sa:
Henrik_E sa:
Jeppe_E sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Men till skillnad från lyktstolpen har du ju inte hållit 400+ watt under 98% av dina mil.

Jeppe har kört +500W på sina 1828mil... ingen orkar väl sitta och köra återhämtningspass på trainern?

Men Jeppe skyller väl i vart fall inte på sina överlägsna genetiska anlag utan helt enkelt på att tränar flitigt även om han precis som alla oss andra är en b-människa i jämförelse.

För egen del?
C-människa.
[~500mil plus ~250mil pendling plus ~100mil ölsvängar.]
[Men pendling och ölsvängar går tungt så de borde räknas dubbelt :-) Säg mellan C och CC -människa då :-) ]]

Om du drog ner på antalet hattimmar så skulle du haft möjlighet att öka på trampandet något enormt

Hur många mil i år?
För första ggn i mitt "cykelliv" på 11 år har jag valt att inte logga en enda meter, varken på dator eller papper...... Jag har ingen aning om hur långt jag cyklat i år, känns fett!

Hur många mil i år?
ohellstrom sa:
Blir så trött på, ursäkta utrycket, skitsnacket om att pendling på något vis inte skulle vara riktig cykling.

Effekten (både som träning och i milknarkarstatistiken) står såklart i proportion till hur mycket man pendlar. Långt på jobbet = mycket cykling. Mycket cykling = mycket träning.

Jag var en av dessa "skitsnackare", men man inser snabbt hur mycket en mil i mystempo om dagen betyder när man är tvungen att vara utan i ett år.

Hur många mil i år?
gabbeon sa:
ohellstrom sa:
Blir så trött på, ursäkta utrycket, skitsnacket om att pendling på något vis inte skulle vara riktig cykling.

Effekten (både som träning och i milknarkarstatistiken) står såklart i proportion till hur mycket man pendlar. Långt på jobbet = mycket cykling. Mycket cykling = mycket träning.

Jag var en av dessa "skitsnackare", men man inser snabbt hur mycket en mil i mystempo om dagen betyder när man är tvungen att vara utan i ett år.

Själv har jag svårt att se hur mycket bättre jag har blivit men jag ser en klar förbättring på den mycket ordinära och invanda turen till stan som jag cyklar.
Ska vi gå riktigt långt tillbaks var denna runda direktg ansträngande och tex en backe som jag idag tar med största lätthet var då ansträngande och föremål för både hat och en hel del mjölksyra.

Om detta sedan orsakas av mina seriösa racertimmar eller pendlingen låter jag vara osagt. Går det ens att veta? Allt vi vet är att desto hårdare man tränar desto bättre. *Ni fattar vad jag menar med detta*. Alla bra fattar

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
Jag läste ett blogginlägg av en ultralöpare som körde run streak (minst 1.6 km/dag varje dag) som basträning. Hon hävdade att hon behövde öka längden lite för att prestera bra på 100km-lopp, men att det var fullt tillräckligt för att klara av dem.. Sen körde hon väl inte enbart 1.6 km varje dag även en normalvecka iofs.

När jag pluggade så cyklade jag halvmycket racer och cyklade (minst) 2x7 kuperade km varje dag pendling. Det märktes definitivt när jag inte pendlade med cykel längre. :(

Hur många mil i år?
Organismen växte och spred sig, var den än etablerade sig dog allt som en gång var vackert och rofyllt. Giftet penetrerade med obeveklig kraft och ingen kunde förstå syftet med denna förstörelse.

600 mil på ett ungefär.

Hur många mil i år?
Lyktstoplemedhjul sa:
gabbeon sa:
ohellstrom sa:

Själv har jag svårt att se hur mycket bättre jag har blivit men jag ser en klar förbättring på den mycket ordinära och invanda turen till stan som jag cyklar.
Ska vi gå riktigt långt tillbaks var denna runda direktg ansträngande och tex en backe som jag idag tar med största lätthet var då ansträngande och föremål för hat och en del mjölksyra.

