Hur mycket tränar ni?

• Trådstartare Trådstartare Ventilen
  • Start datum Start datum
V

Ventilen

Guest
Hur mycket tränar ni?
Skulle vara kul att veta vilken träningsbelastning ni duktiga åkare utsätter er för?
Själv är jag relativt ny i sporten och brukar knipa poäng på Långloppen när allt funkar.
Tränar ungefär 300h per år vilket brukar innebära 3 st Distanspass och 1 Tempo/Intevallpass i veckan.

Hur mycket tränar ni?
Jag cyklar till och från jobbet. Sen blir det några repor på helgerna. Skulle nog vara 1% snabbare om jag inte drack vin hela tiden.
/Johan

Hur mycket tränar ni?
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag cyklar till och från jobbet. Sen blir det
> några repor på helgerna. Skulle nog vara 1%
> snabbare om jag inte drack vin hela tiden.

Mollo: Han frågade "ni duktiga åkare" så vad gör du i denna tråd? :o

Hur mycket tränar ni?
Jag cyklar nu ca 1 timme hård cykling (för mig) per dag (5 dagar i veckan) när jag tar mig till och från jobbet.
Sedan blir det fri lek i skogen på helgerna och vissa dagar efter jobbet på vägen hem :)
Men så tillhör jag inte de duktiga åkarna ännu ;)

Hur mycket tränar ni?
GnällJonas skrev:
Mollo: Han frågade "ni duktiga åkare" så vad gör du i denna tråd? :o

Aha, såg inte det.. ;o)
/J

Senast redigerad av en moderator:
Hur mycket tränar ni?
Tyvärr stämmer det inte. Iofs i motionsklassen, men det känns inte lika ballt. ;o)
/Johan

Burner skrev:
> bögmollo är jävligt bra, har hört rykten om top 30
> på kjellstur. men jag vet inte. kan ju hört fel.
> - happy konspiracy -
>

Hur mycket tränar ni?
Burner skrev:
> bögmollo: tyst nu. jag försöker bygga upp en
> legend. jag är ju så stolt att vi i långsamma
> gruppen var snabbare än er på kinnekulle i våras..
> - happy konspiracy -
>

Men då hade jag inte XTR bakväxel... ;o)
/J

Hur mycket tränar ni?
> Burner skrev:
> > bögmollo: tyst nu. jag försöker bygga upp en
> > legend. jag är ju så stolt att vi i
> långsamma
> > gruppen var snabbare än er på kinnekulle i
> våras..
> Men då hade jag inte XTR bakväxel... ;o)
> /J

Man är inte automatiskt snabb för att man har en XTR-bakväxel (jag har ju en)

Hur mycket tränar ni?
Jag kör oftast en timme om dagen. Inte nån konditionsträning iofs utan nästan uteslutande teknikkörning. Det är jag rätt duktig på...

;)

Hur mycket tränar ni?
Burner skrev:
> bögmollo: tyst nu. jag försöker bygga upp en
> legend. jag är ju så stolt att vi i långsamma
> gruppen var snabbare än er på kinnekulle i våras..
> - happy konspiracy -
>

Men det är ingen som säger att ni hojade 10 km kortare... ? ;o)

Hur mycket tränar ni?
Pendlingscykel 16-18 km/dag, styrketräning 2 pass/vecka, spinning en gång/vecka än så länge. På helgerna riktig cykling i en skog nära mig.

Hur mycket tränar ni?
Det blev knappt 250h året när jag var som mest igång, knappast nån elitnivå men ganska seriös träning iaf med mkt löpträning och inte bara cykel.
En 39 plats i ett långlopp är bästa resultatet...

Att det var i Gruvloppet med ca 150 tävlande behöver ju ingen veta :D

Hur mycket tränar ni?
En riktig svetto tråd igen :-)

Ligger på mellan 300-400 timmar per år cykel, skidor, löpning och styrketräning. får inga långlopps poäng med min träning skulle nog behöva koncentrera mig mer på cykel då och inte lägga så mycket tid på skidor och Vasan som åxo är en liten passion och jakt på bättre tider, brukar hamna mellan 70-120 plats på LL annars.

Annars så tror jag att en dos på 300 timmar är med marginal mycket nog för att ta poäng bara man tränar på rätt saker och rätt sätt, tycker själv att det är ganska stor skillnad att träna och bli bra på LV, XC och LL.

Är väl så att man blir bra på det man gör och gör man mycket så blir man lite bra fast på många saker men inte riktigt bra på nått.

Nu har jag svamlat nog ;-P

Hur mycket tränar ni?
Jag älskar Svetto-trådar.

Jag kom 10a i Kjells Tur och 7:a nu på 08XC.

På vintrarna när man lägger grunden för kommande säsong så tränar 2-3 distanspass och 2-3 intervallpass i veckan om man ska generalisera träningsveckorna.
Under säsong så gillar jag att träna hårt och fort. Och mycket.

Hur mycket tränar ni?
90min/dag i snitt
ibland ingenting på 4dar o 6tim på en dag
Mixad körning, både citytuktande med trapphoppning mm såväl som snabb skogsåkning

BURNER var hittar man den där dataknappande knäppskallen ?

Hur mycket tränar ni?
När jag slutade att skriva träningsdagbok för ett par år sedan så låg jag på ca 350 timmar per år. Numera hamnar snittet i veckan på ca 10 timmar, så det blir väl runt 500-600 timmar per år trots att jag inte ser cyklingen som "träning" utan som en livsstil. Av den tiden blir det nog 90% mtb och 10% racer. Som det känns nu så blir man fortfarande bättre för varje år, brukar ha Bockstensturen som en måttstock på hur det går. I år så blev den ju tyvärr inställd och när den kommer att gå nästa år vet väl ingen riktigt än. Men förra året så gick det så här:
resultat_bst2004.jpg

Siktar väl på att komma bland de 100:a första, nästa gång kanske... :-9

/Leo

Hur mycket tränar ni?
Wasabi skrev:
> Hur hinner/orkar ni cykla varje dag? Går ni inte i
> skolan eller?

Om det ändå var så väl. Denna skyddade verkstad som givit mig så mycket frid att slippa tänka på framtiden. Men ni som är där... EN DAG HÄNDER DET. Skolan vänder än ryggen och är nöjda för att fått en större summa pengar när man examinerats. Då är det den farliga otrygga världen som tar vid. Men då är det tur att happymtb finns. En platts att bara skunka in i och njut av tillvaron. Sen händer det ju för att svara på frågan som tråden handlar om att man hänger med på en cykeltur eller två.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp