Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
2025 blev ett bra träningsår. Då jag inte har cyklat så många år, så har tidigare år varit fokuserad på att bygga upp en bas. Men sedan mitten av sommaren så har jag gått över till mer fokus på snabbhet.

VO2Max på 55 mL/kg/min testat av Aktivitus i Malmö i november. Tackade bestämt nej till deras erbjudande om träningsprogram :-), 40 år med löpning så vill jag sticka ut hakan lite och påstå att jag kan den biten :-)!

I fjor så fick jag en svår inflammation i käken (september), så svår att man fick göra ett akut snitt för att inte påverka andningen, så det blev någon månad utan träning. Men 2025 så har jag varit frisk hela året.Timmarna är på cykel i någon form, jag har inte registrerat nerlagd tid på smidighetsträning eller stretching. Precis som när jag sprang så gör jag ingen träning med vikter. Den egna kroppsvikten räcker väl till för den styrketräningen som jag behöver.

Är stor vän av aktiv vila, har kontroll över vilopuls, vikt etc för att se om det sticker iväg och kanske är dags för vilodag.
Visa bilaga 810143Visa bilaga 810144
55 i nov. Har du haft högre?

Hur många mil i år?
55 i nov. Har du haft högre?
Får nog rätta mig själv lite, hade 53! Förhoppningsvis är det 55 i mars när nästa test görs. Jag hade säkert högre när jag var som bäst i löpning förra seklet! Men då gjordes inga tester av Heleneholms IF. Är inne på mitt 65:te år.

Bilagor

• vo2max.webp
    vo2max.webp
    22.3 KB · Besök: 36
Hur många mil i år?
Cykling räknas väl i kilometer?
Men vill man imponera utan att ljuga går det att ange i tex danska mil som är ~7532 meter långa, tyska mil som är 7420 meter. Eller varför inte norska mil om man känner sig lite överlägsen, 11294 meter?
Här är ingen cykling alls f.n., -4˚ och fortfarande 9-10 msek i medelvinden. Byarna ska vi inte tala om. Det blir promenader istället.

Hur många mil i år?
Cykling räknas väl i kilometer?
Men vill man imponera utan att ljuga går det att ange i tex danska mil som är ~7532 meter långa, tyska mil som är 7420 meter. Eller varför inte norska mil om man känner sig lite överlägsen, 11294 meter?
Här är ingen cykling alls f.n., -4˚ och fortfarande 9-10 msek i medelvinden. Byarna ska vi inte tala om. Det blir promenader istället.
Förslaget i inlägg 1952 får dock de där förslagen att framstå som onödigt jobbiga sätt att få till milen.

Edit: För egen del spelar längdskalan ingen roll. Mätvärdet är (mig veterligen) detsamma ändå.

Tillbaka
Topp