Om detta sedan orsakas av mina seriösa racertimmar eller pendlingen låter jag vara osagt. Går det ens att veta? Allt vi vet är att desto hårdare man tränar desto bättre. *Ni fattar vad jag menar med detta*. Alla bra fattar

Bygg en tung cykel med tungrullade däck. Då får du tillbaka dina härliga backar. För mig blir räsercykeln blir väldigt sällan använd för att alla backar i närheten som har någorlunda konstant lutning uppför blir alldeles för korta, samma sak med raksträckor där man vill köra 10-20or.

760mil/420h/91km uppför. Det är kul att cykla på långsamma cyklar, räsercykeln blir väldigt snabb när man väl hoppar på den.

Hur många mil i år?
gabbeon sa:
ohellstrom sa:

Exakt. Om man som jag sen pendlar 4mil om dagen, varje dag, så blir det rentav en väsentlig del av den totala träningen/motionen.

Hur många mil i år?
Hasse#7 sa:
Organismen växte och spred sig, var den än etablerade sig dog allt som en gång var vackert och rofyllt. Giftet penetrerade med obeveklig kraft och ingen kunde förstå syftet med denna förstörelse.

600 mil på ett ungefär.

Ehm, vilken organism? :)

Hur många mil i år?
Azog sa:
Hasse#7 sa:

600 mil på ett ungefär.

Ehm, vilken organism? :)

Organismen finns i betraktarens ögon. Se det som en dikt, en längtan till svunna tider och en personlig önskan om att hålla sig i en tråd eller helst ingen alls. Skall jag OT-märka min utsvävning?

Mest asfalt, runt 90%.

Hur många mil i år?
ohellstrom sa:
gabbeon sa:
ohellstrom sa:

Exakt. Om man som jag sen pendlar 4mil om dagen, varje dag, så blir det rentav en väsentlig del av den totala träningen/motionen.

+1
Jag pendlar ca 2,5 mil/dag 5 dagar/veckan och det utgör absolut den största delen av min träning. Har man tur kan man ju lägga in ett lite längre pass på helgen, men det händer definitivt inte varje vecka. På denna "massiva" träningsgrund så har jag som ganska nybliven cykelnisse ändå lyckats ta mig runt en hel rando-serie i år t.ex.

Hur många mil i år?
Hur många mil i år?
786 mil, varav 260 tandem och resten MTB inkl pendling.
Årsmålet 730 mil (2 mil/dag) är nu framflyttat till 1000 mil i år.
Långa tjänsteresor är största hotet mot att nå det.

Hur många mil i år?
Hur många mil i år?
Bara drygt 670 mil hittills. Har cyklat rätt lite från maj och framåt, så det visar sig i statistiken. Hade jag haft den volym jag hade planerat, så hade jag troligtvis närmat mig 900 mil nu.

Hur många mil i år?
GoranS sa:
ceel sa:
NLC sa:
BjornR sa:
]
Det är kul att cykla på långsamma cyklar, räsercykeln blir väldigt snabb när man väl hoppar på den.

Det du behöver är en http://terraindynamics.com.au/airhub

;-)

All misär med att cykla uppför utan något av glädjen... lockande. :)

Misär med att cykla uppför? Du måste göra ngt fel! ;-)

Hehe, misären är ju en del av det som gör uppför så härligt. Men utan belöningen av åt faktiskt komma upp så känns ju motståndet ganska knäckande. :) Lite som att cykla virtuella uppförsbackar på trainer.

Hur många mil i år?
242 loggade. Dvs från april när jag köpte cykeldatorn. Bara lvg. Har inte orkat logga mtb. Kanske borde börja med det.

Hur många mil i år?
972 mil - så nära årsmålet 1000 mil.
Men nu en nästan månadslång tjänsteresa - utan cykelmöjligheter, så får bli en spurt i december, oavsett ev misär då.

Hur många mil i år?
747 mil just nu. Slappade extremt mycket under sommarmånaderna, och tappade där ungefär 200 mil mot planerat. Nu när det är vinterhalvår går det att träna strukturerat igen, men tyvärr gör vädret att det inte blir så många mil av det. Timmar, däremot!

Tillbaka
Topp