Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
810mil iår. Inga mil inomhus. Ca 100mil är pendling.
Screenshot_20231204-174201~2.png

Hur många mil i år?
Strava säger 11906 km, 120 rides och 107685 höjdmetrar. Mest touring, därefter lvg, sedan zwift och på sista plats men icke att förglömma MTB. Ett mycket bra år inga skador, hållt mig i bra form och upplevt vansinnigt rolig cykling. Köpte MTB i vintras tänkt för vintercykling men blivit en heldel grusväg och skogsvägar (riktigt roligt). Har ambitionen att zwifta mer nästa säsong. Skall även försöka få till mer bergscykling nästa år.

Hur många mil i år?
Ute: 5529 km. Racer och gruscykel.
Tid: 345 h. Totalt inklusive inomhuscykling.

Inte vad jag hoppats på. Förhoppningsvis både mer och snabbare 2024.
Men haft många svettiga och fina upplevelser redan under 2023.

Hur många mil i år?
Kolla vägmätarna och den ena visade 1060 mil och den andra 580 men den första nollställdes i början av sommaren och den andra byttes i våras och sen har jag cyklat på en tredje cykel också så lite över tvåtusen mil bör det nog vara. Asfalt, grus- och skogsvägar. Senaste två veckorna har det bara blivit två kortare turer på grund av halkan så det känns som jag knappt cyklat alls i år. Cyklade omkull ordentligt under senaste turen trots stor försiktighet men nu ser det ut att bli mildare och dessutom är ett riktigt dubbdäck på väg så förhoppningsvis blir det några mil till under december.

Hur många mil i år?
Kolla vägmätarna och den ena visade 1060 mil och den andra 580 men den första nollställdes i början av sommaren och den andra byttes i våras och sen har jag cyklat på en tredje cykel också så lite över tvåtusen mil bör det nog vara. Asfalt, grus- och skogsvägar. Senaste två veckorna har det bara blivit två kortare turer på grund av halkan så det känns som jag knappt cyklat alls i år. Cyklade omkull ordentligt under senaste turen trots stor försiktighet men nu ser det ut att bli mildare och dessutom är ett riktigt dubbdäck på väg så förhoppningsvis blir det några mil till under december.
Riktigt bra! Kör du aldrig inomhus?

Hur många mil i år?
Jag räknar inomhuscyklingen i timmar. Då blir det mest intervaller. Men försöker köra lite zon2 också , men det är segt. Baken sätter stopp.
För mig var lösningen att köra lite ståcykling var 10e minut, gick från att börja ömma efter en halvtimme till att kunna köra flera timmar utan problem (så länge jag har tillräckligt bra underhållning.)
Det stämmer.

Hur många mil i år?
För mig var lösningen att köra lite ståcykling var 10e minut, gick från att börja ömma efter en halvtimme till att kunna köra flera timmar utan problem (så länge jag har tillräckligt bra underhållning.)

Det stämmer.
Jag försöker stå. Blir lite bättre. Men jag gissar att jag rör mig mer när jag cyklar ute. Märker att jag sitter annorlunda inne och ute. Känns fel. Sitter mer upprätt på trainern. Troligen därför jag blir öm i baken.

Hur många mil i år?
Vad är poängen med att räkna mil alls? ?
Jag och sambon bokför mil och timmar. Har haft STOR användning av det, speciellt gällande min hårdtränande flickvän, när hon inte var i den form som krävdes. Då kunde jag härleda orsaken, mot föregående år. Hon styrde om träningen och två veckor senare var hon både nöjd och ikapp. Ytterligare några veckor senare blev det rekord.

Jag brukar påminna henne varje gång hon gnäller om att jag är petig med att dokumentera träningen... :sneaky:

Hur många mil i år?
Hittills i år 324,13 timmar och 7.310,32 km enligt Garmin. Ja, det innehåller även trainer! Skiter i att en del av er verkar förakta det och inte ta med det i sin statistik. Bodde ni här skulle ni säkert ändra er, vi har haft en dygnsmedeltemperatur på -21,735 °C i december. Tyvärr får skidorna stå ett tag tills det blivit lite "varmare". ;)

Hur många mil i år?
437 mil fram tills idag den 7/12. Hoppas på att komma över 450.

I stort sett bara pendling. Kan tyvärr inte riktigt lära mig att uppskatta cykling som annat än transport, samt såklart ett sätt att känna mig hårdare än veka kollegor som brukar bil/kollektivtrafik.

Hur många mil i år?
Jag och sambon bokför mil och timmar. Har haft STOR användning av det, speciellt gällande min hårdtränande flickvän, när hon inte var i den form som krävdes. Då kunde jag härleda orsaken, mot föregående år. Hon styrde om träningen och två veckor senare var hon både nöjd och ikapp. Ytterligare några veckor senare blev det rekord.

Jag brukar påminna henne varje gång hon gnäller om att jag är petig med att dokumentera träningen... :sneaky:
Inte i form som krävdes för vad? Det är väl bara att cykla mer om man vill vara i bättre form? :unsure:

Tillbaka
Topp