Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I min klass hade du detta år varit en överpresterande streber.426 mil?
Sämst i klassen?
Bra jobbat. Jag ligger på 99,6 mil. Ska nog kunna klämma in fyra kilometer till åtminstone:)426 mil?
Sämst i klassen?
1000 mil mindre än jag bordeI min klass hade du detta år varit en överpresterande streber.
Riktigt bra! Kör du aldrig inomhus?Kolla vägmätarna och den ena visade 1060 mil och den andra 580 men den första nollställdes i början av sommaren och den andra byttes i våras och sen har jag cyklat på en tredje cykel också så lite över tvåtusen mil bör det nog vara. Asfalt, grus- och skogsvägar. Senaste två veckorna har det bara blivit två kortare turer på grund av halkan så det känns som jag knappt cyklat alls i år. Cyklade omkull ordentligt under senaste turen trots stor försiktighet men nu ser det ut att bli mildare och dessutom är ett riktigt dubbdäck på väg så förhoppningsvis blir det några mil till under december.
Hur många mil kommer man på att cykla inomhus?Riktigt bra! Kör du aldrig inomhus?
Fick nog till över 8 mil inomhus förra helgen.Hur många mil kommer man på att cykla inomhus?
Jag är rätt ny på det här, men min trainer har inte kommit en meter än :o
Inte så mycket i år, inte sen jag upptäckte vintercyklingen :)Riktigt bra! Kör du aldrig inomhus?
NäAlltså, ni som har synpunkter på mil inne/ute.(oklart varför)
Jag har köpt rullar som komplement till Smart-TC, räknas racer/gravel/mtb-mil på rullar?
Såklart att ni inte gör, var mest ironisk.
Jag räknar inomhuscyklingen i timmar. Då blir det mest intervaller. Men försöker köra lite zon2 också , men det är segt. Baken sätter stopp.Alltså, ni som har synpunkter på mil inne/ute.(oklart varför)
Jag har köpt rullar som komplement till Smart-TC, räknas racer/gravel/mtb-mil på rullar?
Fick nog till över 8 mil inomhus förra helgen.
För mig var lösningen att köra lite ståcykling var 10e minut, gick från att börja ömma efter en halvtimme till att kunna köra flera timmar utan problem (så länge jag har tillräckligt bra underhållning.)Jag räknar inomhuscyklingen i timmar. Då blir det mest intervaller. Men försöker köra lite zon2 också , men det är segt. Baken sätter stopp.
Det stämmer.I Falun?
Vad är poängen med att räkna mil alls? ?Ser ingen poäng att bara räkna "riktiga" mil.
Efter mellanstadiet så går det automatiskt?Vad är poängen med att räkna mil alls? ?
Jag försöker stå. Blir lite bättre. Men jag gissar att jag rör mig mer när jag cyklar ute. Märker att jag sitter annorlunda inne och ute. Känns fel. Sitter mer upprätt på trainern. Troligen därför jag blir öm i baken.För mig var lösningen att köra lite ståcykling var 10e minut, gick från att börja ömma efter en halvtimme till att kunna köra flera timmar utan problem (så länge jag har tillräckligt bra underhållning.)
Det stämmer.
Jag och sambon bokför mil och timmar. Har haft STOR användning av det, speciellt gällande min hårdtränande flickvän, när hon inte var i den form som krävdes. Då kunde jag härleda orsaken, mot föregående år. Hon styrde om träningen och två veckor senare var hon både nöjd och ikapp. Ytterligare några veckor senare blev det rekord.Vad är poängen med att räkna mil alls? ?
Nope, jag får ihop både tid och sträcka som benen genererat både ute och inne.Fast nu blandar du väl ihop tid och sträcka?
Hur jämför du belastningen mellan 10km mtb och 10km på rullar? Att tiden är användbar som jämförelse, tillsammans med något mått på ansträngning, har jag förståelse för men inte sträcka.Nope, jag får ihop både tid och sträcka som benen genererat både ute och inne.
Förstår att jag är unik?
Belastningen anges som överallt i tss och räknas ut av effekten .....Hur jämför du belastningen mellan 10km mtb och 10km på rullar? Att tiden är användbar som jämförelse, tillsammans med något mått på ansträngning, har jag förståelse för men inte sträcka.
Inte i form som krävdes för vad? Det är väl bara att cykla mer om man vill vara i bättre form?Jag och sambon bokför mil och timmar. Har haft STOR användning av det, speciellt gällande min hårdtränande flickvän, när hon inte var i den form som krävdes. Då kunde jag härleda orsaken, mot föregående år. Hon styrde om träningen och två veckor senare var hon både nöjd och ikapp. Ytterligare några veckor senare blev det rekord.
Jag brukar påminna henne varje gång hon gnäller om att jag är petig med att dokumentera träningen...![]()